Otomobil reklamları benim için seyredilmesi en hoş ve en yaratıcı reklamlar arasında yer alır. Bu konuda bir otorite olmamama rağmen kuşkusuz birçok kişinin de aynı şeyi düşündüğünü tahmin edebiliyorum. Tabii ki böyle iyi ve kaliteli reklamların yaratılmasının ana sebebi paradır.Otomotiv firmalarının dünyanın en büyük şirketleri olduğunu gözönünde tutarsak, dünya çapında reklam ve tanıtıma ayırdıkları bütçenin de o denli yüksek olduğu ortadadır. Yani en iyi ve en yaratıcı reklamları onlar yapmayacak da kim yapacak. Zaten tersi olursa ortada bir sorun var demektir. Otomotiv firmaları özellikle yeni bir ürün piyasa sundukları zaman çok büyük reklam harcaması yaparlar. Bazen ünlü bir kişiye rol vererek, bazen de yüksek teknolojiye sahip teknikler ve altyapı için bu harcamaları yaparlar. Son dönemde otomobil reklamlarına baktığımızda, birçok firma yaratıcı reklamlarla veya ünlü kişilere rol vererek yeni modellerinin tanıtımını yapıyor.DANSÇI ROBOTBenim bu yazıyı yazmama daha doğrusu otomobil reklamları konusuna girmeme ise Citroen’in son reklam filmi vesile oldu. Citroen’in Türkiye’de önümüzdeki günlerde satışa sunacağı yeni modeli C4 için İngiltere’de hazırladığı 30 saniyelik reklam filmi, yeni bir fikir olmasa bile beni çok etkiledi. Şu anda İngiltere’de gösterime giren reklam filminde Citroen’in yeni C4 modeli bir anda eskiden ‘Transformers’ isimli çizgi filmde olduğu gibi robot haline dönüşüyor. Belki birçoğunuz hatırlamaz, ama o eski çizgi filmde yer alan karekterler ‘Voltran, Voltran’ diye bağırarak, birleşip dev bir robot haline dönüşüyorlardı.Reklamda ise benzer bir robot haline gelen C4, bir anda dans etmeye başlıyor ve gerçektende çok etkileyici figürler yapıyor. Dansı bittikten sonra robot, tekrar C4 haline dönüşüyor ve ekranda ‘Teknoloji ile yaşıyor’ mesajı beliriyor. Bu süper filmi izledikten sonra reklam hakkında bilgi topladım.TİMBERLAKE KAREOGRAFİSİÇarpıcı görüntüsüyle dikkat çeken C4’ün robota dönüştüğü reklam filmi, 80’lerde yayınlanan çizgi
film ‘Transformers’tan esinlenmiÅŸ. Robotun hareketleri, Amerikalı ünlü pop ÅŸarkıcısı Justin Timberlake’in kareografisi ile gerçekleÅŸmiÅŸ. Marty Kudelka isimli yönetmen ise reklam filmini 3 boyutlu lazer teknolojisi ile birlikte film endüstrisindeki en son animasyon tekniklerini kullanarak tam 2 ayda hazırlamış. Kudelka, vücuduna yerleÅŸtirdiÄŸi hareket algılayıcı sensörlerle yaptığı tüm hareketleri kaydedip, bilgisayar ortamında robota hayat vermiÅŸ. Robot C4’ün 3 boyutlu animasyonlarını hazırlamak için Kanadalı Spy Films ÅŸirketiyle çalışılmış. Citroen Ä°ngiltere Genel Müdürü Alain Favey ise reklamla ilgili olarak ‘Yeni C4 kalabalığın içinde farklı duruyor’ ÅŸeklinde espirili bir yorum yapıyor.Â
button