GeriGündem Otogar arazisi mahkemelik
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Otogar arazisi mahkemelik

Büyükşehir Belediyesi'nin hazırladığı nazım planda otogar için ayrılan Emlak Bankası'na ait arazi, belediye ile bankayı karşı karşıya getirdi. Bankaya göre yer seçimi şehircilik bakımından hatalı ve bölge trafiği olumsuz etkilenecek. Belediye ve otobüsçüler derneğine göre, arazi otogar için en doğru yer.

Harem Otogarı'nın şehrin içinde kalması ve günün ihtiyaçlarına karşılık veremez hale gelmesi üzerine Büyükşehir Belediyesi Anadolu Yakası Otogarı için yeni bir yer tespit etti. 15 Kasım 1995'de onaylanan 1/50000 ölçekli İstanbul Metropoliten Alan Alt Bölge Nazım Planı'nda Kozyatağı Anatepe Mevkii'nde görünen arazi, Emlak Bankası'na ait.

Arazi 400 bin metrekare büyüklüğünde. Büyükşehir Belediyesi Projeler Daire Başkanlığı 1/5000 imar planının Meclis ve Başkanlık tarafından onaylandığı ve şu anda askıda olduğunu belirtiyor. Bir aylık askı süresi bittiğinde arazi ya kamulaştırılacak, ya bir başka gayrimenkulle takas edilecek ya da satın alınacak.

Dava sürüyor

Projeler Daire Başkanlığı, henüz otogarın kapasitesini belirlemadi. Arazinin hava, deniz ve kara ulaşım odaklarıyla iletişiminin nasıl sağlanacağı planlanıyor. Proje için de yarışma açmak, bir üniversiteye hazırlatmak veya yap-işlet-devret modelinden oluşan üç alternatifleri var. Ama arazinin sahibi olan Emlak Bankası Genel Müdürlüğü yetkilileri, TEM ve E-5 otoyollarının kesiştiği noktada bulunan bölgede inşa edilecek otogarın, yörede trafiği keşmekeş haline getireceğini, şehircilik ve planlama ilkeleri açısından sakıncalar taşıdığını ileri sürüyor. Banka, yürütmenin durdurulması istemi ile İstanbul 2. İdare Mahkemesi'nde dava açtı.

Mahkeme Büyükşehir'in yetkili olmadığı gerekçesiyle işlemi iptal etti. Büyükşehir Belediyesi bunun üzerine davayı Danıştay'a götürdü. Emlak Bankası, konunun davalı olmasına rağmen Belediye tarafından Anadolu Yakası Otogar Alanı için 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı hazırlandığını söylüyor. Büyükşehir Belediyesi ise davanın aleyhlerine sonuçlanması gibi bir ihtimali düşünmediklerini, projelerini sürdürdüklerini belirtiyor.

Daha önce Esenler Otogarı'nın inşasını da üstlenen Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüler Derneği, Anadolu Yakası Otogarı için bir proje hazırlamış bile. Dernek başkanı Mehmet Özcan, Büyükşehir Belediyesi'ne sundukları proje üzerinde yaklaşık 4 yıldır çalıştıklarını belirtiyor. Ama belediyenin bu projeyi kabul edip etmeyeceği henüz belli değil.

Otobüsçülerin projesi

Proje, Esenler Otogarı'nın mimarlarından olan Cihat Bıyıkoğlu'nun da içinde bulunduğu dernek bünyesindeki mimari büro tarafından hazırlandı. 400 bin metrekare arazi içinde 30 bin metrekare kapalı alandan oluşan projeye göre otogarda 60 acenta, kafeterya, bankalar, PTT, güvenlik birimleri, alışveriş merkezleri, benzin, servis ve bakım istasyonları olacak. İndirme ve bindirme ayrı peronlarda yapılacak.

Özcan, ‘‘Esenler Otogarı bize çok iyi tecrübe oldu. Anadolu Yakası da büyük yolcu kapasitesine sahip. Orada duraklama yapılabileceği gibi direkt seferler de olacaktır’’ diyor.

Özcan, otogar alanının en doğru yer olduğunu söylüyor: ‘‘Hem TEM'in hem de E-5'in kesiştiği noktada yer alıyor. Biz projemizi belediyeye sunduk. Ama başkalarına yaptırmayı tercih ederlerse bundan önce olduğu gibi bizim görüşümüze başvuracaklardır’’ dedi. Dernek, anlaşmaya varıldıktan 18 ay sonra otogar inşaatını tamamlamayı taahhüt ediyor. Maliyeti ise yaklaşık 50 milyon dolar olarak belirlenmiş.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle