Eti, çikolatada büyümeyi hedefliyor

Güncelleme Tarihi:

Eti, çikolatada büyümeyi hedefliyor
Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2007 11:40

Eti Şirketler Üst Yöneticisi (CEO) Hazım Ellialtı, bisküvi, kek ve krakerden oluşan unlu mamullerde son 10 yıldaki en yüksek pazar payına yüzde 37,5 ile bu yıl ulaştıklarını, sırada çikolatanın olduğunu bildirdi.

Haberin Devamı

Ellialtı, tamamıyla yenilenen “Eti Çikolata Keyfi” serisinin tanıtımı ve çikolata pazarındaki hedeflerini paylaşmak üzere Eti'nin Eskişehir'deki çikolata fabrikasında bir basın toplantısı düzenledi.

Toplantıda konuşan Ellialtı, Eti'nin, 2003 yılında tüketicilerden gelen yoğun talep üzerine 20 milyon dolarlık yatırımla Eskişehir Organize Sanayi Bölgesinde kurduğu yeni fabrikasında çikolata üretimine başladığını, 2004 yılında ise ürün gamını genişleterek “Eti Çikolata Keyfi” markası ile tablet çikolata pazarına girdiğini anlattı.

Hazım Ellialtı, tesislerin ve ürünlerin oluşturulması, üretime geçme ve çalışanların eğitimi sürecinde danışman olarak Danimarkalı uzmanlarla çalıştıklarını, ilerleyen süreçte ise lezzet geliştirme konusunda İsviçreli ve Belçikalı uzmanlarla işbirliğinde olduklarını kaydetti.

Çikolata pazarının 2002-2006 yılları arasında ortalama yüzde 7 oranında büyüdüğünü ve geçen yılın verilerine göre 670 milyon dolarlık bir değeri olduğunu ifade eden Ellialtı, 2008'de pazardaki büyümenin yüzde 10 civarında gerçekleşeceğini öngördüklerini söyledi.

Tüketici tercihlerine de değinen Ellialtı, sektörde yüzde 75 gibi yüksek bir oranda sütlü, bitter ve katkılı (kuruyemişli-meyveli) çikolatanın rağbet gördüğünü, yüzde 75'in yüzde 22'sini sütlü sade, yüzde 12'sini sütlü Antep fıstıklı, yüzde 9'unu ise bitter çikolatanın oluşturduğunu kaydetti.

Değişen global trendlere paralel olarak bitter çikolatanın payının artacağını öngördüklerini ifade eden Ellialtı, 'Eti Çikolata Keyfi'nde gerçekleştirdiğimiz revizyonlarda bu trendi göz önünde bulundurduk' dedi.

“PAZARDA DÖRDÜNCÜYÜZ, 2 NUMARA OLMAK HEDEFİMİZ”

Hazım Ellialtı, çikolata pazarında çok büyük hedefler için çalıştıklarını vurgulayarak, “Yüzde 8 civarında olan pazar payımızdan hiç memnun değiliz. Önümüzdeki yıl itibarıyla bunu en az yüzde 10'a çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Hazım Ellialtı, Eti markasının çok güvenilir olduğunu, gıdada hiç sorgulanmadığını belirterek, kekte pazar lideri olduklarını, çikolatada dördüncü sırada bulunduklarını, birkaç yıl içinde 2 numara olmayı hedeflediklerini kaydetti.

Yurt dışına yönelik çok fazla çikolata ve bar satışları olmadığını belirten Ellialtı, bir soru üzerine, “Bisküvi, kek ve krakerden oluşan unlu mamullerde son 10 yıldaki en yüksek pazar payına, yüzde 37,5 ile bu yıl ulaştık. Sırada çikolata var” dedi.

Hazım Ellialtı, çikolatada yeni yatırımları olduğunu anlatarak, “25 milyon dolar daha yatırım planı koyduk. Bu geldiğinde yurt dışına başlangıç olacak. 25 milyon dolar yatırıma 2008'de başlayacağız. 7 veya 8. ayda tesisimiz hazır olacak” şeklinde konuştu.

Eti'nin, geçen yılın sonunda 375 milyon dolar ciroya ulaştığını hatırlatan Ellialtı, 2007'ye 500 milyon dolar ciro hedefiyle girdiklerini, ancak bu yılı 550 milyon dolarla tamamlamayı öngördüklerini kaydetti.

Eti Şirketler Grubu Üst Yöneticisi (CEO) Hazım Ellialtı, “Ciromuzun yüzde 10'unu çikolata ve bar oluşturuyor. İhracat da, toplam işimizin yüzde 8-9'u civarında... Asıl ihracata 2008 sonu gibi başlayacağız. Öncelik etnik pazarda. Avrupa'da yaşayan Türkler markamızı bulmak istiyor. Balkanlar ve Irak en güçlü pazar. Irak tarafı kek seviyor” diye konuştu.

“GIDA DIŞINDA BİR FAALİYET DÜŞÜNMÜYORUZ”

Eti Şirketler Grubu Üst Yöneticisi Hazım Ellialtı, gıda alanı dışında bir faaliyet şu anda düşünmediklerini ifade ederek, “Şu anda ajandamızda herhangi bir iş yok. Temel önceliğimiz, şirketin yeniden yapılandırmasının sonuna gelmek ve pazar payımızı artırmak” dedi.

Hazım Ellialtı, Eti'nin, Tam Gıda, Eti Gıda, Eti Pazarlama ve Eti Makine olmak üzere 4 şirketi olduğunu hatırlatarak, Tam Gıda ve Eti Pazarlama'da Oyak'ın da payı bulunduğunu, Eti Gıda ve Eti Makine'nin ise Kanatlı Ailesi'ne ait olduğunu bildirdi.

Haberin Devamı

İçecek sektörüne girmeyi düşünmediklerini ifade eden Ellialtı, 240 çeşit ürünleri bulunduğunu, çeşitlerini azaltmayacaklarını, kekte 1, bisküvi ve krakerde ise 2 numara olduklarını, yılda 500 milyon adet kek sattıklarını bildirdi.

Fabrika Müdürü Cem Apak da, yıllık çikolata üretimlerinin 20 bin ton olduğunu, yeni yatırımla bu miktarın 25-26 bin tona çıkacağını söyledi.

Haberin Devamı

Toplantının ardından “Eti Çikolata Keyfi”nin yeni reklam filmi gösterildi, Hazım Ellialtı ve Cem Apak'ın katılımıyla gazetecilere fabrika gezdirildi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!