Siemens Mobile Siemens’ten kurtuldu

Güncelleme Tarihi:

Siemens Mobile Siemens’ten kurtuldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 10, 2005 00:00

Dev bir teknoloji şirketi olmasına rağmen eski ekonominin devi olan Siemens için, uzun vadede yeni ekonominin hakim olduğu dünyada belki de Siemens’in bocalamasını ve hatta batmasını önleyecek Siemens Mobile, tüm başarılarına rağmen bir kambur gibiydi. Siemens Mobile sektöre çok geç girmesine rağmen, cep telefonu pazarında önemli bir yer kapmıştı. Özellikle Batı ve Doğu Avrupa ile Latin Amerika’da satış açısından çok başarılı oldu. Daha da önemlisi sıfırdan, çok prestijli bir marka yarattı. Siemens Mobile Türkiye pazarında da çok başarılıydı. Hem prestijli bir marka yaratma konusunda, hem de pazardan pay kapma açısından... Tüm bu başarılara karşılık Siemens Mobile’ın ilk yıllara özgü kaçınılmaz olarak eksi veren bütçesi, hantal bir dev olan Siemens’e ağır geldi.Çinli toplama bilgisayar markası Lenova’nın IBM’in kişisel bilgisayar bölümünü satın almasının enformasyon teknolojileri sektöründe yeni bir akımı mı simgelediği tartışılan bir konuydu. Tayvan merkezli BenQ’nun Siemens’in cep telefonu bölümünü satın alması bu iddiayı destekler bir gelişmeymiş gibi gözükse de, aslında tamamen farklı bir operasyon.Siemens Mobile, yani Siemens’in cep telefonu bölümü genç bir oluşum. Siemens’in hızla büyüyen ve gelecek vadeden yeni bir sektörde var olma arayışının ürünü. Nokia, Motorola, Ericsson’a göre sektöre çok sonradan adım atmış olmasına rağmen Siemens Mobile çok başarılı oldu.Yeni bir sektöre, geç adım atan şirketlerin ilk yıllarda zarar etmesi kaçınılmazdır. Çeşitli şirketlerin markalaşarak çoktan yer kaptığı pazarlarda kendine yer açmaları için rakiplerine göre çok daha büyük pazarlama bütçeleri ayırmaları gerekir. Ayrıca pazarda, yeterince doyurulmamış alanları keşfedip, bu alanlara hitap edecek ürünler geliştirmelerini dolayısıyla Ar-Ge’ye de rakiplerinden çok daha fazla bütçe ayırmalarını gerektirir. Siemens Mobile sektöre çok geç girmesine rağmen, cep telefonu pazarında önemli bir yer kaptı. Özellikle Batı ve Doğu Avrupa ile Latin Amerika’da satış açısından çok başarılı oldu. Daha da önemlisi sıfırdan, çok prestijli bir marka yarattı.Siemens Mobile Türkiye pazarında da çok başarılıydı. Hem prestijli bir marka yaratma konusunda, hem de pazardan pay kapma açısından...Tüm bu başarılara karşılık Siemens Mobile’ın ilk yıllara özgü kaçınılmaz olarak eksi veren bütçesi, hantal bir dev olan Siemens’e nedense ağır geldi. Halbuki Siemens Mobile’ın zararı Siemens’in dev bütçesinin içinde çok küçük kalan bir kalemdi.Dev bir teknoloji şirketi olmasına rağmen eski ekonominin devi olan Siemens için, yeni ekonominin kurallarıyla oynamak zordu. Orta vadede kárlı olabilecek, uzun vadede ise belki de yeni ekonominin hakim olduğu dünyada Siemens’in bocalamasını ve hatta batmasını önleyecek Siemens Mobile’ı bir kambur gibi gördüler ve kurtulmaya çalıştılar. Siemens, cep telefonu bölümünü satmak için bir süredir arayış içerisindeydi. Bu arayış sürecinde benim favorim Panasonic’le birleşme çözümüydü. Satma değil birleşme... Tıpkı Sony Ericsson başarılı birleşmesinde olduğu gibi.Sonuçta Siemens Mobile’ı Tayland merkezli BenQ aldı. BenQ da yıldızı giderek parlayan bir şirket. Çinli Lenova ile kıyaslanamayacak kadar Ar-Ge’ye önem veren bir şirket. Siemens Mobile da, IBM’in kişisel bilgisayar bölümüyle karşılaştırılamayacak kadar dinamik ve yenilikçi. Dolayısıyla bu satın alma her iki şirkete de yarayacak bir gelişme gibi gözüküyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!