Elektro izdihama Sanayi Bakanlığı incelemesi

Güncelleme Tarihi:

Elektro izdihama Sanayi Bakanlığı incelemesi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2007 00:00

Yüzde 50’ye varan oranlarda indirimli satışlarla Türkiye pazarına giren Alman elektronik ürün şirketi Media Markt’a, ilk gün yaşanan izdiham ve tüketicilerden gelen şikayetler nedeniyle Sanayi Bakanlığı yetkilileri inceleme başlattı.

Haberin Devamı

Yetkililer, Media Markt’ın reklam ve tanıtım kampanyalarının araştırılacağını söyledi.

TÜRKİYE pazarına yüzde 50’ye varan büyük indirimle adım atan ve açılış günü mağazada büyük izdihamın yaşandığı Alman elektronik ürün şirketi Media Markt hakkında hem Sanayi Bakanlığı, hem de Rekabet Kurulu tarafından inceleme başlatıldı. Sanayi Bakanlığı’nın, önceki gün yaşanan izdiham nedeniyle harekete geçerek İstanbul İl Müdürlüğü’ne bağlı yetkilileri mağazaya gönderdiği, Media Markt’ın sattığı ürünleri ve tanıtımlarıyla ilgili bazı incelemeler başlatıldığı öğrenildi.

AÇILIŞTAN ÇARPICI FOTOĞRAFLAR

TÜKETİCİLERLE KONUŞULACAK: Sanayi Bakanlığı yetkilileri, konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı: "Sınırlı sayıdaki ürün için yüzlerce müşteri mağazaya akın etmiş. Bakanlığımıza yapılan tüketici şikayetleri daha çok bu yönde. Müşteriler sınırlı sayıda promosyon ürünü olduğunu bilmediklerini iddia ediyorlar. Bunun yanı sıra yapılan incelemelerde ürünler hakkında bazı belge eksiklikleri tespit ettik. Çalışmalarımız en kısa zamanda tamamlanacak." Yetkililer, yapılan incelemelerin süresi hakkında kesin bir bilgi vermezken, incelemelerde haksız rekabet yaratacak durumları da göz önüne alınacak. Tüm bunların yanı sıra bölgede yaşanan izdiham sırasında bulunan tüketicilerin de görüşlerine başvurulacak.

REKLAMLAR İNCELENİYOR:
Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan da Media Markt’ın izdihama yol açan indirimli satış uygulamasıyla ilgili olarak Rekabet Kurulu’nun inceleme başlattığını söyledi. Çağlayan, "Yanıltıcı reklam var mı, yok mu diye Reklam Kurulu çalışmalara başladı. Rekabet şartlarına uygun mu, değil mi diye bakılacak. Hatalı yapılan bir işlem varsa hatalarının bedelini ödeyecekler" dedi. Çağlayan, "Araştırmaların ne kadar süreceğini bilemiyorum. Ancak hata varsa gereken cezai işlemlerde yapılacaktır. Hata yoksa yapılacak bir şey de yok. Görevliler gereken incelemeleri yapacaktır ve yapmaya başlamıştır. Süreci hep beraber yakından takip edeceğiz" diye konuştu.

GECE KUYRUĞA GİRMİŞLERDİ: Media Markt’ın, Ümraniye’deki mağazasının açılışında dizüstü bilgisayar, fotoğraf makinesi, LCD ve plazma televizyon, gibi ürünleri büyük indirimlerle satacağını duyurması teknoloji meraklıları tarafından büyük ilgi görmüştü. Tüketiciler mağazanın açılışından önceki geceden itibaren kuyruğa girmiş, sabah mağaza açıldığında büyük izdiham yaşanmış, yaralananlar bile olmuştu. Açılıştan iki saat sonra promosyonlu ürünlerin stoklarının ilk birkaç saat içinde tükendiği ve satışların geçici olarak durdurulduğu bildirilmişti.

Kuyrukta düzgün sıralar yapıldı

BÜYÜK indirim vaadiyle izdihamla açılan Media Markt’ın Ümraniye mağazasında ikinci gün de kuyruk oluştu. Güvenlik görevlileri sıra bekleyen müşterileri doğru yönlendirince önceki gün yaşanan çirkin görüntüler oluşmadı. Mağazada açılışta kapışılan promosyon ürünleri ile kamera ve televizyon rafları dün bomboştu. Cep telefonları MP3 player ya da DVD player tezgahlarında ise sadece etiketler kaldı. Mağazanın dışında indirimli ürün kalmadığının belirtilmesine rağmen yaklaşık 30 metreyi bulan kuyruk sabah saatlerinden itibaren eksilmeden devam etti. Mağaza içerisinde ise plazma televizyon almak isteyenler ayrı bir sıra oluşturdu. Her yaş grubundan insanın girmek için sıra beklediği mağaza önünde, esnafın binlerce televizyonu ve elektronik eşyayı kendi mağazalarında satmak için aldığı konuşuldu.

Kandırmaca yok, biz dürüstüz

TÜRKİYE pazarına en düşük fiyat, en geniş ürün gamı ve geniş servis hizmetiyle girdiklerini belirten Media Saturn Holding Türkiye Genel Müdürü Mustafa Altındağ, ön açılışta gazetecilere, indirimlerin geçici olmayacağını söylemişti. "Kandırmaca yok, biz dürüstüz" diyen Altındağ açılışta şöyle konuşmuştu: "Promosyon ürünlerimiz üç, beş taneyle sınırlı olmayacak. Yüzlü rakamlardan bahsedeceğiz. Bu indirimler markamızın bir stratejisidir. Avusturya’da üç Euro’ya ütü satıldı. Satıştan sonra akılda kalan fiyat olsun istiyoruz."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!