Merakla beklenen 4 yeni modeli sizler için test ettik

Güncelleme Tarihi:

Merakla beklenen 4 yeni modeli sizler için test ettik
Oluşturulma Tarihi: Nisan 28, 2004 00:49

Haberin Devamı

EN KALİTELİ PEUGEOT

Başarılı kariyerinin artık sonuna gelen ve üretim bantlarına veda eden 406'nın yerini alacak

Peugeot 407
olan yeni Peugeot 407, kalitesi ve teknolojisiyle sınıfında referans araç olmaya hazırlanıyor. Motor, süspansiyon, güvenlik ve konfor teknolojisi anlamında tamamen yeni bir Peugeot olan 407, yenilikçi ve sıradışı tasarımıyla da dikkatleri üzerine topluyor.

Peugeot'nun başarılı sedanı 406'nın yerini alacak olan yeni 407, Peugeot ailesinin yeni nesil üyeleri 206, 307 ve 607 gibi segmentlerinde kendilerine has yerler edinen Peugeot modellerinin arasına katılmayı hedefliyor. Kalite, dinamizm, şık tasarım gibi değerleri kendine baz alan yeni Peugeot 407, sınıfının referans aracı olmayı planlıyor. Segmentinde dünyanın bir çok iddialı markasının bulunduğu Peugeot 407, Avrupa'nın yanı sıra Güney Amerika ve Asya pazarlarında da boy gösterecek. Peugeot 407, Türkiye'de 2 ve 2.2 litrelik motor seçenekleriyle satışa sunulacak.

407 ile 206'nın ve 307'nin sunduğu gelişim ve yenilikler zincirini devam ettirmek isteyen Peugeot, 407 müşterisinin çoğunlukla bir ya da iki çocuğa sahip, otomobil kullanmaktan keyif alan ve bu keyfi kullandığı otomobilde arayan, evli çiftlerden oluştuğunu öne sürüyor. Bu insanlar, sosyal statülerine önem veren sorumluluk sahibi ve bu sınıftaki otomobillere sadık kişiler.

Bir yıl sonunda 300 bin adet 407 satmayı hedefleyen Peugeot, bu 407'lerin 110 bin adedinin station wagon, 190 bin adedinin ise sedan modellerden oluşmasını bekliyor. Bu sayının yüzde 70'inin ise dizel motorlu versiyonlardan olacağı tahmin ediliyor.

Dış görünüşüyle yepyeni bir Peugeot kimliği yaratan 407, kendine has radyatör ızgarası ve çom boyutlu farları ile dikkat çekiyor. Peugeot'nun tasarımcıları, keskin hatlar ile ışık-gölge oyunları yaratmışlar. Uzun kaput ve kompakt ölçülerdeki kuyruk tasarımı, aynı zamanda aracın dinamik dengesini de sağlıyor. Sedan 407'nin uzunluğu 4 metre 67 cm iken, SW modelin uzunluğu 4 metre 76 cm'yi buluyor. İki modelin genişlikleri ve aks açıklıkları ise aynı. Yeni Peugeot 407'nin gövdesi, rijidite ve sağlamlık açısından sınıfının en iyilerinden. Rijit gövde ile işbirliği içerisindeki süspansiyon sistemi sayesinde yol tutuş ve aktif güvenlik olarak güvenilir bir karaktere sahip olan Peugeot 407'nin gövde tasarımında, pasif güvenliğe de önem verilmiş. Peugeot 407 paslanmaya karşı 12 yıl garantili.

