Eroğlu, Bigstar’la Avrupa’da 300 milyon Euro’ya koşacak

Güncelleme Tarihi:

Eroğlu, Bigstar’la Avrupa’da 300 milyon Euro’ya koşacak
OluÅŸturulma Tarihi: Åžubat 21, 2005 00:00

Dünyanın en fazla tanınan 10 jean markası arasındaki Ä°sviçreli Bigstar’ı 10 milyon Euro’ya satın alan EroÄŸlu ÅŸirketler grubu, Bigstar sayesinde 5 yılda Avrupa’da 300 milyon Euro ciro hedefliyor.COLLÄ°NS’i kısa sürede Rusya’nın bir numaralı jean markası yapan EroÄŸlu Grubu, Avrupa’da büyümek için ise dünyaca ünlü Ä°sviçre’li ’Bigstar’ı satın aldı. EroÄŸlu Grubu Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Nurettin EroÄŸlu, dünyanın en fazla tanınan 10 jean markasından biri olan Bigstar’ı almalarının hem kendileri hem Türkiye için büyük bir ÅŸans olduÄŸunu belirterek, ‘Sadece 10 milyon Euro’ya satın aldığımız Bigstar ile Avrupa’da büyüyüp 5 yıl içinde 300 milyon Euro ciro hedefledik’ dedi.Bigstar’ın Almanya’nın Weil am Rhein bölgesinde yer alan genel mürkezinde yapılan uluslararası basın toplantısında konuÅŸan EroÄŸlu, son yıllarda gerek yönetim gerekse strateji hatasından dolayı Bigstar’ın zor günler geçirdiÄŸini belirterek, ‘Şirket 6 ay önce iflas baÅŸvurusunda bulunmuÅŸ ve satışa çıkarılmıştı. Bizde son 2-3 yıldır kendileri ile iÅŸbirliÄŸi içinde olduÄŸumuz için talip olduk’ dedi. Kendileri dışında Bigstar’ın bir çok talibi olduÄŸunu ama kendilerinin tercih edildiÄŸini söyleyen EroÄŸlu, ‘Bigstar’ın ÅŸu an için Amerika ve Polonya hariç tüm haklarını ve varlıklarını 10 milyon Euro’ya satın aldık’ dedi.POLONYA VE AMERÄ°KA SIRADA: Polonya’daki lisans hakkının önümüzdeki günlerde sonuçlanacağını belirten EroÄŸlu, Amerika’da lisans hakkını ise 3 sene sonra alacaklarını kaydetti. Bigstar’ın iflas baÅŸvurusunda bulunmuÅŸ bir ÅŸirket olmasına raÄŸmen 2004 yılında 2 milyon adetlik satış ve 50 milyon Euro’luk bir ciro elde ettiÄŸini belirterek, ‘Bigstar krize girmeden önce toplam cirosu 300 milyon Euro civarındaydı. Bizimle birlikte güçlenerek tekrar eski günlerine kavuÅŸacak. Bizim hedefimiz 5 yıl içinde yeniden 300 milyon Euro’ya ulaÅŸmak’ dedi. Bir Türk firmasının dünyaca tanınan bir markayı satın almasının çok önemli bir baÅŸarı olduÄŸunu altını çizen EroÄŸlu şöyle konuÅŸtu: ‘Tekstil alanında bir ilk olan bu satın alma Türkiye’nin tanıtımı açısından da çok önemli. Biz dünyanın en fazla tanınan 10 jean markasından biri olan Bigstar’ı almanın büyük bir ÅŸans olduÄŸunu düşünüyoruz. Bigstar özellikle Almanya, Ä°sviçre ve Fransa’da çok ciddi ve güçlü bir pazara sahip. Bigstar, hem EroÄŸlu Grubu’nun dünyada büyümesini hem de diÄŸer markalarının güçlenmesini saÄŸlayacak.’