İsteyene yerli isteyene uzaylı

Güncelleme Tarihi:

İsteyene yerli isteyene uzaylı
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 09, 2006 00:00

Bu haftaki test konuklarım Honda'nın Türkiye'de satışa sunduğu 'Civic' kardeşler oldu. Genleri aynı olsada birbirinden farklı iki kardeşten, Civic Sedan Türkiye'de üretilirken, Civic Hatchback ise tasarımı ile adeta uzay çağını yollara taşıyor. Honda, büyük beğeni toplayan yeni modelleri ile Haziran ayında 4.7 olan pazar payını Temmuz’da 6.7’e çıkardı.

YERLİ

Gebze'de üretilen ve Haziran ayında satışa sunulan yeni Civic Sedan bu haftaki ilk konuğum oldu. Önceki modele göre büyüyen boyutları ve yenilikçi iç mekan tasarımı ile dikkat çeken yeni Civic, tamamen yeni geliştirilen 1.6 ve 1.8 litrelik motor seçenekleriyle 34 bin 850 YTL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

JAPON Honda'nın 8'inci nesil Civic Hatchback ile başladığı yeni tasarım anlayışı çerçevesinde şekillendirilen ve Türkiye'de üretilen Civic Sedan, büyüyen boyutları ve yenilikçi iç mekan tasarımı ile bu haftaki ilk test konuğum oldu. 34 bin 850 YTL'den başlayan fiyatıyla sınıfının son dönemde en dikkat çekici aracı olan Civic Sedan, öncelikli olarak şık tasarımı ile hemen dikkat çekiyor.

Japon markanın geleneği haline gelen çekik far tasarımın anlayışının devam ettiği yeni Civic Sedan, ön kısımda sergilediği agresif görünüm ile sportif bir duruş gösteriyor. Çamurlukların üzerine doğru uzayan motor kaputu ile kaslı duran aracın, yan kısımda eğimli ve kalın A sütunu nedeniyle kapılara taşınan dikiz aynaları dikkat çekiyor. Eğimli A sütunu nedeni ile azalan çapraz görüş, küçük kelebek camları sayesinde sorun olmaktan çıkmış. Arka kısımda bir önceki Civic ile benzer bir yapıya sahip olan aracın bagaj kısmı daha kısa tasarlanmış.

Yerli Civic'in içine girdiğinizde 'Hatchback' kardeşinin öncüsü olduğu Dual Link adındaki gösterge paneli dikkat çekiyor. Sağlam bir görünüme sahip ön konsolda çok teknolojik duran bu gösterge panelinde devir saati analog olarak korunurken, yakıt tüketimi, hararet ve hız göstergeleri dijital olarak sürücünün göz hizasına taşınmış. Küçük direksiyon simidi sportif yapısı sayesinde ralli otomobillerini hatırlatıyor. Ayrıca müzik ve hız sabitleme sisteminin kumandaları da direksiyon simidi üzerindeki yerlerini almış.

BAGAJI KÜÇÜK GELDİ

Düz arka zemini sayesinde test danışmanlarıma (eşim ve kızım) geniş diz mesafesi sunan Civic Sedan, konforlu yolculuklara olanak tanıyor. Ancak Civic Sedan, stepne nedeniyle 389 litrelik bagaj hacmine sahip. Bu hacim açıkçası benim araçta beğenmediğim neredeyse tek nokta oldu. Tasarımı dikkat çeken, fiyatı uygun Japon bir sedan otomobil alıyorsunuz ancak bagajınız küçük. Hatcback modelinin bagaj hacminin 485 litre olduğunu hatırlatmam sanırım yeterli
/images/100/0x0/55ea43daf018fbb8f874d2b7
olacaktır.

İKİ FARKLI MOTORA SAHİP

Honda Civic Sedan'ın motorlarına dönersek, yeni 1.6 ve 1.8 litrelik iki farklı motor seçeneği yer aldığını görüyoruz. Her ikisi de yeni geliştirilen motorlar sınıflarındaki en yüksek gücü ve en düşük yakıt tüketimini sağlıyorlar. Bu haftaki test konuğumuzda kullandığımız 1.6 litrelik motor, 6500 d/d'de 125 beygir güç, 4200 d/d'de 152 Nm tork üretiyor. 5 ileri şanzımana sahip motor ürettiği gücü ön tekerleklere aktarıyor. 0-100 km/s hızlanmasını 10.3 saniyede gerçekleştiren Civic Sedan, maksimum 197 km/s hıza ulaşabiliyor. Şehir içinde 100 kilometrelik bir mesafede 9.1 litre yakıta ihtiyaç duyan aracın şehirdışı yakıt tüketimi 5.4 litre. Ortalama tüketim değeri ise 6.7 litre olarak ölçülüyor.

Daha çok konsept bir otomobil gibi duran sekizinci nesil Civic, yollarda başka dünyadan gelmiş bir uzaylı gibi görünüyor. Dış tasarımının dışında iç mekanı da bir uzay aracının kokpitini andıran yeni Civic, bu haftaki ikinci test konuğum oldu. Herşeyiyle sınıfındaki rakiplerinden ayrılan 8'inci nesil Honda Civic Hatchback, Türkiye'de tek motor ve donanım seçeneği ile 48 bin 850 YTL'den başlayan fiyatlarla satılıyor.

UZAYLI

İLK olarak geçen yıl Cenevre Otomobil Fuarı’nda konsept haliyle tanıtılan ve köklü modelin 8'inci nesil olan yeni Honda Civic, Frankfurt Otomobil Fuarı'nda konsept halinden neredeyse hiçbir değişiklik geçirmeden tanıtılınca büyük ilgi görmüştü. Geçtiğimiz yıl sonunda Fransa'nın Nice şehrinde ilk kez test ettiğim modelle gerçek testi İstanbul
/images/100/0x0/55ea43daf018fbb8f874d2b9
yollarında yaptım.

