Global bir iş haline gelen perakendenin politikanın önüne geçtiğini savunan ve ‘‘100 yıl önce perakende politikayı izlerdi, bugün ise politika perakandeyi izliyor’’ görüşünün sahibi olan Bernd Hallier'in başarılı perakendeci olarak örnek gösterdiği kuruluşlardan biri de Türkiye'den Migros oldu.Market Dergisi tarafından düzenlenen ‘‘PerakenDeğişiyor’’ konferansı için İstanbul'a gelen dünyaca ünlü perakende fuarı EuroShop'un Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Bernd Hallier, dünyada olduğu gibi perakende sektörünün Türkiye'de de değişim içinde olduğunu belirtti.İzmir'de bir ay Tariş'te staj yaptığını ve 35 yıl önce ilk kez geldiği İstanbul ile bugünkü İstanbul'un birbirinden çok farklı olduğunu dile getiren Hallier, ‘‘O zamanlar hiçbir ürün ambalajlı değildi, dokunabiliyor, koklayabiliyordunuz -gerçi ben onu da seviyorum ama- bugün durum çok farklı. O zaman Boğaz Köprüsü yoktu, sadece bir projeydi, şimdi 2 tane var ve 3'üncüyü planlıyorsunuz. Türkiye'de
Atatürk ile baÅŸlayan deÄŸiÅŸim devam ediyor’’ diye konuÅŸtu.Düsseldorf/Almanya'da iki yılda bir düzenlenen Eurosop'ta Migros'taki uygulamalardan da örnekler verdiÄŸini dile getiren Hallier, ‘‘Migros maÄŸaza içi medya kullanımında adım adım ilerledi, hep söylüyorum bu Türkler'den öğreneceÄŸimiz iÅŸler var’’ diye konuÅŸtu. Perakende sektöründe globalleÅŸirken çok baÅŸarılı iÅŸlerin yanı sıra yanlışlarda yapıldığını anlatan Hallier, örnek olarak dünyanın en büyük zincirlerinden Way-Mart' gösterdi ve ÅŸunları söyledi:‘‘Dünyanın bir numarası Wal-Mart'ın 245 milyar dolar cirosu var, milyon demiyorum milyar. 4 bin 750 maÄŸazasında Amerikan ordusundan fazla çalışana sahip. Amerika'daki maÄŸazalarına 140 milyon müşteri geliyor. Pentegon'dan sonra en büyük data ambarına sahip ve cirosunun yüzde 1'ini elektronik veri iÅŸlemeye ayırıyor. 2010 yılında 600 milyar dolar ciro yapacat, Ä°sviçre'nin milli gelirinden yüksek bir ciro. Bu açıdan bakınca Wal-Mart'ın BaÅŸkanı, Ä°sviçre'nin BaÅŸkanı'ndan daha önemli biri.’’Â
button