Opel’in en büyük kozu 34 bin YTL’ye yollarda

Güncelleme Tarihi:

Opel’in en büyük kozu 34 bin YTL’ye yollarda
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2007 00:00

1991 yılından bu yana 10 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Opel’in başarılı modeli Astra, özellikle Türkiye pazarı için çok önemli olan yeni sedan versiyonuna kavuştu. Dünya lansmanı 17 farklı ülkeden gelen basın mensuplarının katılımıyla Antalya’da gerçekleştirilen Yeni Opel Astra Sedan, Türkiye’de 2 farklı motor ve 3 farklı donanım seviyesiyle 34 bin 385 YTL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

İlk kez geçen yılki İstanbul Autoshow’da tanıtılan Yeni Opel Astra Sedan’ın dünya lansmanı 17 farklı ülkeden gelen 300’ün üzerinde yerli yabancı basın mensubunun katılımıyla Antalya’da gerçekleştirildi. 1991 yılından bu yana 10 milyon adetlik satış rakamına ulaşan Opel Astra’nın yeni Sedan versiyonu, 2 farklı motor ve 3 farklı donanım seviyesiyle Türkiye’de satışa sunuldu. 1.6 litre 115 beygir benzinli ve 1.3 litre 90 beygir dizel olmak üzere iki farklı motor seçeneği bulunan Yeni Astra Sedan, 34 bin 385 YTL’den başlayan fiyatlara sahip. Ön Satış Programı döneminde uygulanan 2 bin 500 YTL perakende indirimi ve 1 yıllık hediye kasko uygulaması stoklarla sınırlı olmak üzere 31 Ekim tarihine kadar devam ediyor.

TÜRKLER DÜŞÜNÜLDÜ

General Motors Türkiye Genel Müdürü Özcan Keklik, yeni Astra Sedan’ın dünya lansmanını Türkiye’de gerçekleştirmekten gurur duyduklarını belirterek "Dünyaya ilk kez İstanbul’da tanıttığımız bu yeni modelin basın lansmanını da Antalya’da yapıyoruz. Başta Türkiye olmak üzere Orta ve Doğu Avrupa pazarları için geliştirilen bu modelin 2008 yılında 70 bin adetlik satış rakamına ulaşması hedefleniyor. Bu satış hedefinde Türkiye ise 15 bin adetle önemli bir rol üstleniyor." diye konuştu. Yeni Astra Sedan’ın, hatchback versiyonundan 7 santimetre daha uzun olduğunu belirten Keklik, "Bu model Station-wagon karoseri üzerinde geliştirildi. Özellikle Türkiye pazarı düşünülerek aracın arka kolutktaki diz mesafesi ve bagaj hacmi böylece maksimuma çıkarılmış oldu. GM aracı tasarlarken Türk tüketicisinin kompakt sınıftaki sedan otomobillerde beklediği ferahlık ve geniş bagaj hacmini sunmayı amaçladı." dedi.

15 BİN ADETLİK HEDEF

Yeni Astra ile tekrar kompakt sedan pazarına hızlı bir giriş yapmayı planladıklarını söyleyen Keklik, "Sedan tipi araçlar Türkiye ve Türkiye benzeri pazarlarda en çok rağbet gören modellerdir. Kompakt sınıf otomobil satın alan Türk müşterilerin yüzde 67’si sedan modelleri tercih etmektedirler" dedi.

İlk etapta biri benzinli olmak üzere 2 motor seçeneği ile aracı Türkiye pazarına sunacaklarını belirten Keklik, "Bu yıl sonuna kadar 6 bin 500-7 bin adetlik önemli bir satış bekliyoruz. 2008 yılının tamamında ise bu rakam 15 bin adet olacak. Türkiye hatchback segmentinde yüzde 24 ile sürdürdüğümüz liderliği yeni modelimiz ile sedan pazarında da hedefliyoruz. Rusya ile birlikte Türkiye, dünyadaki toplam satışların 3’te birini oluşturacak" diye konuştu.