MOTOR YELPAZESİ ÇOK GENİŞ

Tüm benzinli motorların, silindir başına 4 sübapa sahip olduğu Peugeot 407'de, bu motorlara kumanda eden gaz pedalı ünitesi elektrikli. Böylece daha konforlu ve hassas bir sürüş elde ediliyor ve ESP sistemi çok daha verimli çalışıyor. 1.8, 2, 2.2 ve 3 litre (V6) hacimli benzinli motorlar sırasıyla 85 kw-160 Nm, 100 kw-190 Nm, 116 kw-217 Nm ve 155 kw-290 Nm'lik güç ve tork değerlerine sahipler. 1.6 ve 2 litre hacimli HDi dizel motorlar ise, son jenerasyon yüksek püskürtme basınçlı common rail enjeksiyon sistemine ve turbo besleme sayesinde 80 kw-260 Nm ve 100 kw-340 Nm'lik değerleri ile hem performanslı, hem de ekonomikler. Elde edilen yüksek tork değerlerine, değişken geometrili 'super boost' isimli turbo besleme sayesinde ulaşılıyor.

1.8 litre ve 2 litre hacimli benzinli motorlarda 5 ileri manuel veya 4 ileri otomatik şanzıman seçenekleri bulunurken, 2.2 litrelik versiyonda 6 ileri manuel şanzıman kullanılmış. Otomatik şanzıman ise yine 4 ileri vitesli. 3 litrelik versiyon ise sadece 6 ileri otomatik şanzıman ile sunuluyor. Dizel motorlarda ise 1.6 litre hacimde 5 ileri, 2 litre hacimde 6 ileri manuel şanzımanlar mevcut. 4 ileri otomatik şanzıman opsiyonu sadece 2 litre HDi'da bulunuyor. Otomatik şanzımanların tümünde hem otomatik vites değişimi modu, hem de viteslerin manuel olarak değiştirilmesini sağlayan tiptronic sistem modu bulunuyor. Kullanılan şanzımanlar, 406'da kullanılan eski nesil şanzımanlardan çok daha hafifler. Peugeot 407'lerde 16 ve 17 inç çapındaki jantlar görev yapacak.

Süspansiyon sistemi ise Peugeot mühendisleri tarafından, yol tutuş, dinamik güvenlik, sürüş zevki ve konfor kriterlerini göz önünde bulundurarak tasarlanmış. Peugeot 407, frenajda da güvenli. Tekerleklerin kilitlenmesini önleyen ABS, ani frenlerde dörtlü flaşörleri devreye sokan Acil Fren Ünitesi AFU, Dinamik Stabilite Kontrol sistemi CDS gibi ileri teknoloji sistemleri barındıran fren sistemi güvenli bir frenaj sunuyor. Peugeot 407'de ayrıca Patinaj Önleme Sistemi ASR, tüm tekerleklerdeki fren gücünü kontrol eden REF sistemleri de bulunuyor. Tüm bu sistemler yeni nesil bir ESP sistemi tarafından kontrol ediliyor.

İç mekanda yolcuların rahatı ve konforu düşünülerek tasarlanmış koltuklar, pratik eşya gözleri gibi öğeler var. Ayrıca camların büyüklüğü, ferah bir iç mekan ve görüş kolaylığı sağlıyor. 468 litrelik bagaj hacmine sahip Peugeot 407'nin arka koltukları katlandığında bu hacim daha da büyüyor. 12 farklı karoser rengi seçeneği sunulan Peugeot 407'de Comfort, Executive, Executive Pack, Sport, Sport Pack ve Griffe olmak üzere 6 adet donanım paketi alternatifi var.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Ufuk SANDIK-PARİS

Yenilikçi ve sıradışı

Peugeot, son yıllarda farklı tasarımlarıyla adından söz ettiren bir marka oldu. 206 ve 307 gibi araçlar kendi sınıflarında çok satan modeller arasına yerleştiler. Peugeot, şimdi de aynı başarıyı 407 modeliyle yakalamak istiyor. Peugeot yetkilileri, 407 modelini bugüne kadar üretilen en kaliteli Peugeot otomobili olarak görüyorlar.

Geçen hafta Peugeot'nun merakla beklenen 407 modelini test etme imkanı buldum. İddialı çizgilere sahip olan 407'nin dış tasarımıyla ilgili kafamda hala kuşkular var. Önden bakıldığında geniş ızgara otomobile agresif ve sportif bir hava veriyor. Sportif ve agresif bu görüntü daha küçük otomobillerde başarılı sonuçlar verirken, büyük boyutlu D segmentindeki bir otomobilde nasıl durduğu ile ilgili sorularıma tam yanıt bulamadım. Bu sorunun yanıtı için sanırım 407'yi yollarda görmem gerekiyor.

