Pazarlamada robot devri

Güncelleme Tarihi:

Pazarlamada robot devri
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 25, 2005 00:00

International Robotics Incorporated’ın öncülüğünü yaptığı ‘Techno-Marketing ’ kavramı, keÅŸfedilmiÅŸ en yeni teknolojilerin hayallerle yoÄŸrulmasıyla ve özel efektlerin zengileÅŸtirmesiyle ortaya çıkmış sıra dışı bir etkileÅŸim olarak tanımlanıyor. International Robotics ’in pazarlamacı robotları ürün ve hizmetlerini tanıtmak isteyen ÅŸirketlerden büyük ilgi görüyor.Toplumun bilime ve teknolojiye karşı olan ilgisi günden güne artarken, yeni bir kavram olarak hayatımıza girmeye baÅŸlayan yeni nesil robotlar, sıra dışı bir pazarlama için hazırlık yapıyorlar. Sıra dışı teknolojilerle donatılmış modern zaman tezgahtarlarında özel efektlerle bezenmiÅŸ bir sunum yeteneÄŸi bulunuyor. AlışveriÅŸ merkezi, müze, tatil kompleksi ve oyun alanı gibi mekanlarda konuklarını bilgilendirmek için renkli gösteriler yapan robotlar, geleceÄŸin yaÅŸam biçimi hakkında ipuçları da vermiÅŸ oluyor. YENÄ° TANITIM YÖNTEMÄ°Merkezi New York’ta olan International Robotics, Inc. (IRI) tarafından dizayn edilen ‘Mobil Ä°letiÅŸim Robotları’ nın son modeli olan ‘IRI-3000’ yetenekleriyle göz kamaÅŸtırıyor. IRI’den bu robotları kiralayan ÅŸirketler, bütünleÅŸik tekno-pazarlama araçları sayesinde en talepkar müşterilerin bile ilgisini ve beÄŸenisini çekebiliyor. IRI ÅŸirketinin yöneticileri bu yeni kavram ve ürünlerini genel olarak ‘güzel bir ÅŸekilde çalışan bir strateji’ olarak tanımlıyorlar. Hayal sattıklarını ifade eden IRI adlı teknolojik hizmet ÅŸirketinin en önemli dayanaklarından biri, saldırgan pazarlama etkinlikleriyle kuÅŸatılmış tüketicilerin dikkatini çekmek için ÅŸaşırtıcı ve büyüleyici olmak. Bunu yapmak için ise ‘zamanı yavaÅŸlatma’ adında bir yöntemi kullanıyorlar. Orijinallikleri ve teknolojik geliÅŸkinlikleriyle seyircileri etkileme, ÅŸaşırtma ve eÄŸlendirme yeteneÄŸi bu tekniÄŸin çekirdeÄŸini oluÅŸturuyor. Somut bir örnek vermek gerekirse, bir ÅŸirket büyük bir sahneye, ticari bir fuara veya bir tüketici ortamına yatırım yaptığında potansiyel tüketiciyi yeterince uzun bir süre tutabilmeyi hedefler. Ne az, ne fazla; tam bir bilgilendirme, etkileme ve mümkünse satış yapma etkisini gösterecek kadar süre tüketiciyi ortamda tutmak gerekir. Zamanla tekno-pazarlama etkinliÄŸi etrafında kalabalıklar çoÄŸalır, çünkü tüketiciler büyülenmiÅŸtir. ArkadaÅŸlarını toplarlar ve heyecanı paylaÅŸmak isterler. Broşürler ve kartvizitler kapış kapış gider. Mesajın doÄŸru kiÅŸilere, doÄŸru oranda duyulur ve daha da önemlisi yenilikçi bir piyasa lideri olarak güçlenirken ÅŸirketin mesajı hatırlanır. Hayatın her yerindeFabrikalarda öteden beri kullanılan robotların geliÅŸmiÅŸ yapay zeka ve iletiÅŸim yetenekleri ile birlikte günlük hayatın akışında da kendilerine yer bulmaları toplumsal düzende de bazı deÄŸiÅŸiklikler doÄŸuracak. ÖrneÄŸin bir müzeyi ziyarete giden ilköğretim öğrencilerine bir robotun rehberlik yapması, akıcı bir dille bilgi vermesi ve soruları en doÄŸru biçimde yanıtlaması büyük faydalar sunarken, insanların makinelerle olan iliÅŸkisinde farklı bir boyut açacak. IRI’nin tekno-pazarlama sistemi her ne kadar iÅŸ dünyasına hizmet verse ve ÅŸirketlerin ilgi çekme güdülerine hitap etse de zengin uygulamaların ardı arkası kesilmeyecek. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!