SINIFININ EN UZUNU

GM’nin Polonya’daki fabrikasında Astra’nın Station-wagon karoseri üzerinde üretilen Yeni Astra Sedan, 4 bin 587 milimetre ile kompakt sedan segmentinin en uzun aracı olarak dikkat çekiyor. Astra Hatchback versiyonuna göre daha uzun bir dingil aralığına da sahip olan araç, maksimum yol tutuşun yanı sıra daha geniş bir iç mekan hacmi sunuyor. Yeni Astra Sedan’nın 490 litrelik bir bagaj kapasitesi ise arka koltuklarının yatırılmasıyla 800 litrenin üzerine çıkıyor.

Türkiye pazarına iki farklı motor seçeneğiyle sunulan Yeni Astra Sedan’da görev yapan 1.6 litrelik ECOTEC benzinli motor 115 beygir güç üretiyor. Beş-ileri manuel şanzımanla sıfırdan 100 kilometre hıza 11.7 saniyede çıkan araç, saatte maksimum 191 kilometre hız yapabiliyor. Manuel şanzıman yakıt tüketimi 100 kilometrede ortalama 6.6 litre iken; Yokuşta Kalkış Desteği (HSA) ile birlikte sunulan opsiyonel ’Easytronic’ şanzıman yakıt tüketimi 6.4 litreye düşürülmüş. ’ESPPlus’ tabanlı HSA sistemi eğimli bir zeminde, el frenine dokunmadan kalkarken otomobilin arkaya doğru gitmesini engelleyerek kalkışı kolaylaştırıyor.

DİZELDE 6 İLERİ VİTES

Yeni Astra Sedan’da sunulan 1.3 litrelik CDTI ECOTEC dizel motor ise 90 beygir güç üretirken, 1750 ila 2500 devir arasında 200 Nm’lik maksimum tork değerine ulaşıyor. Çoklu püskürtme birimi, değişken geometrik turbo şarjı ve ara soğutma özelliklerini barındıran bu motorla Yeni Astra Sedan, 100 kilometrede ortalama 5.1 litre yakıt tüketiyor. Standart 6 ileri manuel şanzımanıyla saatte 172 kilometre hız yapan araç, sıfırdan saatte 100 kilometre hıza ise 13.7 saniyede çıkıyor.

Zengin donanımıyla üst sınıfı aratmıyor

Türkiye pazarına Essentia, Enjoy ve Cosmo olmak üzere 3 farklı donanım seviyesiyle sunulan Yeni Opel Astra Sedan, sahip olduğu zengin ekipmanlarla üst sınıf otomobilleri aratmıyor. Essentia donanım seviyesinde İnteraktif Sürüş Sistemi, ABS, virajda fren kontrolü, fren destek sistemi, elektro hidrolik direksiyon, sürücü yolcu ve yan hava yastıkları, 60/40 asimetrik katlanabilir arka koltuklar, CD30 radyo/CD çalar, elektrikli ön camlar ve uzaktan kumandalı merkezi kilit gibi özellikler standart olarak sunuluyor. Enjoy’da ise 6 yönlü ayarlanabilir sürücü koltuğu, direksiyondan kumanda sistemi, deri kaplı direksiyon, elektrikli arka camlar, kol dayama desteği (saklama bölmeli), Spor paketi ile birlikte sunulan 16 inçlik hafif alaşımlı alüminyum jantlar ve yol bilgisayarı standart olarak yer alırken; Akıllı Anahtar Sistemi ve Sunroof opsiyonel olarak sunuluyor. En üst seviye olan Cosma’düa ise bu özelliklere ek olarak, aktif koltuk kafalıkları, ışığa duyarlı otomatik kararan dikiz aynası, ışığa duyarlı otomatik yanan farlar, elektronik iklim kontrollü klima, yağmur sensörü, Xenon Paketi ile birlikte sunulan Xenon Farlar ve Hız Sabitleyici sistemi bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!