Peugeot, kalite konusundaki çalışmalarının sonuçlarını 407 ile almış. 407 gerçekten de kalite konusunda tek bir söz söylenmeyecek bir otomobil olmuş. Malzeme seçimi, kaliteli işçilik hemen göze çarpıyor. Bu 407'nin satış başarısındaki en önemli etkenlerden biri olacak gibi görünüyor. Otomobilin geniş iç mekanı, sürücü ve yolculara keyifli ve bir o kadar da konforlu bir seyahati garanti ediyor.

Motorun gücünü yola, 5 ve 6 vitesli düz şanzımanlar ile 4 ileri otomatik şanzımanlar iletiyor. Otomatik şanzıman seçeneğinde, tiptronik özelliği de bulunuyor. Düz vitesli kullanma imkanı veren bu şanzıman, otomobili sportif kullanma keyfini veriyor. Direksiyon hassasiyeti ise mükemmel. Sürücünün hareketlerine hemen tepki veriyor.


CROSSFIRE'IN ÜSTÜ AÇILDI


Amerikan tasarımı ile Alman mühendisliğinin bir karışımı olan Chrysler Crossfire

Crossfire CC
Coupe'nin üstü açık kardeşi Crossfire Cabrio Türkiye'de Temmuz ayında satışa sunulacak. Satış fiyatı 71 bin Euro olan otomobilin üstü 22 saniyede açılıyor.

Chrysler Group, Chrysler Crossfire Coupe'nin piyasaya çıkmasının üzerinden daha bir yıl geçmeden şimdi üstü Crossfire Cabrio'yu dünya pazarlarına sunuyor. İlk kez Detroit 2004 fuarında vitrine çıkan Crossfire Cabrio, yakın bir zamanda Avrupa'daki showroom'larda yerini alacak. Türkiye'de Temmuz ayında satışa sunulacak olan otomobilin satış fiyatı 71 bin Euro.

Crossfire Cabrio'nun üstü 22 saniyede açılıyor. Sürücünün sadece, ön camın üst merkezinde bulunan, açılır kumaş tavanı ve yan camları açan kolu çekmesi ve çevirmesi gerekiyor. Orta konsolda bulunan düğme, tam otomatik tavan sistemini devreye sokarak, otomobilin arkasında bulunan tente örtüsünü açıyor ve kumaş tavanı içine katlayıp yerleştirdikten sonra tekrar kapatıyor. Üstü açık iken kumaş tavanın varlığı ise belli olmuyor.

Teknik yönlerden kardeşi Coupe benzeyen Crossfire Cabrio'da 218 beygir gücündeki 3.2 litre V6 motor görev yapıyor. Arkadan çekişli Crossfire Cabrio'da 6 ileri düz veya 5 ileri otomatik şanzıman, ayrıca manuel Autostick özelliği de bulunuyor.

Crossfire Cabrio, 0'dan 100 km'ye 6.5 saniyede çıkarken, otomobil 100 km'den 0 km'ye 38 metrede duruyor. 60 litrelik yakıt deposuna sahip Crossfire Cabrio'nun düz vitesli modeli şehir içinde 15.4 litre, otomatik vitesli modeli ise 14.3 litre yakıt tüketiyor. Düz vitesli Cabrio'nun şehir dışı yakıt tüketimi 7.6 litre, otomatik vitesli Modelin yakıt tüketimi ise 7.7 litre.

