İyi başladı kötü bitti

Güncelleme Tarihi:

İyi başladı kötü bitti
Oluşturulma Tarihi: Aralık 19, 2000 00:00

Haberin Devamı

On yedi Aralık Pazar günü motorsporları camiası için oldukça güzel bir gündü. Hem seyirciler hem de yarışmacılar Türkiye'de ilk kez düzenlenencek büyük bir organizasyonun heyecanını yaşıyordu. Power FM Şampiyonlar Şampiyonası'nda gelmiş geçmiş tüm şampiyon pilotlar eşit güçteki otomobillerle yanyana start alarak en iyi pilot olduklarını ispat etmeye çalışacaklardı. Coşkulu kalabalık seyirci heyecanlı yarışlarla çok iyi başlayan gösteri, reklam için uçan iki uçaktan birinin düşmesi ve uçaktaki iki kişinin ölmesiyle kötü bitti.

Gece yağan yağmura karşın güneşli hava sabahın erken saatlerinden itibaren seyircileri İzmit Körfez Pisti'ne çekti. Pilotlar da çamurlu parkurun öğleye doğru kurumasıyla daha hızlı gidebilecekleri için mutluydular.

Öğleye doğru çeyrek finaller başladığında heyecan iyice arttı. Elemeleri geçen genç pilotlar aralarında Emre Yerlici, Serdar Bostancı, Nejat gibi tecrübeli; Hakan Tolon, Hakan Dinç, Serkan Yazıcı gibi genç ve başarılı pilotlarla mücadele ettiler. Çeyrek finallerde genç pilotlar inanılmaz hızlara ulaşarak iyi derecler elde ettiler. Günün süprizi elemelerden glen Citroen Saxo Cup Şampiyonu Mert Soley'in yarı finale kadar yükselmesi oldu. Sezon içinde ağırlıklı olarak pistte yarışan genç pilot Hakan Tolon da, çamurlu parkurda Nejat Avcı, Ethem Genim gibi çok tecrübeli rakiplerini geride bırakmıştı.

Kanatlarında Pirelli logoları taşıyan uçaklar İzmit Körfez Pisti üstünde her geçişlerinde daha da alçaktan uçmaya başladıklarında günün ilk ciddi kazası gerçekleşti. Mert Soley'le yarı finalde yarışan Serkan Yazıcı takla attı. Otomobil hasar görmüştü ama Serkan iyiydi.

Sürpriz uçak gösterisi

Uçakların gösterisi seyirciler ve bizim için sürpriz oldu. Çünkü programda böyle bir gösteri yoktu. Üstelik uçaklar pist üzerine dalışlar yaparken yarı final yarışları yapılıyordu. Parkura mı yoksa uçaklara mı bakacağımızı şaşırmıştık. uçaklar pist üzerinde son kez ve gerçekten çok alçaktan uçtuğunda ister istemez herkes gözlerini uçaklara kilitledi. Alçak uçuştan sonra uçaklar iki zıt yönde tırmanmaya geçtiler. Sağdaki uçak çok fazla tırmandan önce yana yattı sonra dalışa geçti. Herkes uçağın burnunun doğrulmasını beklerken, uçak hızla ağaçların ve binaların arkasında kayboldu. Bir kaç saniye uçağın ağaçların arkasından havada berlirmesini bekledim. Ancak onun yerine turuncu alevler ve siyah duman bulutu top halinde havaya yükseldi. Uçak demiryolunun bir kaç metre yanındaki boş ve eğimli bir araziye çakılmıştı. Ancak koca uçağın enkazı sağlam kalan tek tanat dışında topu topu iki-üç metrekarelik bir alanı kaplıyordu. İtfaiyeciler kazmalar yardımı ile metal yığını arasından çıkardıkları cesetlerin üstünü örttüler. Uçaktaki iki kişi ölmü, uçağın düştüğü yerde hayvan otlatan iki kadın da yaralanmıştı. Beyaz örtülerin insan bedeninden çok uzak bir şekli örttükleri anlaşılıyordu.

Bedava reklamınfaturası

Korkunç kazadan sonra aylardır itina ile hazırlanan organizasyon iptal edildi. Tüm gün boyunca elinde telzisiyle organizasyonu yöneten Cem Hakko bir basın toplantısı yaparak olayın perde arkasını anlattı. Gösteri uçuşunun korsan olduğu, korkunç kazadan sonra anlaşıldı.

Hakko böyle bir uçuştan haberleri olmadığını, kendilerinden gösteri uçuşu için izin alınmadığını söyledi. Cem Hakko, organizasyonun sponsorluğunu üstelenen Vakkorama firması olarak Pirelli'ye dava açacaklarını belirtti. Pirelli ise uçuşun pilot Faruk Utku’nun bireysel girişimi olduğunu açıkladı. Utku aynı zamanda Pirelli’nin lojistik direktörüydü.

Körfez Pisti’nde gösteri ve yarışlarla keyifli başlayan gün uçak kazasıyla karardı.

Fotoğraflar: Batuhan KIRAN

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!