Mona Lisa tablosunu yeniden yapmak gibi

Güncelleme Tarihi:

Mona Lisa tablosunu yeniden yapmak gibi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2002 14:57

Haberin Devamı

E.T.nin öyküsü bu kadarla bitmedi. Aradan geçen 20 yıllık süre içinde zamanın aşındırmasına başarıyla dayandı; hiç unutulmadı ve klasikler arasında yerini aldı.

Ancak Spielberg, E.T.nin devamını çekmeyi asla düşünmedi. Bunun yerine başka bir formül geliştirdi.  Filmi, 20'nci yıldönümünde, ufak- tefek yenilik ve eklemelerle yeniden gösterime sokmayı tercih etti.
 
E.T'nin gösterime ilk girdiği 1982 yılında bilgisayar çağı henüz başlamamıştı. Aradan geçen süre içinde bilgisayar grafikleri alanında çok önemli gelişmeler oldu. Spielberg tüm bu gelişmelerin yeni versiyona yansımasını istiyordu.

Filmin restore edilmesine karar verildi. Bunu, restorasyon işlemini üstlenen ILM'nin görsel efekt sanatçılarından Colin Brady "Mona Lisa tablosunu yeniden yapmak gibi" diyerek tanımlıyor. Hemen ardından da ekliyor "Ancak buradaki olay biraz farklıydı. Çünkü tabloyu boyamamızı isteyen Leonardo Da Vinci'nin kendisiydi ve gözetimi altında yaptırıyordu."

Haberin Devamı

Spielberg'in 20. yıldönümü versiyonunda yaptığı belki de en önemli değişiklik, E.T.'yi yakalamak için peşine düşen polislerin ve hükümet ajanlarının elindeki silahları kaldırmak oldu.

E.T.'nin geliştirilmiş yeni versiyonunun gösterime girmesi gündeme geldiğinde yaptığı ilk iş, bilgisayar teknolojisini olumlu anlamda kullanmak ve polislerin elindeki silahları alıp yerine telsiz koymak oldu. Gerisini kendisinden dinleyelim: "Orijinal E.T.'yi çektiğimiz 1981 ile 1982 arasındaki dönemde baba oldum ve hayata yepyeni bir açıdan bakmaya başladım. Silah konusu o zamanlar bu kadar ciddiye alınmıyordu. Şimdi 2002 yılındayız ve iyisiyle kötüsüyle herşey çok farklı. E.T.'deki o silahlar zaten her zaman canımı sıkmıştı ama 1985 yılında Max adını verdiğim oğlumun dünyaya gelişinden itibaren daha da sıkılmaya başladım. Artık dünyaya daha ciddi gözlerle bakıyordum. Bir çocuk sahibi olmak bence insanın yaşayabileceği en büyük değişimdir. O andan itibaren bir sinema filmindeki silah görüntüsünün olabilecek en uygunsuz görüntü olduğunu iyice hissettim. Filmin 20. Yıldönümü nedeniyle tekrar gösterimi gündeme gelince de bunu silahları defetmek için harika bir fırsat olarak gördüm.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!