Marka yaratamayan sonunda kaybolur

Güncelleme Tarihi:

Marka yaratamayan sonunda kaybolur
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 21, 2000 00:00

Deniz SİPAHİGENÇ Müteşebisler Jaycees Derneği İzmir Şubesi gelenekselleşen Çeşme toplantılarının dördüncüsünde dünyaca ünlü yönetim danışmanı Anders Tunold Hannsen'i getiriyor.Geçen yıl ABD'nin en iyi satış psikoloğu ve yazarı Kerry Johnson'ı getiren Jaycees İzmir, yaptığı organizasyonla 1999 yılı ‘‘Özel Proje‘‘ dalında büyük ödüle layık görülmüştü.Hannsen, Levi Strauss, Coca - Cola Company, Nestle ve Helly Hansen gibi dünya devi şirketlerde çalışmış bir strateji uzmanı.Hannsen halen kendi şirketi olan Brandmark Consulting AS'in Genel Müdürlüğü'nü yapıyor.Cumartesi günü Çeşme Altın Yunus'ta yapılacak seminerin konu başlığı ise ‘‘Markanız ne kadar güçlü?‘‘ olacak.Hannsen, dünyanın birçok merkezinde, farklı sektörlerin temsilcilerine eğitimler veriyor.Ünlü eğitim danışmanının bir günlük bile boşluğu bulunmuyor.O yüzden...Hannsen'ı dinleyecekler kendilerine şanslı kabul etmeliler.Bugün artık rekabet ile işbirliği aynı cümlede kullanılıyor.Stratejistler, yeni bir kavram geliştirerek iş dünyanın geleceğini ‘‘ortaklaşa rekabet‘‘ sözcükleriyle anlatmaya başladılar.Hannsen da yeni ekonominin anayasasını çizen isimlerden biri.O’na göre ürünler insanların yaşamlarını kolaylaştırıcı olmalı ve markalar farkı yaratabilmeli.Hannsen, şu örneği veriyor.‘‘Dünyanın neresine giderseniz gidin zeytinyağı istediğinizde size bir İtalyan markası verirler. Norveç'te, İsveç'te ya da Kanada'da olmanız farketmez. İtalya deyince aklınıza zeytinyağı gelir. Bazı ürünler ülkeleriyle bütünleşmiştir. Bu markalar için de geçerlidir. Her markanın imajı farklıdır. Önemli olan markayı yaratabilmektir.‘‘Coca - Cola ve Pepsi iki dünya markasıdır.Ama her ikisinin de tüketiciye sundukları farklıdır. Tüketici de işte bu belirgin farklılıklara göre tercihini belirler.Stratejiyi yeniden yaratmanın inceliği ‘‘Nasıl bir marka istiyorsunuz?‘‘ sorusuna verilecek cevabın altında yatıyor.Dünyada birçok sektörde ve değişik organizasyonlarla kalite ödülleri verilmektedir.IBM, General Motors, Microsoft gibi dünya markalarının yanında Türkiye'den de birçok üretici firmamız bu ödüllere layık görüldü.Peki hiç düşündünüz mü, tercih edilme nedeni nedir diye?Rakipleri yakalamak gereklidir.Ancak yeterli değildir.Bu ödül alan şirketin lider haline geldiğini göstermez.Farklı olmanın yanında daha iyi olmak ödülün altında yatan esas nedendir.*GÜNLÜK çarkın dışına çıkıp geleceği kazanmak gerekiyor.Yeni ekonomide ayakta kalmanın tek yolu da marka olmaktan geçiyor.Tekstilcilerimiz, turizmcilerimiz, zeytinyağcılarımız konuşuyor, isyan ediyor.‘‘İstediğimiz hedeflere ulaşamıyoruz. Sipariş alamıyoruz. satamıyoruz‘‘ diye.Oysa...Hannsen, bir tek cümleyle karşılık veriyor.‘‘Marka olamazsanız, şansınız yok...‘‘İyi bir marka olduğunuzu öncelikle çalışanlarınıza hissettirebilmek, tüketiciye anlatabilmeniz gerekiyor.Buna özellikle de küçük ve orta boy işletmelerin ihtiyacı bulunuyor.*JAYCEES, 1910 yılında kurulan, 125 ülkede, 10 bin yerel organizasyonu olan dev bir yapı.500 bin faal, 500 bin destekleyicisi, 11 milyon eski üyesi ile dünyanın üçüncü büyük gönüllü hizmeti olan kuruluş, J. F. Kennedy, Jacques Chirac, Margaret Thatcher gibi sayısız ‘‘dünya lideri‘‘ ni yetiştirdi.Jaycees inanç metninde, ‘insanlığa hizmet yaşamın en güzel uğraşıdır‘‘ deniyor.Jaycees İzmir de, bu ilkeye bağlı çalışmalarını yürütüyor.Yeni ekonominin beyinlerinden Hannsen'ı İzmir'e getirerek, önemli bir katkıda bulunuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!