Honda, Türkiye’nin oylarıyla 3 sınıfta en beğenilen oldu

Güncelleme Tarihi:

Honda, Türkiye’nin oylarıyla 3 sınıfta en beğenilen oldu
Oluşturulma Tarihi: Mart 14, 2007 00:00

Honda, Hürriyet Otoyaşam gazetesinin bu yıl üçüncüsünü düzenlediği "Türkiye’nin En Beğenilen Otomobilleri" yarışması Otobil’de aday olduğu 4 kategoriden üçünde ödül aldı. Honda, orta sedan ve yerli binek sınıfında yeni Civic Sedan ile giriş sınıfında da City ile ödülleri kazanarak, Türkiye’de beğenilen otomobiller ürettiğini birkez daha göstermiş oldu.

Orta Sedan ve Yerli Binek sınıfının en beğenileni: Civic

Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de Honda Civic Sedan, Orta Sedan Sınıfı ve Yerli Binek Sınıfı olmak üzere iki dalda ödüle layık görüldü. Türkiye’de üretilen otomobillerin yanı sıra sınıfının en beğenilen modeli seçilen Honda Civic Sedan fütüristik yenilikleriyle göz dolduruyor.

Honda’nın 8’inci nesil Civic Hatchback ile başladığı yeni tasarım anlayışı çerçevesinde şekillendirilen ve Türkiye’de üretilen Civic Sedan, büyüyen boyutları ve yenilikçi iç mekan tasarımıyla öne çıkıyor. Yeni Civic Sedan, yenilikçi ekipmanları ve çekici tasarımının yanı sıra üstün 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motorlarıyla, mükemmel yakıt tasarrufu ve benzersiz bir performans sunuyor.

Honda’nın Global Kompakt Platformu çerçevesinde üretilen ve 5 kapılı Civic ile karşılaştırıldığında yaklaşık 300 milimetre daha uzun ve daha alçak olan Civic Sedan’nın belirleyici özellikleri ’ileri kabin’ tasarımı, kama biçimli gövde, keskin bir eğimle uzanan ön cama sahip olması.

GELECEĞİN TASARIMINI ŞİMDİ SUNUYOR

Honda Civic Sedan’ın iç tasarımında, iç mekandan faydalanma oranının artırılmasına ve genişlik duygusuna odaklanıldı. Honda tasarımcıları ve mühendisleri sofistike bir yaklaşıma öncelik tanıyarak en yeni teknolojiye, geniş depolama alanına ve yenilikçi bir ergonomiye sahip yüksek kaliteli, gelişmiş ve sportif bir kabin ortaya çıkardılar. Tüm oturma konumlarında kalça, omuz ve diz boşlukları artırıldı ve bu sayede daha fazla destek sağlandı. 810 milimetrelik diz mesafesi sıra dışı bir uzunluğa sahip ve düz arka zeminle birlikte beş yolcunun tamamı için her açıdan rahatlık sunuyor. Katlanabilen arka koltuk 60:40 oranında bölünebilerek daha fazla depolama alanı sağlıyor.

Kabinde diğer modellerden tanınan Civic’e özgü Dual Link ön panel bulunuyor. Bu çok beğenilen, fütüristik tasarım sürücü bilgilerini, en önemli ayrıntıların gösterge panelinin tam üstünde ve diğerlerine göre daha yakında görüntüleneceği biçimde düzenlendi. Dual Link ön panelde bilgilere göz atarken sürücünün yol görüşünün çok kısa bir süre için kesilmesini sağlıyor ve ikincil bilgiler ve kontroller bir ’yakın çevre’ dahilinde, bu merkezi noktanın çevresinde ve altında yer alıyor.

Civic Sedan için 125 beygir 1.6 litre SOHC VTEC ya da 140 beygir 1.8 litre i-VTEC benzinli motorları arasından seçim yapmak mümkün. Her iki motor da, sahip olduğu gelişmiş motor teknolojisinin yanı sıra dünyanın en büyük motor üreticisi olarak bilinen Honda’ya yakışır seviyelerde sürüş konforu, yakıt tasarrufu, düşük emisyon ve performans sağlıyor.

