Merakla beklenen 4 yeni modeli sizler için test ettik

Güncelleme Tarihi:

Merakla beklenen 4 yeni modeli sizler için test ettik
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 28, 2004 00:00

EN KALÄ°TELÄ° PEUGEOTBaÅŸarılı kariyerinin artık sonuna gelen ve üretim bantlarına veda eden 406'nın yerini alacakPeugeot 407olan yeni Peugeot 407, kalitesi ve teknolojisiyle sınıfında referans araç olmaya hazırlanıyor. Motor, süspansiyon, güvenlik ve konfor teknolojisi anlamında tamamen yeni bir Peugeot olan 407, yenilikçi ve sıradışı tasarımıyla da dikkatleri üzerine topluyor.Peugeot'nun baÅŸarılı sedanı 406'nın yerini alacak olan yeni 407, Peugeot ailesinin yeni nesil üyeleri 206, 307 ve 607 gibi segmentlerinde kendilerine has yerler edinen Peugeot modellerinin arasına katılmayı hedefliyor. Kalite, dinamizm, şık tasarım gibi deÄŸerleri kendine baz alan yeni Peugeot 407, sınıfının referans aracı olmayı planlıyor. Segmentinde dünyanın bir çok iddialı markasının bulunduÄŸu Peugeot 407, Avrupa'nın yanı sıra Güney Amerika ve Asya pazarlarında da boy gösterecek. Peugeot 407, Türkiye'de 2 ve 2.2 litrelik motor seçenekleriyle satışa sunulacak.407 ile 206'nın ve 307'nin sunduÄŸu geliÅŸim ve yenilikler zincirini devam ettirmek isteyen Peugeot, 407 müşterisinin çoÄŸunlukla bir ya da iki çocuÄŸa sahip, otomobil kullanmaktan keyif alan ve bu keyfi kullandığı otomobilde arayan, evli çiftlerden oluÅŸtuÄŸunu öne sürüyor. Bu insanlar, sosyal statülerine önem veren sorumluluk sahibi ve bu sınıftaki otomobillere sadık kiÅŸiler.Bir yıl sonunda 300 bin adet 407 satmayı hedefleyen Peugeot, bu 407'lerin 110 bin adedinin station wagon, 190 bin adedinin ise sedan modellerden oluÅŸmasını bekliyor. Bu sayının yüzde 70'inin ise dizel motorlu versiyonlardan olacağı tahmin ediliyor.Dış görünüşüyle yepyeni bir Peugeot kimliÄŸi yaratan 407, kendine has radyatör ızgarası ve çom boyutlu farları ile dikkat çekiyor. Peugeot'nun tasarımcıları, keskin hatlar ile ışık-gölge oyunları yaratmışlar. Uzun kaput ve kompakt ölçülerdeki kuyruk tasarımı, aynı zamanda aracın dinamik dengesini de saÄŸlıyor. Sedan 407'nin uzunluÄŸu 4 metre 67 cm iken, SW modelin uzunluÄŸu 4 metre 76 cm'yi buluyor. Ä°ki modelin geniÅŸlikleri ve aks açıklıkları ise aynı. Yeni Peugeot 407'nin gövdesi, rijidite ve saÄŸlamlık açısından sınıfının en iyilerinden. Rijit gövde ile iÅŸbirliÄŸi içerisindeki süspansiyon sistemi sayesinde yol tutuÅŸ ve aktif güvenlik olarak güvenilir bir karaktere sahip olan Peugeot 407'nin gövde tasarımında, pasif güvenliÄŸe de önem verilmiÅŸ. Peugeot 407 paslanmaya karşı 12 yıl garantili.MOTOR YELPAZESÄ° ÇOK GENÄ°ÅžTüm benzinli motorların, silindir başına 4 sübapa sahip olduÄŸu Peugeot 407'de, bu motorlara kumanda eden gaz pedalı ünitesi elektrikli. Böylece daha konforlu ve hassas bir sürüş elde ediliyor ve ESP sistemi çok daha verimli çalışıyor. 1.8, 2, 2.2 ve 3 litre (V6) hacimli benzinli motorlar sırasıyla 85 kw-160 Nm, 100 kw-190 Nm, 116 kw-217 Nm ve 155 kw-290 Nm'lik güç ve tork deÄŸerlerine sahipler. 