STANDART DONANIM

Aracın standart donanımında şu aksesuvarlar bulunuyor:

6 ileri düz şanzıman, kilitli diferansiyelli arkadan çekiş sistemi, 100 km'de devreye giren hıza duyarlı arka spoyler, çift egzos çıkışı, 7 kollu alüminyum alaşımlı jantlar, elektrikli kumandalı kumaş açılır tavan ve tam otomatik tente örtüsü, sekiz yönlü ayarlanabilen elektrik kumandalı, ısıtmalı deri sürücü koltuğu, 4 yönlü ayarlanabilen deri yolcu koltuğu, otomatik camlar, hız denetim sistemi, çift bölgeli yarı otomatik klima, uzaktan kumandalı merkezi kilitleme, Infinity Modulus 6 hoparlörlü çift subwoofer'lı surround müzik sistemi...

Güvenlik donanımında ise ABS, ESP, TCS, yeni nesil sürücü, yolcu ve yan havayastıkları, güvenlik alarmı, dört halojen ön farlar, aracın çekilerek götürülmesini önleyen sistem yer alıyor.

Kardeşi Coupe ile aynı mekanik DNA'yı paylaşan Crossfire Cabrio, 32 kilogram daha ağır. Crossfire Cabrio'da da kardeşinde olduğu gibi yarış otomobillerinde kullanılanlar gibi ön ve arkada farklı boyutlarda lastikler bulunuyor. Daha dar ön lastikler ve yola daha fazla gücün aktarılmasını sağlayan geniş arka lastikler (18 inç ön ve 19 inç arka) otomobilin yolla geniş biçimde temas etmesine ve viraj hakimiyetinin artmasını sağlıyor.

Crossfire Cabrio'da bulunan kilitlenmeyi önleyici fren sistemi ABS kaygan bir yüzde ağır, ani frenleme sonucunda devreye girdiğinde tekerleklere saniyede 30 kez fren uygulayıp bırakarak kilitlenmelerini engelliyor ve sürücünün direksiyon hakimiyetini korumasını sağlıyor. Fren Destek Sistemi ise sürücünün acil bir durumda fren yaptığını hissediyor ve mümkün olan en yüksek gücü uyguluyor. Fren Destek Sistemi, sürücülerin yeterince sert ve yeterince erke fren yapamama zaafına çözüm getiriyor.

Crossfire Cabrio'nun rakipleri arasında Audi TT, Honda S2000, Porsche Boxter, BMW Z4, Alfa Romeo Spider ve Nisan 350 Z Convertible bulunuyor.

Chrysler'in gözü Avrupa'da

2007 yılında Batı Avrupa pazarındaki payını yüzde 1 artırmayı hedefleyen Chrysler, bu yıl içinde Crysler Crossfire, 300 C dahil olmak üzere, otomatik şanzımanlı Voyager 2.8 CRD, PT Cruiser Cabrio'yu tanıtacak. Bu ürünler, markanın Kuzey Amerika dışındaki piyasalara bugüne kadar yaptığı en iddialı giriş olarak görülüyor. Chrysler Group, 2004 ve 2007 yılları arasında Kuzey Amerika dışındaki piyasalarda satılan otomobil sayısını ikiye katlamayı hedefliyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Ufuk SANDIK-St.TROPEZ

Cote De'Azour'da üstü açık Crossfire fırtınası

Crossfire Coupe ile üstü açık kardeşi Crossfire Cabrio arasında donanım, motor açısından herhangi bir fark yok. En büyük fark Cabrio modelinin üstünün açılıyor olması... Dolayısıyla otomobilin motor performansı ve yol tutuşuyla ilgili farklı bir görüşüm yok. Daha önce Oto Yaşam sayfalarında Crossfire Coupe'nin yol tutuşunu ve motor performansıyla ilgili düşüncelerimizi yazmış, beğendiğimizi söylemiştik. Aynı şeyi bir kere daha tekrarlayamayacağım.

