Metro Group "GeleceÄŸin maÄŸazası"nı açtı

Güncelleme Tarihi:

Metro Group Geleceğin mağazasını açtı
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 30, 2003 00:00

Metro Group, perakendecilikte en son teknolojilerin birarada sunulduÄŸu ''The Extra Future Store'' maÄŸazasını, ünlü Alman manken Claudia Schiffer'inde katıldığı törenle Almanya'nın Rheinberg kentinde açtı.Metro Group'un 1977 yılından beri hizmet veren Extra süpermarketinin yenilenmesiyle oluÅŸturulan The Extra Future Store, gelecekte alışveriÅŸi ÅŸekillendirecek teknolojilerin uygulandığı dünya çapındaki ilk perakende maÄŸazası özelliÄŸine sahip bulunuyor.      Kablosuz aygıtların kullanıldığı maÄŸazada, alışveriÅŸ arabasının üzerinde bulunan KiÅŸisel AlışveriÅŸ Asistanı (PSA) bilgisayarında müşteriler kartlarını okutarak, en son yaptıkları alışveriÅŸ listesini, indirimli ürünleri, hangi ürünün nerede olduÄŸunu görebiliyor ve aldıkları ürünün barkodlarını anında taratabiliyor.     MaÄŸaza içerisinde, meyve ve sebzeleri otomatik olarak tanımlayan ve fiyatlandıran akıllı tartılar, elektronik akıllı raf etiketleri, otomatik hesap ödeme makineleri, promosyonlu ürünlerin gösterildiÄŸi elektronik reklam panoları, bilgi terminalleri yer alıyor.     Bilgi terminalleri sayesinde almak istediÄŸiniz bir ÅŸarabın özelliklerinin yanı sıra hangi yemekle birlikte içilebileceÄŸini öğrenebilir ve hatta yemek tarifini bile alabilirsiniz.  MaÄŸazada, envanter iÅŸletmeciliÄŸin elektronik yönetilmesine imkan veren radyo frekanslı tanımlama (RFID) teknolojisi de bulunuyor. Bu teknoloji ile RFT etiketli mallar ile baÄŸlantı kurularak, raflarda ne kadar ürün kaldığı tespit ediliyor.  Metro Group'un, Intel ve SAP partnerliÄŸinde oluÅŸturduÄŸu The Extra Future Store'da, 3 bin 855 metrekarelik alanda 30 bin çeÅŸit ürün satışa sunuluyor ve 124 kiÅŸi çalışıyor.       KÖRBER Metro Group'un Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Dr. Hans Joachim Körber açılıştaki konuÅŸmasında, yeni teknolojilerin ticaret dünyasına girmesiyle birlikte son birkaç yıldır perakendecilikte bir deÄŸiÅŸimin sözkonusu olduÄŸunu söyledi.  Metro Group'un yeni teknolojileri takip etmeyi felsefe edindiÄŸini belirten Körber, ''Geleneksel perakendeden uzaklaşıp daha yenilikçi bir perakendeye yöneliyoruz. Bu da bizim dünyanın beÅŸinci büyük kuruluÅŸu olmamızda çok büyük etken. Yeni teknolojilerin kullanılması, çok büyük bir tüketici potansiyeline hitap etmemiz, müşterinin istekleri doÄŸrultusunda hareket etmemiz, market stratejimizi gerçekleÅŸtirmemiz ve uzun vadede müşteri baÄŸlama konumunda bizi kuvvetlendirecek'' diye konuÅŸtu.     Modern teknolojilere sahip ÅŸirketlerin piyasada rekabet üstünlüğü saÄŸlayacağına dikkat çeken Körber, The Extre Future Store'nin birçok teknolojik yeniliÄŸin birarada sunulduÄŸu düyadaki ilk örnek maÄŸaza olduÄŸunu kaydetti.Körber, ÅŸunları söyledi: ''Bu maÄŸaza ile dünya üzerindeki ticaretteki teknolojik yeniliklere yön vermek istiyoruz. Yeni teknolojileri kullanarak ulusalve uluslararası perakendecilikte bir hareketlilik saÄŸlamak istiyoruz. Burası aynı zamanda bir laboratuvar iÅŸlevi de görecek. Bizim için önemli olan müşterinin bu teknolojilerden hangisini tercih edeceÄŸidir.Buna göre perakendecilikte hangi teknolojilerin kullanılacağına karar verilecektir. Lojistik ve kalite standartları oluÅŸturulacaktır.      Tüketiciye daha rahat ve daha hoÅŸ bir mekan saÄŸlamaya çalışıyoruz. Daha kısa zamanda daha rahat alışveriÅŸ yapabilecekler.''      ''FÄ°YATLARIMIZI AÅžAÄžI ÇEKEBÄ°LECEĞİZ'' Metro Group Ä°dari Kurul Ãœyesi Zygmunt Mierdorf ise, 40'a yakın ÅŸirketin ortaklığında oluÅŸturulan geleceÄŸin maÄŸazasının dünyada eÅŸi görülmemiÅŸ bir laboratuvar olduÄŸunu belirterek, şöyle dedi.  "Yeni teknoloji hem müşteriye hem de sektöre artı getirecektir. Ãœrünler hep daha hazırda olacağı, hizmet kiÅŸiselleÅŸeceÄŸi ve alışveriÅŸ daha elveriÅŸli olacağı için müşteri memnuniyeti artacak. Dolayısıyla perakendede satışlarımız yükselecek. Bunların yanı sıra yönetimlerimiz daha etken olacağından fiyatlarımızı da aÅŸağıya çekebileceÄŸiz.''    Teknolojilerin maliyetlerinin düşmesiyle birlikte yaygınlaÅŸacağını vurgulayan Mierdorf, geleceÄŸin maÄŸazasında sundukları teknolojilerin 5-10 yıl sonra perakendecilikte standart hale geleceÄŸini kaydetti.     Metro Group'un 2002 yılı sonu itibariyle 26 ülkede 2 bin 310 maÄŸazası bulunuyor. Åžirket, geçen yıl tüm dünyada 51.5 milyar euro ciro yapmıştı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!