Kanser ilaçları bakterilerle güçlünecek

Kanser ilaçları bakterilerle güçlünecek
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 26, 2004 00:00

Ä°ngiliz bilim adamları, gelecekte kanser ilaçlarının, bakterilerin yardımıyla daha kuvvetli etki edeceÄŸini ve saÄŸlıklı dokuların zarar görmeyeceÄŸini kaydettiler.''Nature'' dergisinin internet sitesindeki habere göre, E. coli bakterilerinin genetik yapısını deÄŸiÅŸtiren bilim adamları, bu bakterilerin farelerin tümör hücrelerine girmesini saÄŸladılar. Bakterilerin, kanser ilaçlarının daha iyi etki etmesi için hücreleri hazırladığı belirtildi.  Londra'daki Hammersmith Hastanesi'nde görevli bilim adamı Georges Vassaux baÅŸkanlığındaki ekip, E. coli bakterilerine iki gen yerleÅŸtirdi.  Genlerden birisinin bakterilerin tümör hücrelerine girmesini kolaylaÅŸtıran bir proteinin bilgilerini içerdiÄŸini ifade eden bilim adamları, diÄŸer genin, bakterilerde bulunan bir enzimin tümör hücrelerinin içine salgılanmasını saÄŸladığını kaydettiler.  Bu enzimin, daha sonra enjekte edilen 6-MPDR isimli kanser ilacınıaktif hale getirdiÄŸi belirtildi. Bilim adamları, E. coli enzimi sayesinde ilacın çok etkili bir zehir haline geldiÄŸini söylediler.  Fareler üzerinde yapılan deney sonucunda, enzim içeren tümör hücrelerinde kanser ilacının etki ettiÄŸi, kanser hücreleri ölürken, çevredeki dokunun zarar görmediÄŸi ortaya çıktı.  Tümörün üç hafta sonra 3'te 2 oranında küçüldüğü, kalan tümör hücrelerinin de ölü olduÄŸu kaydedildi.  Bu yöntemin, baÅŸka bölgelere yayılmamış kanser tümörlerini yok etmekte kullanılabileceÄŸini belirten bilim adamları, yöntemin insanlarüzerinde ne zaman deneneceÄŸinin belli olmadığını, daha çok sayıda deney yapılması gerektiÄŸine dikkati çektiler.Â