Her mahalleye bir tahsilat ofisi

Güncelleme Tarihi:

Her mahalleye bir tahsilat ofisi
Oluşturulma Tarihi: Haziran 13, 2007 10:37

OYAK Bank, “Her mahalleye bir tahsilat ofisi” sloganıyla, son yıllarda sayısı giderek artan yetkisiz fatura tahsilat bürolarına alternatif bir projeyi hayata geçirdi.

Yıl başından bu yana İstanbul'un çeşitli semtlerinde bankanın belirlediği standartlara uygun olarak tasarlanan özel şubeler, her fatura için 95 YKr karşılığında vatandaşların çeşitli faturalarını OYAK Bank güvencesiyle tahsil ediyor.
OYAK Bank Grup Müdürü Teoman Telatar, projeye ilişkin AA muhabirine yaptığı değerlendirmede, İstanbul'da dört büyük kurum ele alınırsa her ay tahsil edilmesi gereken yaklaşık 16 milyon civarında fatura bulunduğunu aktararak, bankacılık sisteminin bu oranının yüzde 20'sini tahsil edebildiğini, ağırlığın kurumların kendi veznelerine kaldığını söyledi.

Fatura tahsilatı konusunda piyasada özellikle 2-3 yıldır yetki almaksızın açılan özel işletmeler bulunduğuna işaret eden Telatar, “Bu yetkisiz işletmeler belli isimler altında, parayı tahsil edip müşterinin eline bir dekont veriyorlar. Daha sonra ilgili kurum veznelerine ya da bankalara yatırıyorlar. Art niyetli olup gün sonunda topladıklarını yatırmayanlar ise ciddi vatandaş mağduriyetine neden oluyor” dedi.

Telatar, bundan yola çıkarak, pilot kurum seçtikleri İSKİ ile ortak bir çalışma gerçekleştirdiklerini anlatarak, proje hakkında şu bilgileri verdi: “Vatandaşa daha yaygın hizmet verebilecek lokaller oluşturalım istedik. Bu işi yapmak isteyen özel girişimciler (ben şurada fatura tahsilatına aracılık etmek istiyorum) diyerek öncelikle İSKİ'ye başvuruyorlar. İSKİ de bize yönlendiriyor. Biz de öncelikle teminatlandırma, lokal ve kişi seçimini yapıp, uygun gördüğümüz adaylarla protokol imzalıyoruz. Daha sonra İSKİ'ye gönderiyoruz. İSKİ de bunlara yetki veriyor.”

MALİYET 10-12 MİLYAR CİVARINDA

Teoman Telatar, işletmenin lokasyonunun nerede olacağının önemli olduğuna dikkat çekerek, 75 bin YTL'lik minimum değerli bir teminat istediklerini aktardı.

İşletme standartlarının OYAK Bank tarafından belirlendiğini ifade eden Telatar, “Bunun maliyeti işletmecilere ait. Ortalama 10-12 milyar civarında bir maliyet oluyor. Alt yapıyı biz kuruyoruz. Sonra da tahsilata başlanıyor. İşletmelerle 3 yıllık sözleşme yapıyoruz” dedi.

İSKİ dışında, pek çok kurumla görüşmelerin devam ettiğini aktaran Telatar, bu şubelerden bin YTL'ye kadar kredi kartı ödemesi, ucuz telefon görüşmesi, AKBİL, ADSL satışı gibi işlemlerin de yapılabildiğini anlattı.

Telatar, işletmelerin işleme aracılık ettiğini, işlemin OYAK Bank tarafından gerçekleştirildiğini belirterek, şöyle devam etti: “En önemli özelliği, işlemler online olduğu için hem banka hem de ilgili kurum kayıtlarına yansıyor. Elinize dekontunuzu aldığınız anda işlemi yaptığınızdan emin olarak çıkıyorsunuz. Her tahsilat makbuzunun altına bir barkod bastırıyoruz. Bu barkodu özel olarak geliştirdiğimiz cihaza tutarak doğrudan doğruya hem ilgili kurum kayıtlarına hem de OYAK Bank'a geçtiğini görebiliyorsunuz. İlgili kuruma borcunuz olup olmadığını bizzat görüp sorgulama şansınız oluyor.”

YIL SONU HEDEFİ 300 İŞLETME

Telatar, İstanbul'da açılan tahsilat şubesi sayısının yılbaşından bu yana 97'ye ulaştığını, yıl sonuna kadar da 300 olmayı hedeflediklerini bildirerek, “300, İstanbul için yeterli bir sayı. Hedefimiz, her mahalleliye yürüme mesafesinde bir işletme olsun. İstiyoruz ki vatandaşlarımız evlerinden çıktığı zaman faturalarını tek noktadan ödeyebilsinler” diye konuştu. Bu işletmeler özel olduğu için Cumartesi çalışıldığını ve öğlen tatilinde açık olduğunu hatırlatan Telatar, İstanbul'da sonra Ankara ve İzmir'de de bu tür şubeler açmayı planladıklarını bildirdi.

HER FATURA İÇİN 95 YKR

Telatar, Ocak-Şubat aylarında projenin kuruluş, yerleşim ve alt yapısıyla uğraşıldığını, Mart'tan itibaren süratle şube açılışlarının yapıldığını ifade ederek, geri dönüşlerden çok memnun olduklarını dile getirdi. İşlem sayısının her geçen ay arttığına işaret eden Telatar, “Mart'ta 60 bin, Nisan'da 150 bin, Mayıs'ta 300 bin adete ulaştık. Haziran beklentimiz 400-450 bini bulması yönünde. Yani gerçek bir ihtiyacı karşıladığımız görülüyor” dedi. Telatar, ayrıca proje sayesinde 600-700 aileye ekmek kapısı açıldığını da kaydetti. Verilen hizmet karşılığı aldıkları bir komisyon olduğunu aktaran Telatar, her fatura karşılığı 95 Ykr alındığını, bunun 70 YKr'nin işletmeye, geri kalanın kendilerine kaldığını anlattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!