Son dönemde test ettiğim araçlar içinde en dikkat çekici model olan Civic'e, yolda bakmayan kalmadı. İnsanlar, dönüp dönüp aracın ne olduğunu anlamaya çalışırken, diğer araçlardakiler elleriyle 'süper otomobil' işareti yapıyorlardı. Sonuçta altımdaki araç 48 bin 850 YTL'lik fiyatıyla öyle ulaşılamayacak bir araç değil. Honda zaten, yeni Civic'le tam da bunu hedefliyor.

SINIFININ EN SIRA DIŞI MODELİ

Sıra dışı tasarımı ile seri üretime geçilmiş bir konsept otomobil gibi duran yeni Civic, bence sınıfının en sıra dışı otomobil. Honda'nın İngiltere'de bulunan Swingdon fabrikasında yıllık 120 bin adetlik kapasite ile üretilen yeni nesil Honda Civic, sunduğu özellikler ve tasarımı ile sınıfındaki rakiplerinden ayrılıyor.

Dikkat çeken bir model olmasını sağlayan en önemli şey kuşkusuz sıra dışı tasarımı. Ön kısımda çamurlukların üzerine doğru çekilmiş kısık farların aralarına yerleştirilmiş şeffaf ve parlak panjur sayesinde araç çok farklı bir görünüme sahip. Ön tamponun altına doğru inildikçe petek formlu hava girişleri ve üçgen şeklindeki sis farları tasarımın diğer önemli öğleri olarak dikkat çekiyor. Aracın yan kısmına geçildiğinde ise yuvarlak hatlar hemen göze çarpıyor. C sütununa yerleştirilmiş arka kapı kolları sayesinde bir coupe gibi duran ve basık tavanı ile bunu iyice pekiştiren Civic, çok sportif görünüyor. Standart olarak sunduğu 17 inçlik jantlar da bu görüntüye destek veriyor. Arka kısımda ise çift açı ile gelen bagaj camı doğal bir spoyler görünümü sunuyor. Çoğunlukla sağlam bir plastik malzemeden üretilen bagaj kapağı hafif yapısı ile de büyük kolaylık sağlıyor. Bagaj kapağının üstünden yanlara doğru taşan ve bir bütün gibi görünen stop grubu, ön kısımdaki far tasarımına gönderme yapıyor. Tamponun sağ ve sol kısımlarındaki üçgen formlu egzoz çıkışları aracın sportif görüonümüne katkıda bulunuyor.

İKİ AYRI GÖSTERGE VAR

Burun yapısı çok uzun olmayan Civic, öncüsünden daha küçük ve alçak olarak tasarlanmasına rağmen daha geniş bir
/images/100/0x0/55ea43daf018fbb8f874d2bb
iç mekan sunuyor. Aracın içi hakkında ise söyleyecek çok söz var. En çok dikkat çeken şey ’Dual Link’ ismindeki yeni gösterge paneli. Üst kısımda dijital hız, hararet ve yakıt göstergeleri bulunurken, alt kısımda analog olarak tasarlanmış ve optitron (ampul yok) özellikteki devir göstergesi yer alıyor.

Devir göstergesinin üç boyutlu orta kısmında yol bilgisayarıyla ilgili bilgilere ulaşılıyor. Yüksekte ve göz hizasında tasarlanan hız göstergesi ise sürücünün dikkatini dağıtmadan göstergeye bakmasını sağlıyor. Küçük yapılı direksiyon simidi keyifli bir kullanım sağlıyor. Ayrıca, üzerindeki müzik ve hız sabitleme düğmeleri ile fonksiyonel bir yapıya sahip. Spor otomobillerde görmeye alışık olduğumuz alüminyum pedal takımı ayakların altında parlıyor ve iç mekanın sportif unsuru olarak dikkat çekiyor. Küçük vites topuzu da bu sportif etkiyi iç mekanda sürdürüyor.

Yeni Civic, geniş düz arka zemini sayesinde sunduğu diz mesafesi ile adeta D segmentindeki otomobillerle yarışıyor. 485 litrelik bagaj hacmine sahip araç sınıfının lideri konumunda. Arka koltuk tamamen yatırılarak düz bir zemin elde etmek mümkün. Bu özelliği ile Civic, benim gibi çocuklu aileler içinde çok ideal. Zaten test danışmanlarım da Civic'i çok beğendiler. 6'ıncı nesil Civic tutkunu olan eşimin yeni Civic'i gördüğü anki tepkisi ise, "Çok farklı ama çok dikkat çekici" oldu.

6 ileri vitesli şanzıman

Honda Civic'te, Japon üreticinin tamamen Civic için geliştirdiği yepyeni bir motor görev yapıyor. 1.8 litre hacmindeki bu benzinli motor 2.0 litre hacmindeki bir motorun performansını sunarken, 1.5 litre hacmindeki bir otomobilin yakıt tüketimini sağlıyor. 6300 d/d'de 140 beygir güç ve 4300 d/d'de 174 Nm tork üreten bu yenilikçi motor ile Civic 0-100 km/s hızlanmasını 8.9 saniyede tamamlıyor. Araç ürettiği gücü 6 ileri vitesli şanzıman ile ön tekerleklere aktarıyor. Maksimum 205 km/s hıza ulaşabilen araç buna rağmen şehir içinde 100 kilometrede 8.4 litre yakıt tüketiyor. Şehir dışında bu değer 5.5 litreye düşerken ortalama tüketim 6.6 litre oluyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!