1.6 ve 2 litre hacimli HDi dizel motorlar ise, son jenerasyon yüksek püskürtme basınçlı common rail enjeksiyon sistemine ve turbo besleme sayesinde 80 kw-260 Nm ve 100 kw-340 Nm'lik deÄŸerleri ile hem performanslı, hem de ekonomikler. Elde edilen yüksek tork deÄŸerlerine, deÄŸiÅŸken geometrili 'super boost' isimli turbo besleme sayesinde ulaşılıyor. 1.8 litre ve 2 litre hacimli benzinli motorlarda 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik ÅŸanzıman seçenekleri bulunurken, 2.2 litrelik versiyonda 6 ileri manuel ÅŸanzıman kullanılmış. Otomatik ÅŸanzıman ise yine 4 ileri vitesli. 3 litrelik versiyon ise sadece 6 ileri otomatik ÅŸanzıman ile sunuluyor. Dizel motorlarda ise 1.6 litre hacimde 5 ileri, 2 litre hacimde 6 ileri manuel ÅŸanzımanlar mevcut. 4 ileri otomatik ÅŸanzıman opsiyonu sadece 2 litre HDi'da bulunuyor. Otomatik ÅŸanzımanların tümünde hem otomatik vites deÄŸiÅŸimi modu, hem de viteslerin manuel olarak deÄŸiÅŸtirilmesini saÄŸlayan tiptronic sistem modu bulunuyor. Kullanılan ÅŸanzımanlar, 406'da kullanılan eski nesil ÅŸanzımanlardan çok daha hafifler. Peugeot 407'lerde 16 ve 17 inç çapındaki jantlar görev yapacak.Süspansiyon sistemi ise Peugeot mühendisleri tarafından, yol tutuÅŸ, dinamik güvenlik, sürüş zevki ve konfor kriterlerini göz önünde bulundurarak tasarlanmış. Peugeot 407, frenajda da güvenli. Tekerleklerin kilitlenmesini önleyen ABS, ani frenlerde dörtlü flaşörleri devreye sokan Acil Fren Ãœnitesi AFU, Dinamik Stabilite Kontrol sistemi CDS gibi ileri teknoloji sistemleri barındıran fren sistemi güvenli bir frenaj sunuyor. Peugeot 407'de ayrıca Patinaj Önleme Sistemi ASR, tüm tekerleklerdeki fren gücünü kontrol eden REF sistemleri de bulunuyor. Tüm bu sistemler yeni nesil bir ESP sistemi tarafından kontrol ediliyor.İç mekanda yolcuların rahatı ve konforu düşünülerek tasarlanmış koltuklar, pratik eÅŸya gözleri gibi öğeler var. Ayrıca camların büyüklüğü, ferah bir iç mekan ve görüş kolaylığı saÄŸlıyor. 468 litrelik bagaj hacmine sahip Peugeot 407'nin arka koltukları katlandığında bu hacim daha da büyüyor. 12 farklı karoser rengi seçeneÄŸi sunulan Peugeot 407'de Comfort, Executive, Executive Pack, Sport, Sport Pack ve Griffe olmak üzere 6 adet donanım paketi alternatifi var.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°Ufuk SANDIK-PARÄ°SYenilikçi ve sıradışıPeugeot, son yıllarda farklı tasarımlarıyla adından söz ettiren bir marka oldu. 206 ve 307 gibi araçlar kendi sınıflarında çok satan modeller arasına yerleÅŸtiler. Peugeot, ÅŸimdi de aynı baÅŸarıyı 407 modeliyle yakalamak istiyor. Peugeot yetkilileri, 407 modelini bugüne kadar üretilen en kaliteli Peugeot otomobili olarak görüyorlar.Geçen hafta Peugeot'nun merakla beklenen 407 modelini test etme imkanı buldum. Ä°ddialı çizgilere sahip olan 407'nin dış tasarımıyla ilgili kafamda hala kuÅŸkular var. Önden bakıldığında geniÅŸ ızgara otomobile agresif ve sportif bir hava veriyor. Sportif ve agresif bu görüntü daha küçük otomobillerde baÅŸarılı sonuçlar verirken, büyük boyutlu D segmentindeki bir otomobilde nasıl durduÄŸu ile ilgili sorularıma tam yanıt bulamadım. Bu sorunun yanıtı için sanırım 407'yi yollarda görmem gerekiyor.Peugeot, kalite konusundaki çalışmalarının sonuçlarını 407 ile almış. 