Ovit Tünelleri 2017 sonunda hizmete giriyor

Güncelleme Tarihi:

Ovit Tünelleri 2017 sonunda hizmete giriyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2016 16:20

Başbakan Binali Yıldırım Ovit Tüneli Işık Göründü töreninde konuştu. Yıldırım, "Ovit Tünelleri 2017'nin sonunda hizmete girecek" dedi.

Haberin Devamı

Başbakan Binali Yıldırım'ın konuşmasından satırbaşları şöyle:

Ovit tüneli 1 milyar 140 milyon liraya maloluyor. Ovit Tünelleri 2017'nin sonunda hizmete girecek. Rize'nin yaylaları ile Erzurum yaylaları kardeştir. Bu dağlarda teröre yer yok. Kardeşliğe yer var. Tünelin ucundaki aydınlığı birlikte göreceğiz. Rizeli kardeşlerimizle Erzurumlu kardeşlerimize ne yaparsak az. Bu eserler sizlere helal olsun.

ERZURUM'A LOJİSTİK MERKEZİ GELİYOR

Edirne'den Artvin'e kadar yol çalışmalarının yüzde 90'ı buldu. Tüneller bitince Rize'den Erzurum'a yol 33 km kısalmış olacak. Bu tünellerde çalışan kahramanları patronlar yılbaşında unutmasın. Ayrıca Trabzon Gümüşhane yolu üzerine de Zigana tünelleri yapıyoruz. Havalimanınızda olacak. Denizin üzerine güzel bir havalimanı yapıyoruz. İhalesini yaptık, hayırlı olsun. Bununla yetinmiyoruz. Büyük bir lojistik merkezi de yapıyoruz. Erzurum Palandöken'e lojistik merkezi geliyor. İlk etabın yapımı tamamlandı. Önümüzdeki yıl açacağız. Bunlar bittiğinde Erzurum'dan Rize'ye bölgeye yakışır bir ticaret merkezi meydana gelecek.

Haberin Devamı

Ovit Tünelleri 2017 sonunda hizmete giriyor

KISKANMAYIN, ÇALIŞIN SİZİN DE OLSUN

Türkiye'yi dünyanın en gelişmiş ülkelerinden biri haline getirmek sizlerin hayat standardını yükseltmek için aşkla şevkle çalışmaya devam ediyoruz. Gelecekle ilgili hedeflerimizi sizin beklentilerinize göre yapıyoruz. Beklenen bütün hizmetleri yapacağımıza söz verdik. Çok şükür verdiğimiz sözleri yerien getiriyoruz. 14 yılda 19 bin kilometre bölünmüş yol yaptık. Bu AK Parti farkı, Recep Tayyip Erdoğan farkı. 29 havalimanı yaptık. Bizden önce sadece 8 milyon kişi uçağa binebiliyordu. Geçen sene 86 milyon vatandaşımız uçakla seyahat etti. İstanbul-İzmir otoyolu, dünyanın en uzun asma köprüsünü yaptık ona da Osmangazi Köprüsü dedik. Boğaza yeni bir gerdanlık taktık. Yavuz Sultan Selim Köprüsü. Yakın zamanda da Cumhurbaşkanımızın benim projem dediği Kanal İstanbul projesini yapacağız. Dünyanın en büyük havalimanını da yapıyoruz. Türkiye hakkında konuşanlarda bunun için konuşuyor. Kıskançlıktan, hasetlikten ne yapacaklarını şaşırdılar. Kıskanmayın, çalışın sizin de olsun.

Haberin Devamı

Haberin Devamı

ANAYASA DEĞİŞİKLİĞİNİ YAPACAĞIZ, BAŞKANIMIZI SEÇECEĞİZ

Sizlerden bir konuda fikir almak istiyorum. Gündemde anayasa değişikliği var. Seçimlerde söz verdiler sonra oraya buraya çekildiler. Biz Ak Partiyiz. Sözümüzden dönmeyiz. Anayasa değişikliğini yapacağız, Bakanımızı seçeğiz. Ovit dağından 79 milyona selam olsun. Türkiye düşmanları da şunu bilsin ki ekmeğimizi böleriz, vatanı böldürmeyiz. PKK'sını, FETÖ'yü, DEAŞ'ı.. hepsinin alayını yok etmek boynumuzun borcudur.

DÜNYANIN EN UZUN İKİNCİ TÜNELİ

Yapımına, bir milyar 141 milyon lira harcanan tünel, kış aylarında yoğun kar yağışı nedeniyle 5,5 ay ulaşıma kapalı olan Erzurum-Rize Karayolunun 12 ay açık kalmasını sağlayacak. Ovit Tüneli’nde çift tüpün bağlantı tünelleri ile birlikte toplam uzunluğu 17.3 kilometre olacak. 

Haberin Devamı

KESİNTİSİZ ULAŞIM

Makyol ve Cengiz İnşaat’ın yaklaşık 4 yılda tamamladığı tünel ile yılın 5,5 ayı kar nedeniyle ulaşıma kapalı olan Rize-Erzurum karayolunun yılın her günü ulaşıma açık hale gelmesini sağlayacak. Tünel ile ulaşımı 4.4 kilometre kısaltacak. Tünelin hizmete açılmasıyla, Rize-Erzurum karayolu transit taşımacılığa uygun hale gelecek, 

ULUSLARARASI TİCARET ARTACAK

Karadeniz limanlarına ulaşımın rahatlaması ile bölge ülkelerinin uluslararası ticaretini Karadeniz üzerinden güvenli yollarla yapması sağlanacak. Rize-Erzurum Yolu ile Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin birbiriyle olan bağlantılarının artırılarak, bölge illeri arasında ticari ve kültürel alışveriş canlanacak. Rize’yi Doğu Anadolu’ya bağlayacak tünel, bin 400 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14 bin 40 ve 14 bin 16 metrelik çift tüpten oluşuyor. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. Proje kapsamında; giriş tarafında 2 kilometrelik, çıkış tarafında ise 1,7’lik kilometre bağlantı yolları, 2 adet köprülü (farklı seviyeli) kavşak ve 300 metrelik çığ tüneli yer alacak. Çığ havzalarının tünel içine alınmasıyla fiziki standardın yükseltilmesi sağlanacak.

BAKMADAN GEÇME!