İncilmen, günahkar Süpermen’e karşı

Güncelleme Tarihi:

İncilmen, günahkar Süpermen’e karşı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 26, 2004 11:57

ABD'de bu yılın en popüler markası 'İsa'! Mel Gibson'ın 'İsa'nın Çilesi' filmiyle birlikte 'din motifli ürünler pazarı' patlama yaşıyor. Sektörün büyüklüğü geçen yıl 4.2 milyar doları buldu.


ABD'deki 'Hıristiyan motifli ürünler' pazarı, Mel Gibson'ın 'İsa'nın Çilesi' filminin ardından patlama yaşıyor. Din, bu ülkede en kolay pazarlanabilen ve en çok para kazandıran 'sektör'lerin başında geliyor. Din ticaretinin 2003 yılı hacmi 4.2 milyar dolar. Sadece dini içerikli video oyunlarının pazarı 100 milyon dolar.

Amerikalılar dini motifli her türlü ürüne para harcıyor ve hiç bir şeye 'bu kadarı da olmaz' demiyor. Amerikalı olmayanları hayrete düşürecek çeşitteki ürünlerin en çarpıcılarından biri Bibleman (İnciladam). Günahkar Superman'e karşı savaşan ışın kılıçlı Bibleman gücünü kutsal kitaptan alıyor. Maceraları tüm ülkeyi dolaşan bir oyunla veya DVD'lerle tanıtılıyor. Katı Hıristiyan ailelerin çocukları Actionman veya Superman'in yerine 14 dolara satılan Bibleman bebeğiyle oynuyor, kitaplarını okuyor, çizgi filmini izliyor ve tişörtlerini giyiyor.

Avrupalıların yüzde 40 veya 60'ı kendisini 'dindar' olarak tanımlarken, ABD'de bu oran yüzde 80'lere çıkıyor.

İsa'yı paraya çevirenlerin piri Montana'lı Duane Pederson, daha 1970'li yıllarda 'Hollywood Free Paper' adını verdiği din içerikli dergisini finanse edebilmek için tişörtler, 'İsa'yı seviyorsanız kornaya basın' yazılı araba çıkartmaları satmış.

Hıristiyan yayıncılar gençlere İncil okutmak için değişik yöntemler deniyor. Kadın dergileri gibi bol renkli ve resimli 'Revolve' (Düşünmek) adlı genç kız İncil'inde örneğin 'güzellik' başlığı altında şöyle öğütler veriliyor:

'Güneş kremini sürerken bile zamanını, Tanrı'ya seni yarattığı için şükretmek için değerlendir'. 'İlişkide yönetici rolü Tanrı'nın isteğiyle erkeğe verilmiştir' nasihati ise yoğun protestolar üzerine genç kız İncil'inden çıkartılıyor. Paskalya öncesi genç erkekler için çıkan özel İncil'i, kadınlar için hazırlanan kitap izleyecek.

Kilolarından kurtulmak isteyen dindar Amerikalılar da düşünülmüş: The Maker's Diet kitabı, İsa gibi yemek yiyerek zayıflamanın sırlarını veriyor.


Ruslar çok yakında cep numarası bulamayacak


Bu başlığı gören bazı Rusların, yokluk günlerini hatırlayıp hemen cep telefonu numarası alma sırasına girmesi beklenebilir. Koşullar değişmiş olsa da, haber gerçek. 2000 yılında 1.2 milyon olan cep telefonu abonesi sayısı bugün 35 milyonu bulan Rusya'da üç büyük operatör hizmet veriyor. Analistler 2010'a kadar abone sayısının 70 milyona ulaşacağını söylüyor.

Bu hızlı büyüme Batılı GSM operatörlerinin iştahını kabartıyor. Ancak Rusya'daki bürokrasi kolay geçit vermiyor. İngiliz Vodafone'un Rus operatör MTS'yle ilgilendiği söyleniyor.

14 milyon abonesi olan Vimpelcom ağustos itibariyle yeni abone alamayacak. Çünkü elindeki numaralar hızla tükeniyor. Vimplecom'un diğer operatörler, Deutsche Telekom'un ortak olduğu 18 milyon aboneli MTS ile yedi milyon abonesi olan MegaFon gibi her bölge için ayrı kod numaraları bulunmuyor. Acil bir çözüm bulunamazsa, yıl sonuna kadar abone sayısını 20 milyona çıkarmak isteyen Vimplecom bir tane bile yeni abone alamayacak.