407 gerçekten de kalite konusunda tek bir söz söylenmeyecek bir otomobil olmuÅŸ. Malzeme seçimi, kaliteli işçilik hemen göze çarpıyor. Bu 407'nin satış baÅŸarısındaki en önemli etkenlerden biri olacak gibi görünüyor. Otomobilin geniÅŸ iç mekanı, sürücü ve yolculara keyifli ve bir o kadar da konforlu bir seyahati garanti ediyor.Motorun gücünü yola, 5 ve 6 vitesli düz ÅŸanzımanlar ile 4 ileri otomatik ÅŸanzımanlar iletiyor. Otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸinde, tiptronik özelliÄŸi de bulunuyor. Düz vitesli kullanma imkanı veren bu ÅŸanzıman, otomobili sportif kullanma keyfini veriyor. Direksiyon hassasiyeti ise mükemmel. Sürücünün hareketlerine hemen tepki veriyor.CROSSFIRE'IN ÃœSTÃœ AÇILDIAmerikan tasarımı ile Alman mühendisliÄŸinin bir karışımı olan Chrysler CrossfireCrossfire CCCoupe'nin üstü açık kardeÅŸi Crossfire Cabrio Türkiye'de Temmuz ayında satışa sunulacak. Satış fiyatı 71 bin Euro olan otomobilin üstü 22 saniyede açılıyor.Chrysler Group, Chrysler Crossfire Coupe'nin piyasaya çıkmasının üzerinden daha bir yıl geçmeden ÅŸimdi üstü Crossfire Cabrio'yu dünya pazarlarına sunuyor. Ä°lk kez Detroit 2004 fuarında vitrine çıkan Crossfire Cabrio, yakın bir zamanda Avrupa'daki showroom'larda yerini alacak. Türkiye'de Temmuz ayında satışa sunulacak olan otomobilin satış fiyatı 71 bin Euro.Crossfire Cabrio'nun üstü 22 saniyede açılıyor. Sürücünün sadece, ön camın üst merkezinde bulunan, açılır kumaÅŸ tavanı ve yan camları açan kolu çekmesi ve çevirmesi gerekiyor. Orta konsolda bulunan düğme, tam otomatik tavan sistemini devreye sokarak, otomobilin arkasında bulunan tente örtüsünü açıyor ve kumaÅŸ tavanı içine katlayıp yerleÅŸtirdikten sonra tekrar kapatıyor. Ãœstü açık iken kumaÅŸ tavanın varlığı ise belli olmuyor. Teknik yönlerden kardeÅŸi Coupe benzeyen Crossfire Cabrio'da 218 beygir gücündeki 3.2 litre V6 motor görev yapıyor. Arkadan çekiÅŸli Crossfire Cabrio'da 6 ileri düz veya 5 ileri otomatik ÅŸanzıman, ayrıca manuel Autostick özelliÄŸi de bulunuyor.Crossfire Cabrio, 0'dan 100 km'ye 6.5 saniyede çıkarken, otomobil 100 km'den 0 km'ye 38 metrede duruyor. 60 litrelik yakıt deposuna sahip Crossfire Cabrio'nun düz vitesli modeli ÅŸehir içinde 15.4 litre, otomatik vitesli modeli ise 14.3 litre yakıt tüketiyor. Düz vitesli Cabrio'nun ÅŸehir dışı yakıt tüketimi 7.6 litre, otomatik vitesli Modelin yakıt tüketimi ise 7.7 litre.STANDART DONANIMAracın standart donanımında ÅŸu aksesuvarlar bulunuyor:6 ileri düz ÅŸanzıman, kilitli diferansiyelli arkadan çekiÅŸ sistemi, 100 km'de devreye giren hıza duyarlı arka spoyler, çift egzos çıkışı, 7 kollu alüminyum alaşımlı jantlar, elektrikli kumandalı kumaÅŸ açılır tavan ve tam otomatik