Reklamda üçüncü boyut

Güncelleme Tarihi:

Reklamda üçüncü boyut
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2008 00:00

Yolda yürürken tam karşınızda dünyaca ünlü bir futbolcu görüyorsunuz. Gelip geçenler durup hayretle izliyor sizin gibi. Dokunmaya çalışıyorsunuz. Ama bu ’gerçekliğe’ dokunmak mümkün değil! Bir bilim kurgu filmi içinde misiniz? Hayır. Bu, reklam sektörünün en son silahı. FreeFormat denen bu sistem ve benzer yenilikler reklamları 3 boyutlu olarak sokağa indiriyor.

Reklam sektörü, gelişen teknolojiden yararlanmayı en iyi bilen sektörlerden biri. Hedef kitleye ulaşmak, artık eskisi gibi yalnızca dergi, gazete sayfaları ve televizyon ekranları aracılığıyla olmuyor. Görüntü teknolojileri öyle bir hal aldı ki, görenleri hayrete düşürüyor. Bunlardan en sonuncusu ise Danimarka kökenli ’viZoo 3 Boyutlu Görüntü Teknolojileri.’

Bu teknoloji, Amerika, İngiltere ve Japonya’dan sonra Türk reklam sektörünün kullanımına da sunuldu. Polyvision’un satışa sunduğu ürünlerden her biri kendi alanında çığır açacak nitelikte. Örneğin, bilim kurguyu gerçekliğe dönüştüren ve tüketicinin gözleri önüne seren ’FreeFormat’ adlı ürünÉ Bu ürün boşlukta yüzen holografik efektler üreterek 3 boyutlu görüntüler yaratıyor.

PLAZMA VE LCD’YE ALTERNATİF

’Cheoptics 360’ ve ’Cheoptics 360 XL’ ise bu teknolojinin devamında geliştirilmiş patentli 3 boyutlu görüntü sistemleri. Bu sistemlerle, görüntüler ihtiyaca göre tasarlanabilen ebat ve şekillerdeki iskeletler üzerinde oynatılıyor. VideoLogo, arkadan yansıtmalı görüntü çözümü olarak, fiyatı, çok yönlülüğü ve dayanıklılığı ile plazma ve likit kristal ekranlı televizyonların tek ve yeni alternatifi olmaya aday bir ürün. Işık geçirgen özel bir malzemeden yapılmış ekranı ile VideoLogo, reklamverenlere kendi özel ihtiyaçlarına uygun benzersiz ekran şekilleri yaratma imkanı sağlıyor.

Polivizyon firmasının hologramik görüntü teknolojisinde devrim yaratacağına inandığı ve görüntünün içinden rahatlıkla geçilebilen, interaktif özelliği bulunan ’Heliodisplay’ ise kısa bir süre sonra sektördeki yerini almaya hazırlanıyor.

Havada görüntü yüzdüren ileri teknolojiler

FREEFORMAT
/images/100/0x0/55eb60bcf018fbb8f8bd387a


Herhangi bir ürün veya marka için yüksek etkili görsel etki yapılmasını sağlayan bir 3 boyutlu görüntü sistemi. Objeler orijinal boyutlarıyla yansıtılarak eklenen konuşma ve ses efektleriyle mükemmel bir ilüzyon yaratılıyor. FreeFormat ile reklamveren geleneksel medyalara kıyaslanamayacak kadar dikkat çekiyor. Ürün, kapalı ve insan sirkülasyonun yoğun olduğu mekanlarda (alışveriş merkezleri, havaalanları, vb.) plazma TV gibi reklam mecrası olarak kullanılabiliyor. Ayrıca, amaca yönelik olarak mağaza ve showroom’larda görsel etki yaratmak, imaj aktarımı verebilmek için, eğlence mekanlarında, fuarlarda ya da ürün lansmanları veya eğitsel sunumlar için kullanılıyor.

Uygulandığı marka ve yerler: Sony Ericsson, Vodafone, Madonna gösterisi, Toyota, Fiat, Fifa ödül törenleri, BMW, Diesel 2007 Haziran İtalya defilesi, Disneyland korku tüneli.

VIDEOLOGO
/images/100/0x0/55eb60bcf018fbb8f8bd387c


Bu patentli projeksiyon sistemi hayal edilebilen her şekilde boşlukta süzülen video görüntüleri sağlıyor. Arkadan yansıtmalı görüntü çözümü olarak; hem fiyat hem çok yönlülük hem de dayanıklılığı ile Plazma ve LCD televizyonların tek ve yeni alternatifi.

Ekran, özel olarak tasarlanmış olan ışık geçirgen akrilik bir malzeme. VideoLogo, reklamverenlere kendi özel ihtiyaçlarına uygun eşsiz ekran şekilleri yaratma imkanı sağlıyor.

Ekran, bir markanın logosu, bir iletişim mesajı veya özel tasarlanmış bir ürün şeklinde kesilebiliyor. Örneğin Da Vinci’nin Şifresi filminin reklamı için kullanılan Mona Lisa’nın portresi. İstenen her biçimde lazer ile kesilerek tasarlanan ekranda, beş ayrı akımı aynı anda oynatma ve birleştirme şansı var. Uygun fiyatı ile yeni nesil tabela olarak kabul edilmesi bekleniyor.

Uygulandığı marka ve yerler: Vodafone, MTV, Lexus, McDonald’s, 3 mobile phone company, Jack Jones, Braun Carlsberg.

CHEOPTICS360

viZoo’nun ilk ürünü olan FreeFormat’ın devamında geliştirilmiş patentli bir ürün. 3 boyutlu görseller veya özel olarak
/images/100/0x0/55eb60bcf018fbb8f8bd387e
geliştirilmiş filmleri temel alarak 360 derecelik holografik efektler oluşturuyor. Herhangi bir ürün, tüm animasyonlar kullanılarak sanal ortamda sergileniyor. Çok yüksek çözünürlükte yansıtılan görüntü tüm açılardan ve direkt gün ışığı hariç her türlü ışık koşulunda izlenebiliyor. Yansıtma prensibi, aynalar ve bir sergileme standı içerisine yerleştirilmiş projektör ve oynatıcı üzerine kurulmuş. Sanal objelerin derinlik ve 3 boyutlu görüntü kazanmaları için fiziki alanı kullanıyor. Bu ürün en karmaşık ürünlerden güneş sistemine kadar her şeyi kusursuz bir biçimde görüntüleyecek en mükemmel araçlardan biri. Cheoptics360 XL ise, Cheoptics360’ın açıkhava reklam mecrası olarak 25 metreye kadar büyütülebilen modeli

Uygulandığı markalar: Toyota, Lexus, Sony Ericsson, Vodafone, BMW, Philip Morris, Adidas, Grundfos, Microsoft (360 XL), Ecco (360 XL), Plantronics (360 XL).
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!