Sahte rakıdan bir kişi daha öldü

Güncelleme Tarihi:

Sahte rakıdan bir kişi daha öldü
Oluşturulma Tarihi: Mart 09, 2005 00:00

İstanbul'da, sahte rakı içtiği için metil alkolden zehirlenerek hastanede tedavi gören 1 kişi daha hayatını kaybetti.Paşabahçe Devlet Hastanesi'nde tedavi gören Orhan Caner de vefat etti. İl Sağlık Müdürlüğü'ne göre, Caner'in vefatıyla sahte rakıdan dolayı İstanbul'da ölenlerin sayısı 18'e çıktı.“GÜVENLİ KAPAK YATIRIMINA 2 AY ÖNCE BAŞLANMIŞTI”Mey İçki'nin güvenli kapaklı rakı üretimi için 2 ay önce çalışmalara başladığı bildirildi. Mey İçki Üst Yöneticisi (CEO) Galip Yorgancıoğlu, bilyeli kapak olarak da adlandırılan güvenli kapak uygulaması için, sahte rakı olayı ortaya çıkmadan 2 ay önce çalışmalara başlanıldığını ve makina alımı için 40 milyon doların üzerinde yatırım yaptıklarını söyledi. Yorgancıoğlu, çalışmaların yakında tamamlanacağını ve sarı kapak uygulamasının geçici bir önlem olacağını belirterek, şunları söyledi: “Biz, güvenli kapak uygulaması için, sahte rakı olayı ortaya çıkmadan çok önce çalışmalara başladık. Güvenli kapağa geçiş projesinin bize maliyeti 40 milyon doların üzerindedir. Kapak üretiminin yeterli kapasiteye ulaşması için çalışılıyor. Şişelerin ve fabrikaların modifikasyonu ve gerekli makinelerin üretimi sürmektedir. Güvenlik kapaklarını ilk etapta rakılarda kullanacağız. Zaman içinde tüm ürünlerimizdeki güvenlik seviyelerini en üst düzeylere çıkartacağız.” Yorgancıoğlu, bilyeli kapak sisteminin şu anda kullanılan kapak sistemine göre 10 kat daha pahalı olduğunu kaydederek, şöyle devam etti: “Her ürün ve markada değişmekle birlikte, eski kapak maliyetine kıyasla güvenli kapak yaklaşık on kat daha maliyetlidir. Şişe maliyetlerimiz de öncekilere kıyasla yükselecektir. Sahte içki üretiminin son bulması, alkol ithalatının denetiminin sıkılaştırılması, iç denetimlerin artırılması, işletmecilerin ve tüketicilerin bilinçlendirilmesi, vergilerin hafifletilmesi ve cezai uygulamaların ağırlaştırılmasından oluşan bir süreç sonunda son bulacaktır. Bizim getireceğimiz önlemler, tüketiciyi korumaya ve kendi markalarımızın taklidini kesin olarak önlemeye yönelik önlemlerdir. Diğer uygulamaları tamamlama niteliğindedir.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!