Ancak, Crossfire Cabrio bana göre Crossfire Coupe'den daha güzel ve etkileyici bir görünüme sahip. Bu düşünce sadece bana ait değil... Cabrio'nun test sürüşlerini Fransa'nın Cote De'Azour sahillerinde yaptım. Jet set'in uğrak merkezlerinden biri olan bu sahillerde, Cabrio'ya olan ilgiyi sözlerle anlatmak mümkün değil. Yolda giderken, herkesin arkasını dönüp hayranlık içinde otomobili izlediğine, fotoğraf çektiğine şahit oldum. Otomobil bu haliyle gerçekten de farklı görünmek isteyen, dikkat çekmek isteyenler için ideal bir otomobil. Cote De'Azour sahillerinde bu denli ilgi çeken bir otomobil, İstanbul caddelerinde ne etki yapar? Bunu Temmuz ayında otomobil satışa sunulduktan sonra göreceğiz.


300C HAZİRAN'DA TÜRKİYE'DE

Chrysler 300M modelinin yerine geçecek olan 300C Türkiye'de Haziran ayında satışa
Chrysler 300C
sunulacak. 300C modelinin 3.7 litrelik versiyonunun Türkiye'deki satış fiyatı 68 bin Euro, 5.7 litrelik versiyonunun satış fiyatı ise 79 bin Euro.

Chrysler'in yeni modeli 300C Türkiye'de Haziran ayında satışa sunulacak. 300C'de 2.7 litre, 3.5 litre ve 5.7 litre HEMI motor seçenekleri bulunuyor. Chrysler 300C 2.7 litrelik versiyonunun satış fiyatı Türkiye'de 68 bin Euro, 5.7 litrelik versiyonunun fiyatı ise 79 bin Euro olarak belirlendi. 300C'nin Touring station modeli, 2004 yılı içinde Avrupa'da piyasaya sunulacak. Avrupa'da varolmak isteyen Chrysler 300C'nin dizel motorlu versiyonu ile ilgili hazırlıklar yapıyor.

Arkadan itişli Chrysler 300C'de, uzun motor kaputu ve ön çamurluklar, kısa ön tampon-tekerlek mesafesi, köşelere itilmiş olan lastikler etkileyici bir görünüm sağlıyor. 300C, 4999 mm uzunluğa, 1881 mm genişliğe ve 1483 mm yüksekliğe sahip.

1998 yılında Detroit Fuarı'nda sergilenen V10 motorlu Chrysler Chronos konsept modelinden esinlenerek tasarlanan uzun ön ızgara cesur bir görünüme sahip. Dikiz aynaları ve kapı kolları tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Aerodinamik etkinliği sağlamak için rüzgar tünelinde şekillendirilen aynalar, göze batmayan bir görünüm sergiliyor. Otomobilin gövdesi, ön çamurluğa kadar uzanan çekici gövde rengi ve parlak bir kaplamayla tamamlanıyor. 18 inç (45 cm) tekerlekler üzerinde bulunan geniş lastikler, krom kaplı çift egzos borusu aracın sahip olduğu güç ve performans hakkında ipuçları veriyor.

EL İŞÇİLİĞİ HAVASI

Otomobilin içinde kullanılan malzemeler, el işçiliği duygusu yaratarak iç kabine üst düzey havası veriyor. Direksiyon simidinin kenarında, vites topuzunda ve kapıların iç tarafında bulunan tutacaklarda kullanılan kaplumbağa kabuğu kaplama, krom kapı kolları ve 1989 Chrysler Chronos konseptinden esinlenilen süslemeler, otomobilin zengin görünmesini sağlıyor.

Chyrsler 300C, tüm hızlarda uygulanan çekiş denetim sistemini sunan ilk Chrysler Gorup aracı olma özelliğini taşıyor. ABS, kaygan zeminde fren yapıldığında tekerleklerin kilitlenmesini önleyerek direksiyon hakimiyetini muhafaza ediyor ve aracın doğru gitmesini sağlıyor. Tüm Hızlarda Uygulanan Çekiş Denetimi, aracın hareket özelliğini artırıyor ve kaygan zeminde hızlanma sırasında tekerleklerin kaymasını önlüyor. Zeminin ne kadar kaygan olduğuna bağlı olarak otomatik olarak devreye giren ‘‘Kış Modu’’, beş ileri otomatik şanzımanda hızı düşürücü rol oynuyor ve yön dengesini kontrol eden önlemleri alıyor. Standart olarak bulunan tekerlek hızı algılayıcıları, viraj alırken hızlanıldığında oluşan yalpalanmayı tespit ederek, otomobili istenen yönde tutuyor.

