Kedi görünüÅŸlü 407 Coupe, 2006’nın ilk çeyreÄŸinde Türkiye’de

Güncelleme Tarihi:

Kedi görünüşlü 407 Coupe, 2006’nın ilk çeyreğinde Türkiye’de
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 00:00

Fransız otomotiv devi Peugeot’nun 404, 504 ve 406 gibi önemli coupe modellerinin geleneÄŸini izleyen 407 Coupe, 2006 yılının ilk çeyreÄŸinde Türkiye’de satışa sunuluyor. Kedi görünümlü modelin fiyatı hakkında henüz bir açıklama yapılmazken, otomobilin Peugeot’un yenilikçi çizgisinin temsilcilerinden biri olduÄŸu belirtiliyor. 407 Coupe, Türkiye’ye yalnızca 2.7 V6 dizel motor seçeneÄŸi ile ithal edilecek.ÖZELLÄ°KLE Türk otomobil tarihinde 404 ve 504 gibi Peugeot’un Coupe modellerinin ayrı bir yeri vardır. Dünya otomobil tarihinde de ayrı bir yere sahip olan bu modelleri günümüzde son dönemlerde 406 Coupe baÅŸarı ile temsil etmiÅŸti. Peugeot’un coupe modeller serisi ÅŸimdilerde ise 407 Coupe ile devam ediyor. 6’lı modelleri ile (206, 306, 406) oldukça baÅŸarılı bir dönem geçiren Peugeot ÅŸimdilerde 6’lı modellerini yavaÅŸ yavaÅŸ 7’li modellere devrediyor. Bu konuda Peugeot’un yenilikçi çizgisini temsil ettiÄŸi belirtilen 407 Coupe farklı tasarımı ile dikkat çekiyor. Fiyatı hakkında kesin bir açıklamanın yapılmadığı 407 Coupe’nin yeni yılın ilk çeyreÄŸinden itibaren Türkiye’de satışa sunulacağı belirtiliyor. 407 Coupe Türkiye’ye yalnızca 2.7 V6 dizel motor seçeneÄŸiyle ithal edilecek.ATLAMAYA HAZIR KEDÄ° GÄ°BÄ°Aracın gövdesi denge, zarafet ve dinamizm sergilerken, kedi görünümü arkaya yatık ön camı ile baÅŸlıyor ve alçak tavanın çizgileriyle, üzerinde entegre dinamik kanatçık bulunan bagaj kapağına kadar uzanıyor. Arkada, gergin çizgilere sahip alt panel ayırt edici bir görsel etki saÄŸlıyor ve 407 Coupe’nin dururken bile ileriye doÄŸru fırlamak üzere olduÄŸu hissini veriyor. Yan bölümler gergin çizgilere sahip ve ön bölümün aerodinamik tasarımı da yolcu bölümünün çizgilerini belirliyor ve dışarıdan küçük ama içeriden büyük yolcu bölümü saÄŸlıyor. Son derece belirgin çizgilere sahip coupe 407 ailesinde sunulan tasarım kodlarını vurguluyor ve dinamizm ile zarafet arasındaki uyumu öne çıkarıyor. 407 Coupe, gövdesinin ifade ettiÄŸi sürüş zevki vaadini içinde dört ‘ayrı’ koltuÄŸa sahip rahat bir atmosfer sunarak tutuyor. Aracın içinde coupe geleneÄŸinin izleri gösterge panelinde, gerçek alüminyum ayrıntılarında ve elle dikilmiÅŸ deri döşemelerinde görülebiliyor. Ön panelin özel kaplamaların baÅŸlangıçtan itibaren hem sedan hem de coupe’yi ayırt edecek ÅŸekilde tasarlanmış ve özellikle deri döşeme seçeneÄŸinde bu fark iyice belirginleÅŸiyor. Yolcu bölümü için sunulan özel döşemelerin farklılığı bu coupe’yi büyük touring otomobillerinin özel dünyasına yerleÅŸtiriyor.Otomobilin yolcu bölümünün içi son derece geniÅŸ. 406 Coupe’ye göre 5.8 santimetre daha fazla olmak üzere 407 Coupe, 1.72 metrelik uzunluÄŸa sahip. Aynı ÅŸekilde ön koltuklardaki geniÅŸlik 1.542 metreye ve arka koltuklardaki geniÅŸlik de 1.234 metreye çıkarılmış. Yani 406 Coupe’ye göre 407 Coupe’nin ölçüleri sırasıyla 12.8 cm ve 14.2 cm arttırılmış. Bölünmüş olarak yatırılabilen arka koltuÄŸa sahip 407 Coupe’nin bagaj hacmi ise 400 litre. Bu otomobile gerçek bir coupe hissi vermek için koltuÄŸun konumu diÄŸer 407’lere göre 20 milimetre alçaltılmış ve 9 milimetre geriye çekilmiÅŸ. DoÄŸrudan sedan ve station wagon modelinden türetilen aracın yapısı yeni gövdeyi alacak ÅŸekilde özel olarak geliÅŸtirilmiÅŸ. Otomobilin platformu sedan modeliyle aynı olsa da coupe sedana göre 4.4 cm daha alçak bir araç. Ayrıca coupe’nin ağırlık merkezi sedan modeline göre 2.5 cm daha alçak ağırlık merkezine sahip. Aynı ÅŸekilde, ön ve arka dingiller de 407 sedan ve SW’ye göre daha geniÅŸ. SOS düğmesi ile yardım isteniyorOtomobilde genel güvenlik de göz ardı edilmemiÅŸ. Özellikle bir çarpışma durumunda daha kolay açılan ‘bavul’ kolu ÅŸeklinde kapı kolları, elektrik sistemini kapatan bir sistem, dörtlü sinyallerin otomatik olarak yanması ve kapıların kilidinin açılmasını saÄŸlayan sistemler bulunuyor. Buna ek olarak, RT4 donanımı sayesinde, acil durum cihazlarından birinin tetiklenmesi ya da ‘SOS’ düğmesine basılmasıyla ilgili birimler aranıyor ve yer bildiren SMS gönderiliyor ya da en yakın acil durum hizmet merkezine (yapılan sözleÅŸmeye göre) arama yapılıyor. KiÅŸisel güvenlik de 407 Coupe’deki önceliklerden biri ve sürücü tarafındaki kapıda yeni tipte bir ‘S3M’ kapı kilidi bulunuyor. Her iki kapıda da kilitle kapı kontrolleri arasında kablo baÄŸlantıları bulunuyor. Herhangi bir saldırı (kurcalama) olması durumunda kapı kilitleri otomatik olarak kilitleniyor ve kapı paneli ile kapı iç kaplaması arasına yerleÅŸtirilen özel bir çelik plaka, kilit/kontrol mekanizmasını ve elektrik kablolarını koruyor. 205 beygirlik dizel versiyonu geliyorPeugeot 407 Coupe’de 2231 cc hacminde, dört silindirli, 160 beygir ve 2946 cc hacminde, V6 silindirli, 210 beygir gücünde iki benzinli motor görev yapıyor. Ancak bu iki benzinli motor Türkiye’de satışa sunulmayacak. 407 Cuope’nin üçüncü motor seçeneÄŸi olan ve daha önce 607 modelinde kullanılan 2720 cc hacmindeki V6 dizel motor Türkiye’de satışa sunulacak. Bu motor 205 beygir güç ve 440 Nm’lik tork üretiyor. Bu V6 dizel motor otomatik ÅŸanzımanla satışa sunuluyor. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!