Cüssesi ile saygı görüyor

Güncelleme Tarihi:

Cüssesi ile saygı görüyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 05, 2004 00:00

Amerika ve Avrupa'da gerek özel, gerekse hobi amaçlı olarak yaygın ÅŸekilde kullanılan, ülkemizde ise 'kamyonet' deyip geçilen pick-up'lar yavaÅŸ yavaÅŸ caddelerde, ünlülerin ellerinde ve prestijli mekanlarda boy göstermeye baÅŸladılar. Nissan, Mazda, Toyota gibi markaların SUV'ları andıran lüks ve performanslı pick-up'larını Isuzu'nun D-Max'i izledi. Sadece 45 milyarlık anahtar teslim fiyatıyla D-Max, görüntüsü ve haÅŸmetiyle hem ilgi çekiyor, hem de yollarda saygı görüyor.ISUZU, Türkiye'de ticari araçlarıyla tanınıyor. Dayanıklı motorlarıyla bilinen Isuzu'nun aslında binek modelleri de var. Ancak Türkiye pazarında sadece bir dönem satılan Isuzu Gemini hariç bunların hiçbiri bilinmiyor. Dolayısıyla Isuzu hep esnafın ve tüccarın markası olarak tanındı ve benimsendi. GeçtiÄŸimiz haftalarda Isuzu yepyeni ve iddialı bir aracı Türkiye pazarına sundu. Bu araç ticari amaçlı pick-up'lardan görünüm olarak farklı performansı ve donanımıyla günlük ya da hobisel kullanıma yatkın D-Max. Ticari amaçlı pick-up'lardan, büyük jantları ve lastikleri, krom ön panjuru ve roll-bar'ı, lüks sayılabilecek aksesuvar donanımı, manuel arazi vitesi ve güçlü turbo-dizel motoruyla ayrılan D-Max, bu haliyle kendisinden çok daha pahalı SUV'ların konforunu, performansını ve prestijini aratmıyor.MAÇO SURATLI D-MAXIsuzu D-Max, ilk görüşte cüssesiyle insanı etkisi altına alıp güven veriyor. Hangi açıdan bakarsanız bakın, bu güven ve güç hissini duymak mümkün. Yerden yüksekliÄŸiyle dikkat çeken Isuzu D-Max, bu özelliÄŸiyle arazi ÅŸartlarında da ne kadar baÅŸarılı olabileceÄŸinin ipuçlarını veriyor. 35 derecelik ön tırmanma açısı ve 22.5 cm'lik yerden yüksekliÄŸiyle, doÄŸru kullanıldığında Isuzu D-Max'in alt edemeyeceÄŸi arazi koÅŸulu yok gibi. UzunluÄŸu 4 metre 90 cm, geniÅŸliÄŸi ise 1 metre 80 cm olan Isuzu D-Max, bu boyutlarıyla aslında bir çok üst sınıf sedandan küçük. Ama yüksek olması, karoser çizgileri ve krom aksusevarları Isuzu D-Max'i olduÄŸundan çok daha büyük gösteriyor. Test ettiÄŸimiz Isuzu D-Max 4x4'te, 4x2 versiyondan farklı olarak gövde rengi ön tampon, krom ön panjur,arka tampon ve roll-bar, büyük jantlar ve lastikler gibi farklı dış elemanlar, birçok ekstra donanım özelliÄŸi ve daha güçlü bir turbo dizel motor bulunuyor. Bunlar da aracın çok daha performaslı ve gösteriÅŸli olmasını saÄŸlıyor. Yukarı doÄŸru çekik, modern görünümlü farlar, Isuzu D-Max'e özgü tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Farların ortasında ise, yine dikkat çekici bir baÅŸka unsur olan krom ön panjur yer alıyor. Bu panjurun çizgilerini takip eden damarlarıyla ön kaput ve dodikli geniÅŸ çamurluklar, Isuzu D-Max'i tam bir arazi aracı görünümüne kavuÅŸturuyor. Yandan bakıldığında çelik basamaklı eÅŸik, 16 inçlik 6 kollu jantlar, arazi tipi büyük lastikler, ve krom roll-bar, sportif arazi aracı imajını destekliyorlar. arka taraftaki kasanın iç tarafında D-Max'e özgü bir kaplama var. Bu