tente örtüsü, sekiz yönlü ayarlanabilen elektrik kumandalı, ısıtmalı deri sürücü koltuÄŸu, 4 yönlü ayarlanabilen deri yolcu koltuÄŸu, otomatik camlar, hız denetim sistemi, çift bölgeli yarı otomatik klima, uzaktan kumandalı merkezi kilitleme, Infinity Modulus 6 hoparlörlü çift subwoofer'lı surround müzik sistemi...Güvenlik donanımında ise ABS, ESP, TCS, yeni nesil sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, güvenlik alarmı, dört halojen ön farlar, aracın çekilerek götürülmesini önleyen sistem yer alıyor.KardeÅŸi Coupe ile aynı mekanik DNA'yı paylaÅŸan Crossfire Cabrio, 32 kilogram daha ağır. Crossfire Cabrio'da da kardeÅŸinde olduÄŸu gibi yarış otomobillerinde kullanılanlar gibi ön ve arkada farklı boyutlarda lastikler bulunuyor. Daha dar ön lastikler ve yola daha fazla gücün aktarılmasını saÄŸlayan geniÅŸ arka lastikler (18 inç ön ve 19 inç arka) otomobilin yolla geniÅŸ biçimde temas etmesine ve viraj hakimiyetinin artmasını saÄŸlıyor.Crossfire Cabrio'da bulunan kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ABS kaygan bir yüzde ağır, ani frenleme sonucunda devreye girdiÄŸinde tekerleklere saniyede 30 kez fren uygulayıp bırakarak kilitlenmelerini engelliyor ve sürücünün direksiyon hakimiyetini korumasını saÄŸlıyor. Fren Destek Sistemi ise sürücünün acil bir durumda fren yaptığını hissediyor ve mümkün olan en yüksek gücü uyguluyor. Fren Destek Sistemi, sürücülerin yeterince sert ve yeterince erke fren yapamama zaafına çözüm getiriyor.Crossfire Cabrio'nun rakipleri arasında Audi TT, Honda S2000, Porsche Boxter, BMW Z4, Alfa Romeo Spider ve Nisan 350 Z Convertible bulunuyor.Chrysler'in gözü Avrupa'da2007 yılında Batı Avrupa pazarındaki payını yüzde 1 artırmayı hedefleyen Chrysler, bu yıl içinde Crysler Crossfire, 300 C dahil olmak üzere, otomatik ÅŸanzımanlı Voyager 2.8 CRD, PT Cruiser Cabrio'yu tanıtacak. Bu ürünler, markanın Kuzey Amerika dışındaki piyasalara bugüne kadar yaptığı en iddialı giriÅŸ olarak görülüyor. Chrysler Group, 2004 ve 2007 yılları arasında Kuzey Amerika dışındaki piyasalarda satılan otomobil sayısını ikiye katlamayı hedefliyor.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°Ufuk SANDIK-St.TROPEZCote De'Azour'da üstü açık Crossfire fırtınasıCrossfire Coupe ile üstü açık kardeÅŸi Crossfire Cabrio arasında donanım, motor açısından herhangi bir fark yok. En büyük fark Cabrio modelinin üstünün açılıyor olması... Dolayısıyla otomobilin motor performansı ve yol tutuÅŸuyla ilgili farklı bir görüşüm yok. Daha önce Oto YaÅŸam sayfalarında Crossfire Coupe'nin yol tutuÅŸunu ve motor performansıyla ilgili düşüncelerimizi yazmış, beÄŸendiÄŸimizi söylemiÅŸtik. Aynı ÅŸeyi bir kere daha tekrarlayamayacağım. Ancak, Crossfire Cabrio bana göre Crossfire Coupe'den daha güzel ve etkileyici bir görünüme sahip. Bu düşünce sadece bana ait deÄŸil... Cabrio'nun test sürüşlerini Fransa'nın Cote De'Azour sahillerinde yaptım. Jet set'in uÄŸrak merkezlerinden biri olan bu sahillerde, Cabrio'ya olan ilgiyi sözlerle