İSVİÇRE’NÄ°N Ä°LK MARKASI: Bigstar Genel Müdürü Gerhard Mollenkopf ise toplantıda yaptığı konuÅŸmada, Bigstar’ın her açıdan güçlü bir grup olan EroÄŸlu Grubu tarafından satın alınmasından büyük mutluluk duyduklarını belirterek, ‘İnanıyoruz ki böyle güçlü bir grubun içinde Bigstar’ı eski günlerine kavuÅŸturacağız’ dedi. Bigstar markasının 1974 yılında doÄŸduÄŸunu ve 1979 yılında global bir marka olarak tescil edildiÄŸini belirten Mollenkopf şöyle konuÅŸtu: ‘Bigstar Ä°sviçre’nin ilk uluslararası ve iyi konumlanmış markası haline geldi. Markanın en büyük pazarları arasında Almanya, Fransa, Ä°sviçre, Avusturya, ABD, Benelüks ülkeleri, Rusya, Ukrayna ve Polonya yer almaktadır. 2004 yılında 50 milyon Euro ciro elde eden markanın genel merkez ve lojistik merkezinde 100 kiÅŸi istihdam ediliyor. Bu kiÅŸiler yeni yapıyla aynı ÅŸekilde çalışmaya devam edecek.’dedi. Bütün ticari faaliyetlerinin yeni ve tek bir ÅŸirkette toplanması ile markanın mevcut yöneliminin güçleneceÄŸini belirten Mollenkopf, ‘Gelecek Bigstar markası için EroÄŸlu’nun güvenilir ve güçlü sahipliÄŸinde son derece saÄŸlam temelleri olan iÅŸ planı iye çalışanlar arasından çok iyimser görülmektedir’ dedi.Ä°sim hakkı yüzünden 100 milyon Euro kaçarBÄ°GSTAR’ın Türkiye’de isimi hakkının Termal isimli bir ÅŸirkete ait olduÄŸunu belirten Nurettin EroÄŸlu şöyle konuÅŸtu: ‘Bu ÅŸirket Bigstar’ın isim hakkını tesadüfen Türkiye’de tescil ettirmiÅŸ. Daha sonra Çak ÅŸirketi Bigstar’ı Türkiye’ye getirip, iyi satış yapınca bu ÅŸirket çıkmış isim hakkı Türkiye’de bize ait demiÅŸ ve mahkemelik olmuÅŸlar. Daha sonra Ä°sviçre’li ÅŸirkete gelin bizimle çalışın demiÅŸler. Onlarda çaresiz kabul etmiÅŸler ’ Ä°sim hakkı konusunda hem de alacak yüzünden 10 yıldır mahkemelik olduklarını hatırlatan EroÄŸlu, ‘Eminim kısa zamanda sonuçlanacaktır. Bizim için Türkiye’de satış yapmak önemli deÄŸil. Sadece üretim yapmak istiyoruz. EÄŸer Bigstar’ın bir kısmını Türkiye’de üretirsek 100 milyon Euro’luk bir ihracat geliri saÄŸlayacaz’ dedi. Hedef 5 yılda 1 milyar Euro ciro1983 yılında fason üretim ile faaliyete baÅŸladıklarını hatırlatan Nurettin EroÄŸlu, bugün toplam 100 bin metrekare alana sahip 4 fabrikada Colins ve Loft markalarının dışında Tommy Hilfiger, Calvien Klein, GAP, Next gibi ünlü firmalar içinde üretim yaptıklarını söyledi. EroÄŸlu, 2004 yılında 20 milyon adetlik bir üretim rakamına ulaÅŸtıklarını ve toplam üretimin yüzde 80’ini ihraç ettiklerini belirtti. EroÄŸlu, ‘Colins bugün Rusya’nın en fazla satan jean markası. Åžu anda Rusya’da 36, Ukraynada 22 maÄŸazamız var. Yurtdışındaki toplam maÄŸaza sayımız ise 70. Bu shop ve cornerlarla birlikte 1470 ulaşıyor’ dedi.EroÄŸlu, ’Bigstar’ ve diÄŸer markalarının da gücüyle 5 yıl içinde 1 milyar Euro’luk bir ciroyu hedeflediklerini söyledi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!