345 BEYGİRLİK MOTOR

Chrysler 300C'nin 2.7 V6 motorlu versiyonu 193 beygir güç üretiyor. Otombil 0'dan 100 km'ye 11.1 saniyede çıkıyor. 3.5 V6 motorlu modelin beygir gücü 253. Bu motor 300C'yi 0'dan 100 km'ye 9.2 saniyede ulaştırıyor. 5.7 V8 motorun ürettiği beygir gücü ise 345 bg. Bu güçlü motor otomobili sadece 6.4 saniyede 100 km'ye çıkarıyor.

Chrysler 300C, silindir devre dışı bırakma sistemini Kuzey Amerika'da kullanan ilk seri üretim aracı... Chrysler Group tarafından geliştirilmiş olan Değişken Güçlü Sistem, V-8 güce ihtiyaç olmadığı zaman dört silindiri devre dışı bırakarak yakıt tüketimini azaltıyor. Motorun bu özelliği performans, güç ve yakıt tüketiminde ekonomi sağlıyor. HEMI V8 modelinde bulunan MDS sistemi yakıt tüketiminde yüzde 10 ile 20 arasında ekonomi sağlıyor.

Otomobilde bulunan aksesuvarlar şunlar: Patenti Chrysler'e ait kaplumbağa kabuğu kabin işlemeleri, ısıtmalı sürücü ve ön yolcu koltukları, sürücü ve ön yolcu koltuğu ayarlanabilir bel desteği, üzerine müzik sistemi, telefon, yön bulma ve yol bilgisayarı düğmeleri yerleştirilmiş deri kaplı direksiyon simidi, hafızalı, elektrik kumandalı ve eğim-derinlik ayarlı direksiyon, 8 yönde ayarlanabilen elektrik kumandalı sürücü koltuğu, çift bölgeli otomatik klima, elektrik kumandalı hızlı açılıp kapanan ön camlar, 380 watt dijital Boston Acoustics ses sistemi, analog saat, Kaliforniya ceviz ağacı işlemeleri, iki ayrı sürücü için direksiyon kolonu, sürücü koltuğu, aynalar, pedal ve radyo istasyon ayarları bilgilerin girildiği hafıza sistemi, hava filtre sistemi, kendiliğinde kararan dikiz aynası, tek dokunuşla açılıp kapanan sunroof.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Ufuk SANDIK-MARSİLYA

300C, Amerikan Bentley'e benzemiş

Chrysler gözünü Avrupa pazarına dikmiş görünüyor. Batı Avrupa'da büyümek isteyen Chrysler yeni modelleriyle amacına ulaşmayı hedefliyor. Bu amacına ulaşırken, yeni modeli 300C'ye de çok güveniyor. Kıyasıya bir rekabetin yaşandığı Avrupa lüks segment pazarına ‘‘Amerikan tarzı konfor’’la girecek olan 300C'nin işi kolay gözükmüyor. Evet otomobilin görüntüsü, sürücü ve yolcularına sunduğu performans, güvenlik ve konfor üst düzeyde... Ancak, zaten kıyasıya bir rekabetin yaşandığı bu segmentte tüketiciye farklı bir heyecan sunmak gerekiyor. 300C'nin bir dezavantajı da şu anda dizel motor seçeneğinin olmaması... Çünkü bu pazarda lüks segmentte dizel motorlar tercih ediliyor.

300C'nin tasarımını Amerikan Bentley'e benzettim. Daha önceki model olan 300M'den tamamen farklı bir tasarıma sahip olan 300C, sert hatlarıyla dikkat çekiyor. Özellikle öndeki büyük ızgara otomobilin yeni yüzünü belirliyor. Dış ve iç tasarımdaki detaylar, otomobile el işçiliğiyle üretilmiş gibi bir hava veriyor. Otomobilin içinde de yok yok... Her türlü konfor ve güvenlik donanınımı standart olarak yer alıyor.