kaplama, aracın kasasının metal kısmını çizilmelere ve ezilmeleri karşı koruyor. ısuzu D-Max'in stop lambaları arka köşeleri dönerek kendilerini gösteriyorlar. Arkadan bakıldığında ise yine krom roll-bar kendini gösteriyor. Buna ek olarak arka tamponun da krom kaplı olması ve aracın yerden yüksek görüntüsü, kesinlikle bir ticari araç olmadığını ispatlıyor.Isuzu D-Max'in kabini, tasarımı ve rahatlığıyla sedan otomobilleri aratmıyor. Kullanılan plastik malzemenin kalitesi, deri kaplı direksiyonla çeliÅŸse de, yine de tatminkar. Koltuklar da, sportif kullanıma pek uygun sayılmaz. Bunun dışında işçilik ve malzeme olarak Isuzu D-Max, fiyatının üstünde bir kalite sunuyor. Çukurlarda bile iç mekanda tıkırtı olmaması etkileyici. Ancak dizel motor, yüksek sesiyle zaman zaman benzinli otomobilleri aratıyor. Gerek ön koltuklarda, gerekse arka koltuklarda yeterince diz ve baÅŸ mesafesi mevcut. Arazi vitesi moduna geçiÅŸ, kokpitteki düğmeler vasıtasıyla elektro-hidrolik ÅŸekilde gerçekleÅŸiyor. AÄžIR AMA PERFORMANSLIIsuzu D-Max, 1845 kg'lık boÅŸ ağırlığıyla, kesinlikle hafif sayılamaz. Ancak 4 silindirli, 3 litre hacimli turbo dizel motor, ürettiÄŸi 130 beygir güç ve 280 Nm'lik tork ile, bu ağırlıkla kolayca baÅŸa çıkabiliyor. Bu tatminkar performansta, aracın sürekli 4 çeker olmaması ve kısa oranlı viteslere sahip ÅŸanzımanın da rolü büyük. Motorun performansı tatminkar olmasına ve yüksek ağırlığa raÄŸmen, D-Max'in yakıt tüketimi normal bir dizel otomobilden çok fazla deÄŸil. Kolayca hızlanan Isuzu D-Max'in, aynı kolaylıkla durduÄŸu söylenemez. Dolayısıyla, freni biraz erken yapmakta fayda var. süspansiyon sistemi ise, optimum ayarı ile gerçekten baÅŸarılı. Hızlı virajlarda limitleri çok zorlanmadığı sürece hiçbir yol tutuÅŸ sorunu yaÅŸamayan D-Max, yumuÅŸak süspansiyonu ile konfordan ödün vermiyor. Bu yumuÅŸak süspansiyon, arazi ÅŸartları için de ideal. Araç 4x2 modundayken, çekiÅŸ arka tekerleklerden olduÄŸu için, sert virajlarda Isuzu D-Max'in arkası kayabiliyor. Ancak bu kayma agresif ÅŸekilde gerçekleÅŸmiyor. 5 ileri vitesli araçta 4 çeker moduna geçildiÄŸinde ön diferansiyel de kilitleniyor. Böylece zor ÅŸartlarda daha saÄŸlıklı güç transferi gerçekleÅŸiyor. Vites 'low' konumuna alındığında ise, kısa oranlı viteslerle, kaygan ve çamurlu zeminlerde batmadan ve zorlanmadan ilerlemek mümkün.Isuzu D-Max 4x4'ün anahtar teslim fiyatı 45 milyar. Aracın standart donanım listesi ise metalik renk, krom ön panjur, arka tampon, kapı kolları ve dikiz aynaları, deri kaplı direksiyon, dodikli çamurluklar, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, immobilizer, 6 kolonlu radyo-CD çalar, klima, elektrikli dikiz aynaları, sürücü ve yolcu hava yastıkları, EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı) ve ABS'den oluÅŸuyor.Teknik verilerSilindir sayısı: 4 Silindir hacmi: 2999 ccMaksimum güç: 130 bg/3800 d/dMaksimum tork: 280 Nm/ 2000 d/dÅžanzıman: 5 ileri manuel 2 arazi vitesiBoÅŸ ağırlık: 1845 kgTaşıma kapaasitesi: 1055 kgLastik ebadı: 245/70 R16Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!