Güncelleme Tarihi:
SURİYE Devlet Başkanı Beşar Esad’ın basın danışmanı Şehrazad Caferi’nin medyaya sızan yazışmalarından yeni ayrıntılar gelmeye devam ediyor. Al Arabiya televizyonunun yayımladığı yeni belgelerde, Esadların, uluslararası imajlarını parlatmak için yakın zamana kadar Batılı halkla ilişkiler şirketleriyle çalışmayı sürdürdüğü görülüyor.
Suriye’nin first lady’si Esma Esad’ın, Vogue dergisinde yayımlanan mülakatının da, bu imaj parlatma çalışmasının bir parçası olduğu belirlendi. “Çölde Bir Gül” başlığıyla yayımlanan söyleşinin gerçeğe dönüşmesini, Brown Lloyd James (BLJ) adlı New York merkezli halkla ilişkiler firması sağlamış. Esma Esad’ın ofisinden de, bu firmaya aylık beş bin dolar ödeme yapılmış.
Daha önce yaptığı açıklamayla, Esad ailesiyle olan ticari ilişkisinin 2010 yılının aralık ayında sona erdiğini duyuran BLJ’nin bu açıklamasının da yalan olduğu anlaşıldı. Zira kayıtlarda, BLJ’nin Esadlara, geçtiğimiz yıl mayıs ayında dört sayfalık bir tavsiye metni gönderdiği ve çatışma ortamıyla bozulan imajın nasıl bir stratejiyle yeniden düzeltilebileceği konusundaki önerilerini sıraladığı görülüyor. Firma, Al Arabiya’ya konuyla ilgili olarak gönderdiği yazılı açıklamada, kendisini, “Rejim, ülkesini kurtarmak yerine kendisini kurtarmayı seçti” diyerek savundu.