1.8 litrelik motor 5 kapılı Civic’te kullanılanla aynı ve VTEC teknolojisinin en son yenilikleri sunuluyor. Bu teknoloji emme valfinin kapanışını geciktirirken aynı anda gaz kelebeğini açan ve yakıt kayıplarını önemli ölçüde azaltarak yakıt tasarrufu sağlayan özel bir yakıt tasarrufu fazı. Geniş kapsamlı sürtünme azaltma önlemleri, piston soğutması için değişken uzunluklu emme manifoldu ve yağ jetleri ile bir araya gelen yeni teknoloji, 1.5 litrelik motorlarla eşit ölçüde yakıt tasarrufu sağlarken 2.0 litrelik motorlara eş hızlanma sunuyor.

1.6 lt.’lik motor 5 ileri manuel ya da 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte kullanılırken 1.8 litrelik motor 6 ileri manuel ya da 1.6 litrelik motorda da bulunan 5 ileri otomatik şanzımanla birlikte sunuluyor. Otomatik şanzımanlı modellerde ek olarak, tüm viteslerde daha yüksek vites değiştirme hızları sağlayan ’S’ modu bulunuyor. Sürücü, ’S’ modunda iken direksiyona monte edilmiş kolları kullanarak manuel vitese (S-Matic) geçebiliyor. Honda Civic’in gövde tasarımı, ön çarpışma enerjisi idaresini geliştiren ACE Gövde Yapısı Teknolojisi’ni içeriyor. Özellikle çokgen ön yapısı, diğer aracın gövdesiyle paralelliğin kaybedilmesi olasılığını azaltıyor ve böylece çeşitli farklı boyutlardaki araçlarla uyumluluğu artırıyor. Gelişmiş gövde yapısı ve üretim yöntemleri, gövde sağlamlığı ve darbe dayanımını önemli ölçüde artırıyor. Yüzde 38’i birinci sınıf olan yüzde yüzde 50 oranındaki çelik malzeme, üst düzeyde dayanıklılığa sahip ve bükülmeye karşı yüzde 36 oranında daha fazla direnç sağlıyor.

Çarpma durumunda yayaların zarar görmesini engellemek amacıyla, Civic’in kaputu ve kanat bölgeleri, yetişkin ya da çocuk yayaların baş kısımlarıyla temas etmeleri durumunda deforme olacak şekilde tasarlandı. Enerji emici, katlanır kaput destekleri, silecek kolları ve kanat bağlantıları, çarpma durumunda önemli ölçüde deforme olacak şekilde dizayn edildi.

Gövde güvenliği, kapsamlı koruma sistemleri ile tamamlanıyor. Tüm 4 kapılı Civic modellerinde aktif ön baş koruyucular, sürücü ve yolcu ön ve yan hava yastıkları, ön emniyet kemeri ön gergileri ve yük sınırlayıcılar bulunuyor. Arka koltuklarda ise ISOFIX bağlantılar ve tüm koltuklarda ön taraftan ayarlanabilen üç noktalı kemerler bulunuyor. Perde hava yastıkları 1.8 ES ve 1.6 ES modellerinde de standart olarak sunuluyor.

Giriş sınıfının en beğenileni: City

Hürriyet Otoyaşam Gazetesi’nin düzenlediği Türkiye’nin ’en beğenilen otomobilleri’ yarışması ’Otobil’de giriş sınıfında birinciliği Honda’nın Adapazarı fabrikasında ürettiği şehirli modeli ’City’ aldı. Giriş sınıfında yer almasına rağmen ölçüleri ile bir üst sınıfa rahatlıkla meydan okuyabilen Honda City, kısa burun yapısı ve ’sihirli’ koltukları ile fark yaratıyor.

Türkiye pazarında büyük beğeni kazanmış olan Jazz ile aynı platforma sahip olan Honda City geniş bir iç mekan sunuyor. Bu şaşırtıcı iç mekan özelliğinin anahtarı ise aracın ortasında bulunan ve ön koltukların altına yerleştirilmiş benzin deposu. Bu yerleşim, kompakt motor ve kompakt ön ve arka süspansiyon yapısıyla birleşince ortaya çok geniş bir iç mekan çıkıyor. Alçak arka zemin 500 litre hacminde bagaj ve sihirli koltuk kombinasyonu ikinci çok geniş bir yükleme alanı sağlıyor.