4 KİŞİLİK SMART 17.8 BİN EURO

Sıradışı tasarımlarıyla kendine has bir otomobil markası olan Smart, farklı bir otomobile
Smart Forfour
imza attı: Forfour. 4 kişilik bu yeni Smart, Türkiye'de Nisan sonundan itibaren satışa sunulacak. Smart Forfour'un satış fiyatı 17 bin 850 Euro'dan başlıyor.

Yeni Smart Forfour, genç ruhlu bir otomobilin verdiği duygularla, kullanışlı bir B sınıfı sedan'ın faydasını birlikte sunuyor. Tasarımıyla sınıfındaki araçlardan çok farklı olan Smart Forfour, dikine konumlu farları ve 3 boyutlu ve yuvarlak formlu stop lambaları ile tipik Smart tasarım özelliklerini yansıtıyor.

Yeni Smart Forfour'da başlangıç donanım seviyesi Pulse. Bir üst seviye olan Passion'da ise klima, panoramik cam tavan, deri kaplı direksiyon simidi, alaşımlı jantlar ve sis farları gibi aksesuvarları bulmak mümkün. Seriye daha sonra Brabus design adlı bir donanım paketi de eklenecek. Bu pakette çok daha sportif ekipmanlar yer alacak.

Türkiye'de 29 Nisan tarihinden itibaren showroom'larda görünecek Smart, Passion donanımıyla satılacak. 1.1 litre ve 1.5 litrelik iki motor seçeneğiyle satışa sunulacak Smart Forfour'un satış fiyatı 17 bin 850 bin Euro'dan başlıyor, 20 bin 826 bin Euro'ya kadar çıkıyor. 1.5 litrelik dizel motor ise yılın ikinci yarısından itibaren satışa sunulacak.

Tüm Smart'larda yer alan tridion güvenlik hücresi, Smart Forfour'da da bulunuyor. Bu kısım için gümüş, siyah ve titanyum renk seçenekleri var. Bu üç renk, 10 adet karoser rengi ile kombine edildiğinde ortaya 30 farklı renk kombinasyonu çıkıyor.

Smart Forfour ayrıca oldukça değişken iç mekan kombinasyonlarına sahip. Arka koltukların katlanabildiği, öne ve arkaya 15 cm kaydırılabildiği Smart Forfour'un bagaj hacmi 270 litreye yakın. Ancak arka koltuklar katlandığında bu hacim 910 litreye kadar çıkabiliyor. Kompakt ölçülerine rağmen aracın içi ferah bir izlenim yaratıyor. Üç kollu direksiyondan radyo, CD player, mobil telefon ve navigasyona, elleri direksiyondan kaldırılmadan kumanda edilebiliyor. Smart Forfour da, tavan için bile üç seçenek bulunuyor. Tavanı plastik, panoramik cam veya elektrikli açılır cam olarak tercih etmek mümkün. 1.4 metrekarelik cam tavan sayesinde cabrio keyfini yaz-kış yaşamak mümkün.

Smart Forfour, boyutlarından beklenmeyen bir performans sahip. Bunun sırrı ise düşük ağırlık/güç oranı. Bu performansını çok güçlü bir motorla değil, hafifliği sayesinde yakalayan Smart Forfour, bu sayede performansla ekonomiyi aynı otomobilde sunuyor. Forfour için beş farklı motor seçeneği var. Beygir başına yaklaşık 9 kg'lık bir ağırlığın düştüğü Smart Forfour'un motor seçenekleri 1.1 litre 75 beygir, 1.3 litre 95 beygir ve 1.5 litre 109 beygirlik benzinli motorların yanısıra, 1.5 litre hacminde 68 ve 95 beygirlik iki farklı dizel motordan oluşuyor. 0'dan 100 km'ye motor alternatifine göre 9.8 saniye ile 13.4 saniye arasında zamanlarda ulaşabilen Smart Forfour'un benzinli motorları, 100 km'de 6 litreden az yakıt harcıyorlar. Smart Forfour'un Pulse versiyonunda jantlar 14 veya 15 inç olarak seçilebilecek. Passion'da ise sadece 15 inçlik jantlar mevcut. Özel siparişle her iki versiyon için 205/45 R 16 ölçülerinde lastik seçenekleri sunulacak. Ancak Brabus versiyonunda bu ölçüler önde 205/40 R 17, arkada ise 225/35 R 17 olacak.