anlatmak mümkün deÄŸil. Yolda giderken, herkesin arkasını dönüp hayranlık içinde otomobili izlediÄŸine, fotoÄŸraf çektiÄŸine ÅŸahit oldum. Otomobil bu haliyle gerçekten de farklı görünmek isteyen, dikkat çekmek isteyenler için ideal bir otomobil. Cote De'Azour sahillerinde bu denli ilgi çeken bir otomobil, Ä°stanbul caddelerinde ne etki yapar? Bunu Temmuz ayında otomobil satışa sunulduktan sonra göreceÄŸiz.300C HAZÄ°RAN'DA TÃœRKÄ°YE'DEChrysler 300M modelinin yerine geçecek olan 300C Türkiye'de Haziran ayında satışaChrysler 300Csunulacak. 300C modelinin 3.7 litrelik versiyonunun Türkiye'deki satış fiyatı 68 bin Euro, 5.7 litrelik versiyonunun satış fiyatı ise 79 bin Euro.Chrysler'in yeni modeli 300C Türkiye'de Haziran ayında satışa sunulacak. 300C'de 2.7 litre, 3.5 litre ve 5.7 litre HEMI motor seçenekleri bulunuyor. Chrysler 300C 2.7 litrelik versiyonunun satış fiyatı Türkiye'de 68 bin Euro, 5.7 litrelik versiyonunun fiyatı ise 79 bin Euro olarak belirlendi. 300C'nin Touring station modeli, 2004 yılı içinde Avrupa'da piyasaya sunulacak. Avrupa'da varolmak isteyen Chrysler 300C'nin dizel motorlu versiyonu ile ilgili hazırlıklar yapıyor.Arkadan itiÅŸli Chrysler 300C'de, uzun motor kaputu ve ön çamurluklar, kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, köşelere itilmiÅŸ olan lastikler etkileyici bir görünüm saÄŸlıyor. 300C, 4999 mm uzunluÄŸa, 1881 mm geniÅŸliÄŸe ve 1483 mm yüksekliÄŸe sahip.1998 yılında Detroit Fuarı'nda sergilenen V10 motorlu Chrysler Chronos konsept modelinden esinlenerek tasarlanan uzun ön ızgara cesur bir görünüme sahip. Dikiz aynaları ve kapı kolları tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Aerodinamik etkinliÄŸi saÄŸlamak için rüzgar tünelinde ÅŸekillendirilen aynalar, göze batmayan bir görünüm sergiliyor. Otomobilin gövdesi, ön çamurluÄŸa kadar uzanan çekici gövde rengi ve parlak bir kaplamayla tamamlanıyor. 18 inç (45 cm) tekerlekler üzerinde bulunan geniÅŸ lastikler, krom kaplı çift egzos borusu aracın sahip olduÄŸu güç ve performans hakkında ipuçları veriyor.EL İŞÇİLİĞİ HAVASIOtomobilin içinde kullanılan malzemeler, el işçiliÄŸi duygusu yaratarak iç kabine üst düzey havası veriyor. Direksiyon simidinin kenarında, vites topuzunda ve kapıların iç tarafında bulunan tutacaklarda kullanılan kaplumbaÄŸa kabuÄŸu kaplama, krom kapı kolları ve 1989 Chrysler Chronos konseptinden esinlenilen süslemeler, otomobilin zengin görünmesini saÄŸlıyor.Chyrsler 300C, tüm hızlarda uygulanan çekiÅŸ denetim sistemini sunan ilk Chrysler Gorup aracı olma özelliÄŸini taşıyor. ABS, kaygan zeminde fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini muhafaza ediyor ve aracın doÄŸru gitmesini saÄŸlıyor. Tüm Hızlarda Uygulanan ÇekiÅŸ Denetimi, aracın hareket özelliÄŸini artırıyor ve kaygan zeminde hızlanma sırasında tekerleklerin kaymasını önlüyor. Zeminin ne kadar kaygan olduÄŸuna baÄŸlı olarak otomatik olarak devreye giren ‘‘Kış Modu’’, beÅŸ ileri otomatik ÅŸanzımanda hızı düşürücü rol oynuyor ve yön dengesini kontrol eden önlemleri alıyor. Standart olarak bulunan tekerlek hızı algılayıcıları, viraj alırken hızlanıldığında oluÅŸan yalpalanmayı tespit ederek, otomobili istenen yönde tutuyor.345 BEYGÄ°RLÄ°K MOTORChrysler 300C'nin 2.7 V6 motorlu versiyonu 193 beygir güç üretiyor. Otombil 0'dan 100 km'ye 11.1 saniyede çıkıyor. 