En başarısız Sultanbeyli

Güncelleme Tarihi:

En başarısız Sultanbeyli
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 1999 00:00

Haberin Devamı

İstanbul genelinde yüzde 5.4 olan sınıfta kalma oranı özellikle gecekondu bölgelerinde yüzde 10'lara yaklaşıyor.

Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 1998-1999 eğitim-öğretim yılında ilçelere göre sınıf geçme ve kalma oranlarını incelediği araştırmanın sonucunda en başarılı ilçenin Adalar, en başarısız ilçenin Sultanbeyli olduğu ortaya çıktı. Ortalamalara göre Adalar'da sınıfta kalma oranı yüzde 2.0'ken, Sultanbeyli'de bu oran 9.3'ü buldu.

Başarı oranının en düşük olduğu Sultanbeyli Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilileri bunun nedenlerini sınıfların kalabalıklığına ve öğretmen eksikliğine bağlıyor: ‘‘Öğretmenler bu bölgede çalışmak istemiyor. Ulaşım sorunu yaşandığı için evlerine uzak yerlerde görev almaktan çekiniyorlar. İlçemizde altyapı yetersiz. Birçok eksiklik bulunuyor. Güneydoğu ve Doğu Anadolu ile Karadeniz Bölgesi'nden her yıl göç alıyoruz. Göçle gelen, ekonomik durumu ve kültür seviyesi düşük bu aileler çocuklarına destek olamıyor.

En başarısız ilçeler arasında yer alan Sarıyer'in Milli Eğitim Müdürü Abdülkerim Yeniay ise başarının da, başarısızlığın da üç şeye bağlı olduğunu söylüyor: ‘‘İlk olarak öğrencinin doğuştan yaptığı potansiyele bakmak gerekiyor. Daha sonra öğretmen ve veliyi irdelemeli. Sarıyer'de çok fakirle, zengin birarada yaşıyor. Denize nazır, Boğaz'da yaşayanla, gecekonduda yaşayan içiçe. Zengin aileler, çocuklarını Şişli ve Beşiktaş'taki özel okullara veriyor ya da özel öğretmenden ders aldırarak başarısını arttırıyor. İlçemizin yüzde 70'inde gecekondu bulunuyor. Bazıları günü birlik ekmeğini alamıyor. Yılda 5 milyon lira olan eğitime katkı payını ödeyemeyenler var. Okullarımızı derlemek için maddiyata ihtiyaç var. Ailelerin eğitim seviyesi çok düşük, para da olmayınca başarısızlık beraberinde geliyor''.

En başarılı ilçe olan Adalar'ın Milli Eğitim Müdürü Neşat Yayla da başarı oranı hakkında şunları söylüyor: ‘‘Öğretmen sayımız yeterli. Hiçbir ders boş geçmiyor. Sınıf mevcutlarımız özel okulların bile altında. Her sınıfta 20 öğrenci bulunuyor. Bazı sınıflarda 8 öğrencinin bulunduğu bile oluyor. Az sayıda öğrenciye ders vermek ve derse katılımsağlamak daha kolay oluyor. Sosyal faaliyetlerimiz fazla. Velilerimiz bilinçli. Sürekli öğretmenle temas halindeler. Bunlar başarıyı getiriyor''.

EĞİTİM UZMANI BÜLENT ERGÜN

Öğretmen-öğrenci diyalogu yetersiz

Mimar Sinane Koleji Rehberlik Uzmanı Bülent Ergün: Başarısızlığın temel nedeni öğretmen-öğrenci diyaloğunun yetersizliği. Kalabalık sınıflarda öğretmen öğrencileri tanıyamıyor. Konuyu anlatıp, sınıftan çıkıyor. Ekonomik düzeyi düşük bölgelerde sosyo ekonomik sorunlar öğrencinin hayatını etkiliyor. Aile bütçesine katkıda bulunmak için okuldan kalan zamanını çalışarak geçiren öğrenci düzenli çalışamıyor. Başarısızlığın önemli etkenlerinden biri de aile içi iletişimsizlik. Çocuğunu gözlemlemeyen veli onun hangi aşamada olduğunu bilemiyor. Başarısızlığın varoş bölgelerinde daha fazla olmasının bir nedeni de kalabalık sınıflarda kendini ifade edemeyen, sportif ve çeşitli sosyal etkinliklere katılamayan çocuk, kendini ifade edecek grup arayışına giriyor, okuldan uzaklaşıyor, farklı alanlara yönleniyor.

SINIFTA KALMA YÜZDESİ

Adalar 2.0

Avcılar 5.9

Bağcılar 6.3

Bahçelievler 6.4

Bakırköy 2.5

Bayrampaşa 3.9

Beşiktaş 2.4

Beykoz 3.91

Beyoğlu 7.9

Büyükçekmece 6.1

Çatalca 5.1

Eminönü 4.7

Esenler 5.8

Eyüp 4.7

Fatih 6.6

Gaziosmanpaşa 5.9

Güngören 8.2

Kadıköy 3.9

Kağıthane 5.8

Kartal 3.9

Küçükçekmece 6.9

Maltepe 2.6

Pendik 4.5

Sarıyer 9.2

Silivri 4.9

Sultanbeyli 9.3

Şile 3.7

Şişli 5.5

Tuzla 5.3

Ümraniye 6.2

Üsküdar 4.3

Zeytinburnu 6.7

İSTANBUL GENELİ 5.4

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!