Şeriata primle AB’ye girilmez

Güncelleme Tarihi:

Şeriata primle AB’ye girilmez
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 17, 2005 00:00

Yargıtay Ceza Genel Kurulu’nun Milli Gazete Yazarı Yazar Eygi’nin cezasını onayan Yargıtay üyeleri, BaÅŸkanvekili Osman Åžirin’in ‘LaikliÄŸi halk korusun’ gerekçesine karşı çıktılar.  Yargıtay üyeleri, ‘Laik cumhuriyete borcumuz var’ diyerek Mehmet Åževket Eygi’nin cezasını onarken, daha önce ‘laikleri dinsizlikle suçlayan’ Selahattin Aydar’ın cezasını bozan ve BaÅŸkanvekili Osman Åžirin’in bizzat kaleme aldığı gerekçelere tek tek karşı çıktılar. Åžirin ve üyelerin tartışması tam 5 saat sürdü.YARGITAY Ceza Genel Kurulu’nun Milli Gazete Yazarı Mehmet Åževket Eygi’yi, mahkûm eden laiklik karşıtı düşünce açıklamalarını, yerleÅŸik uygulamadaki gibi ‘Şiddet çaÄŸrısı yapılıp, kamu düzeni için somut açık ve yakın tehlike oluÅŸturmaları’ halinde, 312/2’lik suç sayan kararının tam 5 saat süren bir tartışma sonunda alındığı ortaya çıktı. Tartışmaya, bir ay önce tam ters ÅŸekilde verilen ve gerekçesini Yargıtay BaÅŸkanvekili ve Ceza Genel Kurulu BaÅŸkanı Osman Åžirin’in yazdığı ‘LaikliÄŸi savunanlar dinsizdir’ demeyi suç olmaktan çıkaran Milli Gazete Yazarı Selahattin Aydar’la ilgili karar, damgasını vurdu. BENÄ°M KADAR LAÄ°K OLAMAZSINIZ Ãœyeler, Åžirin’in bizzat kaleme aldığı gerekçelere madde madde karşı çıkarken, Åžirin, ‘Ben önceki kararımın noktasına, virgülüne kadar arkasındayım’ dedi. Akademisyenlerin görüşlerine atıfta bulunan Åžirin, 13’e karşı 14 oyla alınan Aydar kararını şöyle savundu: ‘Hiçbiriniz benim kadar laik olmazsınız. Ben de laikliÄŸe saygılıyım. Laiklik toplumun sigortası, barışın çimentosudur. Ama laiklik, Türkiye’nin en ücra köşesinde oturan teyzemin beynine nakÅŸedilmiÅŸtir. LaikliÄŸi 312. madde deÄŸil halk korur.’ BÄ°ZÄ° BAYILTTINIZ Ä°SYANI Åžirin, laiklerin de Müslüman olduÄŸunu söyleyerek, Aydar’ın yazısında, bir Müslümanın laikliÄŸi eleÅŸtirdiÄŸine dikkat çekti. EleÅŸtiren iki tarafın da Müslüman olduÄŸunu belirten Åžirin, 312/2’deki suçun unsurlarının oluÅŸması için arada ‘din farklılığının’ bulunması gerektiÄŸini savundu. Ãœyeler, Åžirin’in bu yorumuna tepki gösterdiler. Konunun uzmanı olan 8. Ceza Dairesi’nin uygulamada bu ÅŸekilde karar vermediÄŸine dikkat çekerek, Yargıtay Cumhuriyet BaÅŸsavcılığı’nın itirazında da böyle bir unsur bulunmadığını vurguladılar. Åžirin’in, 2 saat süren konuÅŸmasında ısrarını sürdürmesi üzerine bir üye dayanamayarak, ‘Yargıtay 8.Ceza Dairesi böyle yorumlamıyor. Siz bayıltıncaya kadar bunu söylüyorsunuz’ dedi. Åžirin ise tüm bu eleÅŸtiriler karşısında sessiz kalmayı tercih etti ancak kararı yazmayacağını söyledi.BUNUN ADI ÅžERÄ°ATTIR ÇoÄŸunluk görüşündeki üyeler, sanık Mehmet Åževket Eygi’nin yazısındaki ifadelere atıf yaparak, ‘Sınırsız din özgürlüğünü savunuyor. Bunun adı ÅŸeriat. Åžeriata prim verilerek, AB’ye girilemez’ dediler. Eygi’nin toplumun bir kesimine karşı ‘şirret’ sözcüğü ile saldırdığı, ayrıca ‘dinsiz, sebataycı, Selanik dönmesi, rötaryen, mason, lions’ gibi kendisinin olumsuz anlam yüklediÄŸi nitelemelerle bir baÅŸka kesimin, bu kesime karşı nefret duymasına yol açacak ifadeler kullandığı belirtildi. Dava konusu yazıda başörtüsü yasağının milletin dinine yapılacak saldırı olarak nitelendiÄŸine dikkat çekildi.SÄ°NCAN UNUTULMAMALI Bir üye de, şöyle konuÅŸtu: ‘Devlet sadece topla tüfekle korunmaz. Hukukla korunur. LaikliÄŸi hukuk korumazsa, baÅŸka güçler korur. Sincan’dan geçen tanklar unutulmamalıdır. Laik hukukun sembol ismi Mahmut Esat Bozkurt’un da vurguladığı üzere ‘hukuk devletini korumak Türk yargısının iÅŸidir. Bu baÅŸka yere bırakılamaz. LaikliÄŸe hepimizin ihtiyacı var. LaikliÄŸi korumak herkesin görevidir.’ ‘Bozkurt’ laik hukukta milattırOSMAN Åžirin’in, Mahmut Esat Bozkurt’la ilgili sözleri de sert eleÅŸtirildi. Åžirin’e, ‘Bir dönem kapanmış, Yargıtay’ın bakış açısı deÄŸiÅŸmiÅŸ olamaz. Bu sizin görüşünüz Yargıtay’ın deÄŸil. Hukukta milat bir kere gerçekleÅŸmiÅŸtir. Tek milat vardır. O da Mahmut Esat Bozkurt’un, laik hukuk devrimini baÅŸlattığı milattır’ yanıtı verildi.RESMÄ° Ä°DEOLOJÄ° Ãœyeler, Åžirin’in, gerekçesinde resmi ideolojiyle ilgili görüşlerine de tepki göstererek, ‘Resmi ideoloji hükümet politikası deÄŸil, devlet düzenidir. Hükümet politikaları, iktidarın dayatmacı keyfi uygulamaları resmi ideoloji deÄŸildir’ dediler.KARAR GECÄ°KTÄ° Ãœyeler, Åžirin’in Aydar kararının gerekçesini yazmayı 2.5 ay geciktirip, mahkemenin direnme yolu açıkken ve daha karar kesinleÅŸmemiÅŸken, ‘Yargıtay’ın iradesi deÄŸiÅŸmiş’ gibi kararın Yargıtay’ın web sayfasında yayınlanmasına da tepki gösterdiler. Åžirin, bu konudaki sorumluluÄŸun kendisine ait olduÄŸunu belirterek, özeleÅŸtiri yaptı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!