3.5 V6 motorlu modelin beygir gücü 253. Bu motor 300C'yi 0'dan 100 km'ye 9.2 saniyede ulaÅŸtırıyor. 5.7 V8 motorun ürettiÄŸi beygir gücü ise 345 bg. Bu güçlü motor otomobili sadece 6.4 saniyede 100 km'ye çıkarıyor. Chrysler 300C, silindir devre dışı bırakma sistemini Kuzey Amerika'da kullanan ilk seri üretim aracı... Chrysler Group tarafından geliÅŸtirilmiÅŸ olan DeÄŸiÅŸken Güçlü Sistem, V-8 güce ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakarak yakıt tüketimini azaltıyor. Motorun bu özelliÄŸi performans, güç ve yakıt tüketiminde ekonomi saÄŸlıyor. HEMI V8 modelinde bulunan MDS sistemi yakıt tüketiminde yüzde 10 ile 20 arasında ekonomi saÄŸlıyor.Otomobilde bulunan aksesuvarlar ÅŸunlar: Patenti Chrysler'e ait kaplumbaÄŸa kabuÄŸu kabin iÅŸlemeleri, ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, sürücü ve ön yolcu koltuÄŸu ayarlanabilir bel desteÄŸi, üzerine müzik sistemi, telefon, yön bulma ve yol bilgisayarı düğmeleri yerleÅŸtirilmiÅŸ deri kaplı direksiyon simidi, hafızalı, elektrik kumandalı ve eÄŸim-derinlik ayarlı direksiyon, 8 yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı sürücü koltuÄŸu, çift bölgeli otomatik klima, elektrik kumandalı hızlı açılıp kapanan ön camlar, 380 watt dijital Boston Acoustics ses sistemi, analog saat, Kaliforniya ceviz aÄŸacı iÅŸlemeleri, iki ayrı sürücü için direksiyon kolonu, sürücü koltuÄŸu, aynalar, pedal ve radyo istasyon ayarları bilgilerin girildiÄŸi hafıza sistemi, hava filtre sistemi, kendiliÄŸinde kararan dikiz aynası, tek dokunuÅŸla açılıp kapanan sunroof.SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°Ufuk SANDIK-MARSÄ°LYA300C, Amerikan Bentley'e benzemiÅŸChrysler gözünü Avrupa pazarına dikmiÅŸ görünüyor. Batı Avrupa'da büyümek isteyen Chrysler yeni modelleriyle amacına ulaÅŸmayı hedefliyor. Bu amacına ulaşırken, yeni modeli 300C'ye de çok güveniyor. Kıyasıya bir rekabetin yaÅŸandığı Avrupa lüks segment pazarına ‘‘Amerikan tarzı konfor’’la girecek olan 300C'nin iÅŸi kolay gözükmüyor. Evet otomobilin görüntüsü, sürücü ve yolcularına sunduÄŸu performans, güvenlik ve konfor üst düzeyde... Ancak, zaten kıyasıya bir rekabetin yaÅŸandığı bu segmentte tüketiciye farklı bir heyecan sunmak gerekiyor. 300C'nin bir dezavantajı da ÅŸu anda dizel motor seçeneÄŸinin olmaması... Çünkü bu pazarda lüks segmentte dizel motorlar tercih ediliyor.300C'nin tasarımını Amerikan Bentley'e benzettim. Daha önceki model olan 300M'den tamamen farklı bir tasarıma sahip olan 300C, sert hatlarıyla dikkat çekiyor. Özellikle öndeki büyük ızgara otomobilin yeni yüzünü belirliyor. Dış ve iç tasarımdaki detaylar, otomobile el işçiliÄŸiyle üretilmiÅŸ gibi bir hava veriyor. Otomobilin içinde de yok yok... Her türlü konfor ve güvenlik donanınımı standart olarak yer alıyor.4 KİŞİLÄ°K SMART 17.8 BÄ°N EUROSıradışı tasarımlarıyla kendine has bir otomobil markası olan Smart, farklı bir otomobile Smart Forfourimza attı: Forfour. 