Fatma AKSU/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2005 01:49
LinkedinFlipboardE-postaLinki KopyalaYazı Tipi
Türkiye’de sık sık gündeme gelen ve AB süreciyle ivme kazanan ‘Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi’ dersinin içeriği, Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından masaya yatırıldı. ERG, Türkiye’de ‘Din ve Eğitim’ konusunda oluşturulan ortak ilke ve önerileri kamuoyuna sunarak, yeni bir tartışma başlattı.
Akademisyen ve sivil toplum temsilcilerinin ‘Toplumsal uzlaşma duyurusu’ olarak sunduğu ilke ve öneriler, Sabancı Üniversitesi İstanbul Politikalar Merkezi Direktörü Prof. Dr. Üstün Ergüder’in evsahipliğinde yapılan toplantıda kamuoyuna sunuldu. İşte önerilerden bazıları:
Din eğitimi değil, dinler hakkında eğitim ve zorunlu ya da seçmeli değil, isteğe bağlı olmalı
Din eğitimi tek bir dine inanç ve bağlılık oluşturmayı amaçlar, belli bir mezhebin dini vecibelerini, doktrinini ve ibadetini aktarır.
Dinler hakkında eğitim, tek bir dine inanç veya bağlılık amaçlamaz, farklı dinlerin değer ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlar.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programları, belirlenin ilkeler doğrultusunda yenilenmeli.
Eğitim, devletin her dine ve mezhebe eşit durduğu laiklik anlaşının temeline oturtulmalı, bu derste ‘dinler hakkında eğitim’ yapılmalı.