EKONOMİ VE GÜÇ BİRARADA

i-DSI SOHC motor, performansını ve bir kimlik olmuş ekonomisini Jazz modelinde kanıtlamıştı. 83 beygir gücündeki i-DSI (çift bujili ve sıralı ateşleme) motor, silindir başına diyagonal yerleştirilmiş çift bujiye ve kompakt bir yakıt odasına sahip. Bu düzen, aracın hızına ve gaza yüklenme durumuna göre ateşleme zamanları değişen bujilerle birlikte, yakıt karışımının en etkili şekilde yanmasını sağlıyor. Bu da geleneksel ateşleme sistemlerine göre daha yüksek sıkıştırma oranı, güç ve yakıt ekonomisi elde edilmesine olanak sağlıyor. 2800 devirde 119 Nm ile maksimuma ulaşan düze yakın tork eğrisi esnek ve ekonomik kullanımın altını çiziyor. Honda City’nin karma kullanımdaki yakıt tüketimi düz vites için 100 kilometrede ortalama 5.8 litre iken, CVT şanzıman bu tüketim 6 litre olarak gerçekleşiyor. Honda City kullanıcıları, 5 ileri düz veya direksiyondan kumandalı 7 ileri yarı otomatik kullanım seçeneği de bulunan CVT şanzımanı seçme şansına sahip.

Büyük satış başarısı yakalamış olan Jazz ile bir çok ortak özelliği bulunan City, kendine özgü bir dış dizayna sahip. Ön taraf diğer Honda modellerindeki gibi bir aile otomobili karakteri taşıyor. Daha alçak kapı eşikler ise ekstra genişlik görüntüsü sağlıyor.

Aracın ark tipi ön iskeletinin önden gelen darbeleri absorbe ederek enerjiyi kabin altındaki şaseye aktaran iskelet yapısı sayesinde Honda City, sürücüyü ve yolcuları en üst düzeyde koruyor. Çapraz ana şasi çok dirençli bir yapı oluşturarak aynı zamanda da aracın ortasına yerleştirilmiş olan yakıt deposunu koruyor.

City’de yolculuk yapanlar çok rahat bir seyrin tecrübesini yaşıyor. 2450 milimetrelik bir aks mesafesine sahip olan City, 940 milimetrelik tandem mesafesiyle sınıfının lideri. Sihirli arka koltuklar kullanımı çok basit bir şekilde esneklik gösterebiliyor. 60:40 oranında katlanabilen arka koltuklar, bagaj ile aynı seviyede düz ve uzun bir zemin oluşmasına imkan veriyor. Ayrıca arka koltukların oturma bölümleri yukarı doğru katlanarak boyları 1245 milimetre olan yüksek eşyaların taşınmasına olanak sağlıyor. Arka koltuklar yatırıldığında emniyet kemerlerinin dizaynı sayesinde kabin ile bagaj arasında hiçbir boşluk oluşmuyor. Ayrıca sağ ön koltuğun da öne yatırılmasıyla çok uzun bir yükleme alanı kazanılıyor.

City’nin S, LS ve ES olmak üzere üç farklı modeli bulunuyor. Cömert bir donanıma sahip olan S modelinde sürücü ve yolcu hava yastıkları, klima, aktif gergili emniyet kemerleri, elektrikli aynalar, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, ön ve arkada bardaklıklar, radio/CD çalar, iki ön hoparlör ve gövde rengi tamponlar standart olarak bulunuyor.

6 YIL GARANTİ

Honda Türkiye, Türkiye’de satılan tüm Honda otomobillerin garanti süresini 6 yıla çıkardı. Başlangıçta 1 Ocak-31 Aralık 2007 tarihleri arasında satılan Honda’lar bu rekor garantinin kapsamına girecek. Güvenlik ve sağlamlık konusunda otomobil sektörünün öncülerinden olan Honda’nın, bu tarihler arasında satılan tüm modellerine, müşterilerinden hiçbir ekstra ücret talep etmeden verdiği 6 yıl garanti süresi Türkiye’de bir ilk. 1 Ocak 2007 ve 31 Aralık 2007 tarihleri arasında satılan tüm Honda’lar için geçerli olan rekor garanti, kilometre olarak da 150 bin kilometreye çıkarıldı. Honda marka tüm otomobiller bugüne kadar 3 yıl ve 100 bin kilometre garanti ile satılıyordu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!