Photokina 2004: Son trendler

Güncelleme Tarihi:

Photokina 2004: Son trendler
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 29, 2004 00:00

Almanya’nın Köln ÅŸehrinde gerçekleÅŸtirilen dünyanın en büyük fotoÄŸrafçılık fuarı Photokina’yı sizin için gezip fotoÄŸraf dünyasındaki yeni eÄŸilimleri izledik.Sayısal fotoÄŸrafçılık alanında son zamanlardaki en heyecan verici buluÅŸma 28 Eylül-3 Ekim tarihleri arasında gerçekleÅŸti. Ä°ki senede bir yapılan ve dünyanın en büyük sayısal görüntüleme teknolojileri fuarı olan ‘Photokina’, Almanya’nın Köln ÅŸehrinde yapıldı. Ben de fuarı gezebilen ÅŸanslı birisi olarak izlenimlerimi sizlerle paylaÅŸabileceÄŸim.50 deÄŸiÅŸik ülkeden, 1500’ü aÅŸkın ÅŸirketin katıldığı fuarı; 128 ülkeden 160.000’in üzerinde ziyaretçi izledi. 2 sene öncesini aÅŸan bu rakamlar, sektörün içinde bulunduÄŸu hızlı büyümeyi ve bu konuda bizleri çok daha iyi bir geleceÄŸin beklediÄŸini adeta teyit ediyor. Fuar aynı zamanda sayısal fotoÄŸrafçılık, bilgi teknolojileri ve telekomünikasyonun ortak bir pazarda giderek daha fazla biraraya geleceÄŸini de gösteriyordu. Kalabalığın neredeyse adım basılamaz hale getirdiÄŸi sayısal ürünler kategorisinde ilerlemekte zorluk çekerken, analog ürünlerin çok daha rahat ve sakin incelenebilmesi, genel trendin nereye ve ne hızla gittiÄŸinin en güzel ve gerçekçi göstergesiydi. Kompakt ve sayısal SLR kategorilerindeki yeni ürünlerin sayı ve çeÅŸitleri ise insanın başını döndürecek boyuttaydı. Hangi yenilik, hangi marka, hangi ürün derken kabaran iÅŸtahımı bütçe gerçeÄŸim ile dizginlemek kolay oldu. 100’den fazla yeni sayısal fotoÄŸraf ürünüyle tanışma imkanı bulunması bu Photokina’yı öncekilere göre en büyüğü konumuna getirmiÅŸti.Avrupa’dan öndeyizFuardaki devasa standı ile dikkat çeken Fujifilm’in, Avrupa Pazarlama Direktörü Koichi Yamada ile bulduÄŸumuz sohbet imkanı bizim açımızdan çarpıcı açıklamaları beraberinde getirdi. Yamada, Türkiye’nin tipik bir Avrupa ülkesi olduÄŸunu söylerken, hem gerçekleÅŸtirilen özel uygulamalar, hem de satış adetleriyle pek çok Avrupa ülkesinin de önünde olduÄŸunu belirtti. Ayrıca sayısal fotoÄŸrafçılığın yeni hedefi olarak sonsuza dek saklanabilen ölümsüz resimleri gösterdi. FotoÄŸrafçılığın insan kültürünün bir parçası olduÄŸunu ve sayısal teknoloji ile de nesilden nesile aktarılması gerektiÄŸini önemle vurguladı. Fujifilm’in bu alandaki çalışmalarından biri Microsoft ile iÅŸbirliÄŸine giderek elektronik ortamda albümler oluÅŸturmayı özendirmek. Amaç fotoÄŸrafın deÄŸerini tekrar yükseltmek ve bu alanda yeni bir kültür oluÅŸturmak. Dünyada her yıl 70 milyon adet yeni sayısal makinenin satıldığını, filmli makinelerin satış grafiÄŸinin sürekli düştüğünü belirten Fujifilm Türkiye Pazarlama Müdürü Cem Sarp ise Türkiye’de de dünyaya paralel eÄŸilimin görüldüğünü söyledi.Sayısal fotoÄŸrafçılıkta gelinen nokta7 megapiksel ve üstü ürünlerDaha geniÅŸ LCD ekranlar Daha uygun fiyatlara daha fazla zum imkanıSayısal SLR makinalarda artışDaha küçük, daha derli toplu, daha iyi kalitede ürünlerMegapiksel kameralı cep telefonlarıKompakt fotoÄŸraf yazıcılarıPHOTOKINA’DAN YENÄ° VE ÇARPICI MODELLERKonica Minolta Dynax 7DKonica Minolta birlikteliÄŸi; Anti-titreÅŸim özellikli, 6.1 Megapiksellik sayısal SLR Sony Cyber-Shot V37.2 megapiksel, 4 optik zum; Cyber-shot serisinde yeni SonyNikon D2XSayısal profesyonellikte kalitenin yeni tanımı;Nikon D2X, 12.4 MegapikselFujifilm’den Türk projesiDünyanın en büyük sayısal görüntüleme teknolojileri fuarı ‘Photokina’da gururumuzu okÅŸayan bir sunum gerçekleÅŸti. Teknolojik alt yapısını Türkiye’den fotoport.com’un gerçekleÅŸtirerek ortaya çıkan ‘TakeAphoto’ projesi, Fujifilm Türkiye’nin desteÄŸi ve iÅŸbirliÄŸi ile bir marka olma ve dünya pazarlarına ulaÅŸma yolunda. Fuar süresince Fujifilm’in etkileyici sunumuyla bayi ve tüketicilere aktarılan sistem, aslında otellerde uygulanmakta olan geleneksel fotoÄŸraf servislerinin son derece akıllı bir ÅŸekilde teknoloji ile birleÅŸtirilmesinden ve geliÅŸtirilmesinden ibaret.Fujifilm’in oluÅŸturduÄŸu ve eÄŸitimli, lisan bilen prezantabl genç bayan ve baylardan oluÅŸan fotoÄŸrafçı ordusu, anlaÅŸmalı 50 kadar otelde çekimler yapıyor. Bu çekimler eskiden olduÄŸu gibi küçük kareler halinde otel duvarlarına asılmıyor, sayısal çekimin avantajlarıyla otellerde kurulan bilgi kulübelerinin (kiosk) dokunmatik ekranlarında veya otel odalarındaki televizyon ekranlarında müşteriler ile buluÅŸuyor. Müşteriler de zahmete girmeksizin mekan, oda numarası, ad-soyad gibi deÄŸiÅŸik kriterlere göre arama yaparak diledikleri karelere ulaşıyor ve sipariÅŸlerini veriyorlar. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!