Sportif yeni Leon Eylül’de Türkiye’de

Güncelleme Tarihi:

Sportif yeni Leon Eylül’de Türkiye’de
Oluşturulma Tarihi: Haziran 29, 2005 22:20

Konsept versiyonu ilk defa 2005 Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen ardından da Barselona Otomobil Fuarı’nda uluslararası tanıtımı yapılan Leon’un ikinci nesli, Eylül ayında Avrupa ile aynı anda Türkiye’ye satışa sunulacak.

Yeni Seat Leon, Türkiye’de Reference ve Stylance adı verilen iki farklı donanım paketi, iki benzinli ve ikisi dizel olmak üzere dört farklı motor seçeneğiyle ithal edilecek.

Yeni Leon, Seat’ın 2002 yılında Audi Marka Grubu’na dahil olmasından sonra tasarlanan üçüncü modeli olma özelliğine sahip. Ünlü tasarımcı Walter de Silva tarafından tasarlanan yeni Leon, son dönem Seat ürün yelpazesinin tasarım anlayışını yansıtıyor.

Salsa konsept otomobilini hatırlatan özelliklere sahip yeni Leon, önceki modelden daha geniş iç alan sunarken küçük dış boyutlarını koruyor. Yeni Leon, 5 kapılı bir aracın konforu ile sportif bir aracın görünüşünü birleştiriyor. Özellikle ‘C’ sütununun hemen önünde arka kapı çerçevelerine gizlenmiş kapı kolları, Leon’a gerçek bir coupe formatı kazandırıyor. Özel olarak tasarlanan gizli arka kapı kolları sayesinde Leon, iki kapılı bir hatchback’e benziyor ama dört kapıya sahip. Bu çözüm aracın sportif imajına katkıda bulunuyor. Kapı kollarının gizlendiği üçüncü yan cam ön farlar gibi polikarbonattan üretiliyor. Bu malzeme mühendislerin cama istenilen şekli vermesine olanak tanımış.

Yeni Leon’un tasarımında ön farlar ve motor kapağı ile, markanın yeni nesil modellerinin ortak tasarım özelliği olan ve gövde boyunca ön çamurluklardan arka tekerleklerin yuvalandığı alana kadar uzanan dinamik çizgi dikkat çekiyor.

İÇ MEKAN BÜYÜDÜ

Ön cam sileceklerinin yeri ve şekli yeni Leon’un en önemli özelliklerinden biri. Leon’da Altea’nın tersine silecekler saklanmamış ve sportif olması açısından daha görünür bir şekilde yer almış.

Yeni Leon’un boyutları eskisine göre daha büyük: Boyu 132 mm, genişliğiyse 26 mm artan Leon’un yüksekliği ise 1458 mm. Leon’un dingil aralığı 65 mm daha uzayarak kabin için yaşam alanı arttırılmış. Yükleme ağzı ve iç zemin tasarımı yeniden tasarlanan bagaj bölümü ise 341 litrelik yükleme kapasitesi sunuyor.

MOTOR SEÇENEKLERİ

Yeni Leon’un ikisi benzinli biri dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği bulunuyor. Benzinli motor seçeneklerini 1.6 litre 102 beygir, 2.0 FSI 150 bg oluştururken; dizel motor seçeneklerini de 1.9 TDI 105 beygir ve 2.0 TDI 140 beygirlik motorlar temsil ediyor. Her dört motor seçeneği de Euro 4 emisyon normlarını karşılayabiliyor.

1.6 benzinli motor, 5 ileri vitesli şanzımanla donatılırken, 2.0 FSI ve 2.0 TDI motor seçeneklerindeyse standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzıman sunuluyor. 2.0 FSI motorda, aynı zamanda otomatik vites seçeneği de tercih edilebiliyor.

Yeni Leon, geliştirilen özel çelik şasisi sayesinde yol tutuş ve dinamik performans özelliklerini birleştiriyor. Ön süspansiyon elemanları yeni alüminyum bağlantılarla güçlendirilen Leon’da daha önce yarı bağımsız olan arka süspansiyon sistemi, tamamen bağımsız olarak araca adapte edildi.