4 kiÅŸilik bu yeni Smart, Türkiye'de Nisan sonundan itibaren satışa sunulacak. Smart Forfour'un satış fiyatı 17 bin 850 Euro'dan baÅŸlıyor.Yeni Smart Forfour, genç ruhlu bir otomobilin verdiÄŸi duygularla, kullanışlı bir B sınıfı sedan'ın faydasını birlikte sunuyor. Tasarımıyla sınıfındaki araçlardan çok farklı olan Smart Forfour, dikine konumlu farları ve 3 boyutlu ve yuvarlak formlu stop lambaları ile tipik Smart tasarım özelliklerini yansıtıyor. Yeni Smart Forfour'da baÅŸlangıç donanım seviyesi Pulse. Bir üst seviye olan Passion'da ise klima, panoramik cam tavan, deri kaplı direksiyon simidi, alaşımlı jantlar ve sis farları gibi aksesuvarları bulmak mümkün. Seriye daha sonra Brabus design adlı bir donanım paketi de eklenecek. Bu pakette çok daha sportif ekipmanlar yer alacak. Türkiye'de 29 Nisan tarihinden itibaren showroom'larda görünecek Smart, Passion donanımıyla satılacak. 1.1 litre ve 1.5 litrelik iki motor seçeneÄŸiyle satışa sunulacak Smart Forfour'un satış fiyatı 17 bin 850 bin Euro'dan baÅŸlıyor, 20 bin 826 bin Euro'ya kadar çıkıyor. 1.5 litrelik dizel motor ise yılın ikinci yarısından itibaren satışa sunulacak.Tüm Smart'larda yer alan tridion güvenlik hücresi, Smart Forfour'da da bulunuyor. Bu kısım için gümüş, siyah ve titanyum renk seçenekleri var. Bu üç renk, 10 adet karoser rengi ile kombine edildiÄŸinde ortaya 30 farklı renk kombinasyonu çıkıyor. Smart Forfour ayrıca oldukça deÄŸiÅŸken iç mekan kombinasyonlarına sahip. Arka koltukların katlanabildiÄŸi, öne ve arkaya 15 cm kaydırılabildiÄŸi Smart Forfour'un bagaj hacmi 270 litreye yakın. Ancak arka koltuklar katlandığında bu hacim 910 litreye kadar çıkabiliyor. Kompakt ölçülerine raÄŸmen aracın içi ferah bir izlenim yaratıyor. Üç kollu direksiyondan radyo, CD player, mobil telefon ve navigasyona, elleri direksiyondan kaldırılmadan kumanda edilebiliyor. Smart Forfour da, tavan için bile üç seçenek bulunuyor. Tavanı plastik, panoramik cam veya elektrikli açılır cam olarak tercih etmek mümkün. 1.4 metrekarelik cam tavan sayesinde cabrio keyfini yaz-kış yaÅŸamak mümkün.Smart Forfour, boyutlarından beklenmeyen bir performans sahip. Bunun sırrı ise düşük ağırlık/güç oranı. Bu performansını çok güçlü bir motorla deÄŸil, hafifliÄŸi sayesinde yakalayan Smart Forfour, bu sayede performansla ekonomiyi aynı otomobilde sunuyor. Forfour için beÅŸ farklı motor seçeneÄŸi var. Beygir başına yaklaşık 9 kg'lık bir ağırlığın düştüğü Smart Forfour'un motor seçenekleri 1.1 litre 75 beygir, 1.3 litre 95 beygir ve 1.5 litre 109 beygirlik benzinli motorların yanısıra, 1.5 litre hacminde 68 ve 95 beygirlik iki farklı dizel motordan oluÅŸuyor. 