GSM operatörlerinden sorumlu kurumun başında bulunan eski komünikasyon bakanı Leonid Rejman'ın MegaFon'u kolladığı ileri sürülüyor. Hatta Devlet Başkanı Vladimir Putin'in karısı Ljudmila Putina'nın da gizli ortak olduğu iddialar arasında.

Analistler MegaFon'la Vimplecon'un birleşeceğine dair işaretler bulunduğunu söylüyor. Vimplecom'un yüzde 25 hissesine sahip Rusya'nın en zengin adamı Michail Fridman'ın kısa bir süre önce 250 milyon Euro'ya MegaFon'un yüzde 25'ini alması buna en sağlam işaret olarak gösteriliyor.


‘Kendi İşim Olsun’


AB İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) Kocaeli, girişimci adayları için 'Kendi İşim Olsun' programını başlatıyor. İş kurmak veya işini geliştirmek isteyenlere ücretsiz danışmanlık hizmeti verilecek.


Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezi (ABİGEM) Kocaeli, 'Kendi İşim Olsun' adıyla girişimciliği teşvik amaçlı program başlatıyor. Program kapsamında, iş kurmak veya işini geliştirmek isteyenlere ABİGEM danışmanları tarafından ücretsiz danışmanlık hizmeti verilecek.

'Kendi İşim Olsun' programını tanıtmak ve girişimci adaylarla tanışmak amacıyla 15 Nisan'da Kocaeli Sanayi Odası'nda, 22 Nisan'da Düzce Ticaret ve Sanayi Odası'nda toplantılar yapıldı. İki toplantıya 320 girişimci adayı katıldı. Toplantıların sonuncusu 30 Nisan'da Yalova'da yapılacak.

Kocaeli'deki toplantıda konuşan AB Yardımcı Direktörü Antony Stark, ABİGEM'i kurmak amacıyla Haziran 2002'de Türkiye'ye geldiklerini söyledi:

‘‘ABİGEM'in kuruluş amacı özellikle küçük girişimciye ihtiyaç duyduğu desteği vermek, KOBİ'lerin iş kalitelerini AB standartlarına yükseltmek ve böylece toplam kaliteyi sağlamak. Benzer amaçla AB İş Geliştirme Merkezleri Doğu Avrupa, Eski Rus cumhuriyetlerinde hizmet veriyor. Merkez olarak İzmir, Kocaeli, Gaziantep endüstriyel açıdan lider ve potansiyeli yüksek bölgeler olması nedeniyle seçildi. Merkez bölgelerin yerel oda ve birliklerinden destek alarak öncelikle hedef kitleye ulaşma yöntemlerini, hangi tip hizmetlere özellikle ihtiyaç duyulduğunu anlamaya çalıştık.‘‘

KOBİ'LERE DESTEK

2003 Ocak ayında hizmet vermeye başlayan her bir ABİGEM şubesinde üçü yönetici olmak üzere 10 personel görev yapıyor. Ayrıca farklı uzmanlık alanlarında akademisyen ve profesyonellerden oluşan 80 kişilik bir danışman kadrosu ABİGEM'le serbest olarak çalışıyor.

ABİGEM, şu anda AB desteğinde Kocaeli, İzmir, Denizli ve Gaziantep'deki dört iş merkeziyle KOBİ'lere yönelik bilgi, eğitim ve işletmeye yönelik danışmanlık hizmetlerini sürdürüyor. Çalışmalar, KOBİ düzeyinde bir ağ oluşturmak ve bu ağ içinde bölgeye yönelik iş fırsatlarını yönlendirmek üzerinde yoğunlaşıyor. KOBİ'lere yönelik yönetim danışmanlık hizmetlerinin yüzde 50'sini AB karşılıyor. Hedef iki yıl içinde her bir merkezde bin 200 KOBİ'ye hizmet vermek. ABİGEM iki yıl sonunda AB desteğinden çıkıp şirketleşerek hizmet vermeye devam edecek.

ABİGEM ve 'Kendi İşim Olsun' programı hakkında ayrıntılı bilgi almak için: www.abigem.org, 0262 323 08 56.


Bild Gazetesi kahvaltı mönüsüne girdi: BildMac


Almanya'daki McDonald's'larda sabah kahvaltısı yapmak isteyenler, 17 Mayıs'tan itibaren Bild gazetesi de satın alabilecek. Avrupa'nın en çok satan bulvar gazetesi Bild, bu işbirliğiyle yeni ve genç okurlar kazanmayı hedefliyor. McDonald's'ın amacı ise kahvaltı mönüsünü cazip kılmak. Başka gazetelerin de yeni okurlarla buluşmak üzere aynı yönteme başvurabileceği belirtiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!