Tüm versiyonlarında ABS ve ESP'nin standart olarak sunulduğu Smart Forfour'da hidrolik direksiyon sistemi elektrik destekli. Araçta standart olarak 5 ileri vitesli manuel şanzıman bulunuyor. Ancak ekstra olarak 6 ileri vitesli, debriyajsız manuel şanzıman edinmek de mümkün. Otomatik olmayan bu şanzıman, seri vites geçişleriyle dikkat çekiyor. Smart Forfour'daki bir başka teknolojik donanım, sensörlü silecekler ve farlar. Opsiyonel olarak sunulan bu donanım, sileceklerin yağmur yağdığında, farların ise aydınlatmaya ihtiyaç duyulduğunda otomatik olarak devreye girmelerini sağlıyor.

Küçük otomobillerde tüketiciyi en çok düşündüren kaza anında güvenlik ve sağlamlık konusudur. Smart Forfour'da bulunan aktif ve pasif güvenlik önlemleri güvenlik sorusuna yanıt veriyor.

SÜRÜŞ İZLENİMİ

Ufuk SANDIK-STUTTGART

Oyuncak gibi otomobil

Otomotiv dünyasının en yeni markası Smart, kısa sürede büyük işler başardı. Farklı tarzıyla dikkat çeken Smart, satışlarını her geçen gün artırıyor. İlk kez 4 kişilik bir otomobil üreten Smart, başarılı bir modele imza atmış. Mitsubishi Colt ile aynı platformu kullanan Smart Forfour'da kullanılan parçaların yüzde 40'ı Colt'la aynı. Ancak otomobil ne Colt'a benziyor ne de Mercedes'in diğer araçlarına... Smart Forfour kendine has çizgilere sahip... Smart'ın diğer modellerinde olduğu gibi duygulara hitap eden bir tasarıma sahip olan Forfour, farklı olmak isteyen tüketiciler için ideal bir alternatif. Forfour'u oyuncağa benzetiyorum. İçi, dışı rengarenk... Direksiyona oturunca ise bu oyuncağın, gerçek 4 kişilik bir otomobil haline dönüştüğünü görüyorsunuz. Sınıfındaki otomobillerden, performans, güvenlik, konfor açısından hiçbir farkı yok. Hatta artıları bile var. Kullanımı keyifli... Forfour, son dönemde kullanırken en çok keyif aldığım otomobillerden biri oldu.

4x4 Smart Formore geliyor

Bu yıl 5'inci yılını kutlayan Smart, Forfour modeliyle ilk kez 4 kişilik bir otomobil üretti. Smart'ın şimdi ki hedefi ise Forfour'dan daha büyük boyutlarda 4x4 bir araç üretmek. Adı Formore olacak olan modelle yeni pazarlara da girmeyi hedefleyen Smart, bugün 31 ülkede satılıyor. Bu yıl içinde Smart satılan ülke sayısının 40'a çıkması bekleniyor. Smart'ın bir başka hedefi ise büyük potansiyele sahip Çin pazarı... Smart, bu hedef için Mercedes'in Çin'de üretime geçmesini bekliyor. Gelecek yıl üretime başlayacak olan Mercedes fabrikasında, ileride ki yıllarda Smart üretilmesi planlanıyor.

Smart'ın en büyük pazarı Almanya... Almanya'yı İtalya, İsviçre, İngiltere ve İspanya izliyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!