Hiç bir ÅŸey göründüÄŸü gibi deÄŸil; o yüzden Yeniden Bak!

Güncelleme Tarihi:

Hiç bir şey göründüğü gibi değil; o yüzden Yeniden Bak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 25, 2001 00:00

Proje4L'nin Ä°stanbul Güncel Sanat Müzesi’nin ikinci sergisi 21 Aralık'ta açılıyor. Ä°stanbul, Ankara, Ä°zmir, Diyarbakır. Londra ve Amsterdam'dan 13 sanatçının yapıtlarının yeraldığı serginin baÅŸlığı Yeniden Bak. Sergi 23 Åžubat 2002'ye kadar sürüyor."Yeniden bakmalı, çünkü ilk görünenin ardında baÅŸka bir katman, baÅŸka bir hikaye yatıyor olabilir"... Sergi iÅŸte bu ana fikirden hareketle oluÅŸturulmuÅŸ. Yeniden Bak'da Ä°stanbul'dan Gülçin Aksoy, Nancy Atakan, Serkan Özkaya, Hakan Onur, Neriman Polat, Hale Tenger; Ankara'dan Kutlu Gürelli, Erdem Yücel; Ä°zmir'den Borga Kantürk, Amsterdam'dan Servet KoçyiÄŸit ve Londra'dan Ergin ÇavuÅŸoÄŸlu'nun yapıtları yeralıyor. Yeniden Bak sergisinin sunduÄŸu en belirleyici olgu, yapıtlarda izleyenin kendisini bulabilme olasılığı. Sanatçılar "Artık sadece geleceÄŸe deÄŸil, yaÅŸadığımız güne de kuÅŸku içinde bakıyoruz" diyorlar ve ekliyorlar:  "VaroluÅŸlarımızın kırılganlığı, her an silinebilirliÄŸi, ÅŸeylerin elimizden kayabilecek olması, sahip olduÄŸumuza tutunma duygusu, empati (özdeÅŸleyim) güncel sanat üretiminin de odaklandığı bir konu."Serginin hareket noktası ilk bakışta görülenin altında yatan baÅŸka bir katman. ÖrneÄŸin 68 kuÅŸağından Cengiz Çekil’in iÅŸleri, serginin bütünüyle bizim aramızda, durdurulmuÅŸ bir zaman dilimi olarak mıhlanmış durumda. Servet KoçyiÄŸit’in Sıcak Havlu'sunda saklanan, korunan, gündelik hayatın içinden süzülen nedir; Borga Kantürk suretsiz portrelerinde kimin anısını kapatmaktadır ya da bu kiÅŸisel bir eylem midir?Yeniden Bak’mak, Nancy Atakan’ın, yıllar önce yaptığı kent suluboyalarındaki mekanların, 2001 yılında fotoÄŸrafını çekmesi gibi ya da Gülçin Aksoy’un ana rahmi seviyesinden çektiÄŸi videoda, baÅŸdöndürücü bir ÅŸekilde, modern apartmandan, garip bir kent manzarasına beÅŸikteymiÅŸcesine sallanarak bakması gibi; Ergin ÇavuÅŸoÄŸlu’nun tuvalindeki sahilde, atışa hedef olan balonların direnci (balonlar patlamış ama hâlâ ÅŸiÅŸkinler, az önce, ÅŸu an ve sonrası); Hakan Onur’un Åžems-i Terbiye'sindeki ışık geçiren, korunaksız, delikli ÅŸemsiyeler ya da Hale Tenger’in Sirkülasyon'undaki beÅŸ ekranda, yavaÅŸlatılan ve tekrarlanan sirk sahnelerindeki sıkıntı, denetim, eÄŸitilmiÅŸ biteviyelikte ÅŸiddetin açığa çıkması gibi. Yeniden Bak, Erdem Yücel’in kazıp içine girdiÄŸi çukur performansı videosunda ve Åžener Özmen’in "tek üretim biçimi olarak kitap" olgusunu seçtiÄŸi varoluÅŸta yaÅŸam buluyor. Ya da Neriman Polat’ın görüntülerinde herÅŸeyin silindiÄŸi ve yeniden kurulduÄŸu evrende. Ä°stanbul Güncel Sanat MüzesiHarman Sok, Harmanci Giz Plaza LeventTel: 0 212 281 51 50Sergi, 23 Åžubat 2002'ye kadar 12:00 ile 20:00 saatleri arasında açık.  Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!