Erkoç: Fiyatlar daha uygun olacak

Güncelleme Tarihi:

Erkoç: Fiyatlar daha uygun olacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2004 00:00

Doğan Online Genel Müdürü Tanju Erkoç, uzun mesafe telefon işletmeciliği lisanslarının özel sektöre verilmesi sayesinde, tüketicilerin aynı kalitedeki ses hizmetlerini daha uygun koşullarda alabileceğini belirtti.Soruları yanıtlayan Erkoç, lisansların dağıtılmasının sektörde serbestleşmeyi getirdiğini, bunun da demokrasi ve şeffaflaşma konusuyla tam bir uyuşma sağladığını ifade etti.Özel sektörün piyasaya girmesinin özellikle hizmet kalitesinde artış sağlayacağını kaydeden Erkoç, kalite artışındaki en büyük etkenin de yoğun rekabet olacağını anlattı. Türkiye'de ses taşıma ve telefon hizmetlerinin özel sektör açısından son derece verimli bir alan olması nedeniyle firmaların rekabet üstünlüğü yaratma çabasına gireceğini ve genel anlamda sektörde büyük bir canlanma görüleceğini tahmin ettiklerini belirten Erkoç, Doğan Online'ın da kalitesi ve fiyatlarıyla bu rekabetin içinde olacağını vurguladı.Erkoç, son kullanıcı açısından en büyük faydanın, özel sektörün Türk Telekom'a oranla düşük fiyatlar sunması sayesinde, kullanıcıların yurtdışı aramalarını daha uygun fiyata yapabilmesi olduğunu ifade etti.SABİT TELEFONDA KART DÖNEMİKendilerinin öncelikle kartlı sistemi uygulamaya koyacaklarını belirten Erkoç, kartların, temelde kontörlü cep telefonu kartlarına benzer bir sistemle işlediğini anlattı. Kullanıcı, yurt genelinde satışa sunulacak kartlardan satın alıp üzerini kazıdığında göreceği şifreyi, yine kartın üzerinde yazan Doğan Online numarasını arayarak tuşlayacak ve otomatik santralin de yönlendirmeleri doğrultusunda istediği yeri arayabilecek. Böylece, kaliteli ses hizmetine uygun maliyetle ulaşabilecek. Erkoç, Doğan Online'ın bu sektördeki hedefinin, kullanıcı tarafından bilinirliği yüksek, kaliteli ürünler sunmak olduğunu ve bunu sağlamak için gerekli altyapıya ve donanıma sahip olduklarını sözlerine ekledi.ŞİRKET SEÇİMİNE DİKKATINKO Genel Müdürü Hakan Koçer ise ses iletiminin ağırlıklı olarak internet üzerinden gerçekleştirileceğine ve görüşmenin kalitesinin ilgili şirketin yapacağı yatırıma bağlı olacağına dikkati çekti. Koçer, kullanıcıları şirket seçimi konusunda uyardı.“Kalitesiz, yavaş, problemli bir internet bağlantısı üzerinden hizmet veren, ucuz tarifeli şirketler aracılığıyla yapılacak haberleşmede, sesin kesik kesik ve anlaşılamayacak kadar kötü kalitede olma ihtimali yüksek” diye konuşan Koçer, (ucuza konuşacağım) diye haberleşme kavramının taşıdığı bütün niteliklerden yoksun kalınabileceğine işaret etti. YENİ ŞİRKETLER AVANTAJLIAlternatif operatörlerin teknolojik avantajı olduğunu anlatan Koçer, Türk Telekom'un mevcut altyapısı üzerinden yapılan telefon görüşmelerinde her bir telefon görüşmesi için özel bir hat kullanıldığını, oysa alternatif telekom operatörlerinin, bu görüşmeleri internet üzerinden yaptıracakları için çok daha düşük maliyetlerle sunacaklarını anlattı. Hakan Koçer, görüşme kalitesinin az bir oranda düşebileceğini ancak faturalarda geri çevrilemeyecek caziplikte indirimler olacağını kaydetti.Faaliyete başladıktan sonraki ilk yıl içinde 1 milyon dolar, toplamda 3 milyon dolar yatırım yapmayı planladıklarını da anlatan Koçer, şirketinin 2006 yılı için belirlediği pazar payının büyüklüğünün 75 milyon dolar olduğunu sözlerine ekledi.LİSANS ALAN ŞİRKETLERÖte yandan, yetkilendirme için şimdiye kadar 71 şirket başvurdu. Lisans başvurusu yapan 27 firmadan 7 tanesi A tipi, 13 tanesi B tipi, 7 tanesi de C tipi lisan almaya hak kazandı. UTMH lisansı alan firmalar şunlar: “Superonline Uluslararası Elektronik Bilgilendirme ve Haberleşme Hiz. A.Ş, Koç.net Haberleşme Teknolojileri ve İletişim Hizmetleri A.Ş, Eser Telekomünikasyon San. ve Tic. A.Ş, Deltakom İletişim Sistemleri San. ve Tic. A.Ş, TSM Bilişim Teknolojileri Hiz. Tic. ve San. A.Ş, Doğan İletişim Elektronik Servis Hiz. Turizm ve Yayıncılık A.Ş, Sabancı Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş, Atlas On line İletişim Sis. Tic. ve A.Ş, Mor-Tel Telekom Hiz. Tic. Ltd.Şti, MEGA Uluslararası Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş, Net İletişim Ltd. Şti, KAYA Telekom A.Ş, Borusan Telekom Hizmetleri A.Ş, GLOBAL İletişim Hizmetleri A.Ş, INKO İletişim ve Digital Hiz. San. ve A.Ş, Televersal Bilgi İşlem ve İletişim A.Ş, Telnet Telekom Hiz. Ltd. Şti, İNTERKOM Telekomünikasyon Hizmetleri A.Ş, AKCELL Bilgi ve İletişim Hiz. A.Ş, SGS Telekom Sistem Geliştirme Servis Telekomünikasyon ve İletişim Hiz. San. ve Tic A.Ş, GİSAD Telekomünikasyon A.Ş, İŞNET Elektronik Bilgi Üretim Dağıtım Tic. ve İletişim A.Ş, VİANET Telekomünikasyon ve İletişim Hizmetleri A.Ş, Turkonet İletişim Bilgisayar ve Elektronik Sist. San. ve Tic. A.Ş, L.D.T.S. Uzak Mesafe Telekomünikasyon ve İletişim Hiz. San. ve Tic. A.Ş, UTH Telekomünikasyon ve İletişim Hizmetleri Tic. A.Ş, İkon İletişim Telekomünikasyon A.Ş.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!