0'dan 100 km'ye motor alternatifine göre 9.8 saniye ile 13.4 saniye arasında zamanlarda ulaÅŸabilen Smart Forfour'un benzinli motorları, 100 km'de 6 litreden az yakıt harcıyorlar. Smart Forfour'un Pulse versiyonunda jantlar 14 veya 15 inç olarak seçilebilecek. Passion'da ise sadece 15 inçlik jantlar mevcut. Özel sipariÅŸle her iki versiyon için 205/45 R 16 ölçülerinde lastik seçenekleri sunulacak. Ancak Brabus versiyonunda bu ölçüler önde 205/40 R 17, arkada ise 225/35 R 17 olacak.Tüm versiyonlarında ABS ve ESP'nin standart olarak sunulduÄŸu Smart Forfour'da hidrolik direksiyon sistemi elektrik destekli. Araçta standart olarak 5 ileri vitesli manuel ÅŸanzıman bulunuyor. Ancak ekstra olarak 6 ileri vitesli, debriyajsız manuel ÅŸanzıman edinmek de mümkün. Otomatik olmayan bu ÅŸanzıman, seri vites geçiÅŸleriyle dikkat çekiyor. Smart Forfour'daki bir baÅŸka teknolojik donanım, sensörlü silecekler ve farlar. Opsiyonel olarak sunulan bu donanım, sileceklerin yaÄŸmur yaÄŸdığında, farların ise aydınlatmaya ihtiyaç duyulduÄŸunda otomatik olarak devreye girmelerini saÄŸlıyor.Küçük otomobillerde tüketiciyi en çok düşündüren kaza anında güvenlik ve saÄŸlamlık konusudur. Smart Forfour'da bulunan aktif ve pasif güvenlik önlemleri güvenlik sorusuna yanıt veriyor. SÃœRÜŞ Ä°ZLENÄ°MÄ°Ufuk SANDIK-STUTTGARTOyuncak gibi otomobilOtomotiv dünyasının en yeni markası Smart, kısa sürede büyük iÅŸler baÅŸardı. Farklı tarzıyla dikkat çeken Smart, satışlarını her geçen gün artırıyor. Ä°lk kez 4 kiÅŸilik bir otomobil üreten Smart, baÅŸarılı bir modele imza atmış. Mitsubishi Colt ile aynı platformu kullanan Smart Forfour'da kullanılan parçaların yüzde 40'ı Colt'la aynı. Ancak otomobil ne Colt'a benziyor ne de Mercedes'in diÄŸer araçlarına... Smart Forfour kendine has çizgilere sahip... Smart'ın diÄŸer modellerinde olduÄŸu gibi duygulara hitap eden bir tasarıma sahip olan Forfour, farklı olmak isteyen tüketiciler için ideal bir alternatif. Forfour'u oyuncaÄŸa benzetiyorum. İçi, dışı rengarenk... Direksiyona oturunca ise bu oyuncağın, gerçek 4 kiÅŸilik bir otomobil haline dönüştüğünü görüyorsunuz. Sınıfındaki otomobillerden, performans, güvenlik, konfor açısından hiçbir farkı yok. Hatta artıları bile var. Kullanımı keyifli... Forfour, son dönemde kullanırken en çok keyif aldığım otomobillerden biri oldu.4x4 Smart Formore geliyorBu yıl 5'inci yılını kutlayan Smart, Forfour modeliyle ilk kez 4 kiÅŸilik bir otomobil üretti. Smart'ın ÅŸimdi ki hedefi ise Forfour'dan daha büyük boyutlarda 4x4 bir araç üretmek. Adı Formore olacak olan modelle yeni pazarlara da girmeyi hedefleyen Smart, bugün 31 ülkede satılıyor. Bu yıl içinde Smart satılan ülke sayısının 40'a çıkması bekleniyor. Smart'ın bir baÅŸka hedefi ise büyük potansiyele sahip Çin pazarı... Smart, bu hedef için Mercedes'in Çin'de üretime geçmesini bekliyor. Gelecek yıl üretime baÅŸlayacak olan Mercedes fabrikasında, ileride ki yıllarda Smart üretilmesi planlanıyor.Smart'ın en büyük pazarı Almanya... Almanya'yı Ä°talya, Ä°sviçre, Ä°ngiltere ve Ä°spanya izliyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!