GÜVENLİK DONANIMLARI

Yeni Leon’da elektro-mekanik direksiyon, önde soğutmalı fren diskleri ve arkada disk frenler bulunuyor. ABS, TCS (Çekiş Kontrol Sistemi) gibi aktif güvenlik sistemleri ESP elektronik programıyla da birleştirildi.

Yeni Seat Leon’da önde 2, ön yanlarda 2 ve arka yanlarda 2 olmak üzere 6 standart hava yastığı ve her oturma bölümü için birer emniyet kemeri bulunuyor. Bunlara ek olarak Altea’da yayalar düşünülerek tasarlanmış tüm özellikler Leon’da da mevcut. Euro NCAP’ten başarıyla geçen Altea’nın burun tasarımı ve kullanılan malzeme niteliği, sürücü ve yolcular kadar yayalar içinde maksimum güvenlik sağlayacak özellikler taşıyor.

Sürüş İzlenimi

Sözde sportif değil

Otomotiv dünyasında son dönemde sportif iddiaları ile ortaya çıkan birçok marka ve model var. Değişen tüketici beklentileri nedeniyle, her marka sportif karakterini ortaya koymaya çalışıyor. Bu konuda bazı firmaların sportif söylemleri, lafta kalıyor. Sportif denmesine rağmen, otomobiller sportiflikten uzak görünüyor.

Seat’da yenilenen kimliğiyle birlikte sportif otomobiller konusunda iddialı olmayı hedefliyor. Seat yetkilileri, otomobillerin sadece ulaşım aracı olarak görülmemesi gerektiğini, bu yüzden Seat modellerinin sürücüsüne keyif veren otomobiller olarak tasarlandığını söylüyorlar. Yeni Leon, Seat’ın sportif otomobiller konusunda iddiasını ortaya koyuyor. Leon’un yeni tasarım çizgisi, Altea ve Toledo’ya benzer özellikler gösteriyor. Ancak, Leon daha sportif ve kompakt gözüküyor. Gerçekten, otomobil hem görünüm (iç ve dış) hem de yol tutuşuyla sportif bir karaktere sahip. İç mekanda da sportif unsurlar dikkat çekiyor. Sürücü ve ön yolcu koltuğu, arka koltuklara göre daha alçak konumlandırılmış. Bu özellik sürüş anında sportif duyguyu güçlendiriyor. Barselona’da yapılan test sürüşlerinde, deneme şansını bulduğum 2.0 FSI ve 1.9 TDI motorlara sahip Leon, bir sportif otomobilden beklediğim (yol tutuş, direksiyon tepkisi, motor performansı gibi) tüm beklentilerimi karşıladı. Sportif kimliğiyle ortaya çıkan Seat, bu iddiayı taşıyan markalar karşısında güçlü bir alternatif olacağa benziyor.

500 milyon Euro’luk yatırımla yenilendi

Seat, markanın yeni neslindeki en sportif Leon için 500 milyon Euro’dan fazla harcama yaptı. Bu model için kullanılan paranın yaklaşık 350 milyon Euro’su, İspanya Martorell fabrikasında üretim süreçlerinin yeni modele uyumlu hale getirilmesi, üretim ve pazarlama çalışmalarına harcandı. Geri kalan bütçe ise araştırma ve geliştirme çalışmaları için kullanıldı.

Leon’un ilk pist sınavı Turing şampiyonasında

Geçtiğimiz günlerde Barselona Uluslararası Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Leon Dünya Tuning otomobili bu sezon Dünya Turing Otomobil Şampiyonası’nda (WTCC) yarışmaya başlayacak. Kısa adı WTCC olan şampiyona, FIA takviminde Formula 1 ve Ralli Şampiyonalarının yanında en prestijli şampiyonalardan biri olarak kabul ediliyor. Leon Tuning otomobili Barselona yakınlarında Martorell’de bulunan Seat Sport tesislerinde tasarlandı ve geliştirildi. Projede, şirketin kendi personelinden 140 kişi, Seat Teknik Merkezinden Ar-Ge uzmanları ve yeni modelin kendi rüzgar tünelinde aerodinamik olarak geliştirilmesiyle ilgili destek sağlayan Audi Sport’tan mühendisler biraraya geldi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!