İftariyelik fast food mönüler

Güncelleme Tarihi:

İftariyelik fast food mönüler
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2003 02:05

Ramazan ayında iftarlık mönü oluşturanlar kervanına fast-food restoranları da katıldı. Türk damak tadına uygun yenilikler yapan Burger King, ramazan için özel bir mönü çıkardı. Pastırmalı burger içeren bu mönünün yanında baklava da veriliyor.

Pastırma ağızda koku yapmasın diye çemensiz üretilmiş. Ama ne olur olmaz diye yanında bir tane de naneli çiklet veriliyor. Mönünün fiyatı 6 milyon 950 bin lira. Ramazan sonuna kadar satışı devam edecek. Burger King Genel Müdürü Galip Yorgancıoğlu, bizim için ellerini yıkayıp, mutfağa girdi ve Burger King'de yaptıkları yenilikleri anlattı.

İftarda Sultan Mönü'nün müşterileriniz tarafından tercih edileceğini ve satışları artıracağını düşünüyor musunuz?

- Biz fast food markasıyız. Bizim müşterilerimiz zaten çalışan, evinde yemek yemeye yetişemeyen insanlar ve satışlarımız da oldukça iyi. Fakat ramazan ayında satışlarda biraz düşme oluyor. Biz de bunu ortadan kaldırmak için Sultan Mönü'yü çıkardık. Şu ana kadarki satışlar çok iyi gidiyor. İftar için değişik bir lezzet hazırlayalım istedik. Bu mönü sadece Türkiye'de var ve ramazan ayı sonuna kadar devam edecek.

Bugüne kadar sadece Türkiye'de olan neler çıkardınız?

- Ramazan mönüsünün dışında balık mevsiminde Hamsiburger çıkarmıştık. Epey ilgi görmüştü. Her sene balık mevsiminde bunu yapacağız. Yine sadece Türkiye'de olan reform tatlar dediğimiz light salatalarımız var. Bunlar ton balıklı, ızgara tavuklu ve akdeniz salataları. Karides kızartmalarımız vardı. Köftegen diye yeni bir köfte çeşidi çıkardık. Bilinen yuvarlak hamburger köftesini köşeli olarak tasarladık. Bu yurtdışında da beğenildi ve Köftegeni şu an Avrupa'ya ihraç ediyoruz. Bir de ramazan öncesinde soğuk ve sıcak olmak üzere tavuklu ve tavuk jambonlu dürümler çıkardık.

Türkiye'de kaç Burger King var ve satış grafiği ne durumda?

- Türkiye genelinde tam 100 adet restoranımız var. Fast food'da bu konuda lideriz ve yeni restoranlar açmaya da devam ediyoruz. Ayrıca fast food sektöründe tüm dünyada Burger King'in lider olduğu tek ülke Türkiye. Bu tabii ki, yemeklerin Türk damak tadına çok uygun olmasıyla alakalı. Bizim köftelerimiz mangal gibi alevli ateşte kızarıyor. Müşterilerimizin yüzde 80'ini de devamlı gelenler oluşturuyor.

Temizliğe ve ürünlerin kullanım sürelerine dikkat ediyorsunuz. Bu konudaki kriterleriniz ne?

- Bizim için temizlik birinci sırada geliyor. Servis, kalite ve temizlikte son dört yıldır bir numarayız. Bizde çalışan bütün elemanlar 15 dakikada bir ellerini yıkar. Mutfak kısmında çalışanlar şapka ve önlük takmadan kesinlikle giremez. Mutfakta, yerlerde, makinelerde, her yerde başka bir deterjan kullanılıyor. Her gece üç saat bütün makineler sökülüp, temizlenip tekrar takılıyor. Bize her ay Burger King adına gizli bir müşteri gelip A'dan Z'ye her şeyi kontrol eder. Türkiye'nin skoru yüzde 96. Bu çok iyi bir rakam ve bunu korumak için uğraşıyoruz. Her malzememizin üzerinde hazırlanış, kullanılış ve atış zamanları yazılıdır. Her gün bunlar sabah ve akşam olmak üzere yarım günlük hazırlanır. Yarım gün içinde satılmayan her şey atılır. Mesela bir hamburger yapıldıktan sonra zamanı işaretlenir ve 10 dakika içinde satılmazsa atılır.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!