Bu bebek, e-bebek

Güncelleme Tarihi:

Bu bebek, e-bebek
Oluşturulma Tarihi: Kasım 02, 2002 15:30

Türkiye'de her yıl 1.3 milyon bebek doğuyor. Bebek ürünleri pazarı iki milyar doları buluyor. İnternet, artık bebek ürünleri için de önemli bir pazar yeri. Yaklaşık iki buçuk yıl önce içerik amaçlı kurulan bebek.com, 2001 Nisan'ından beri e-bebek.com üzerinden bebek ürünleri satıyor. Sitenin aylık cirosu 30 milyar lirayı buluyor.

Türkiye'de her yıl bir milyon 300 bin bebek dünyaya geliyor. Bebek ürünleri pazarının iki milyar doları bulduğu tahmin ediliyor. Bebek ürünleri son iki yıldır yalnızca çarşı-pazarda değil, internet üzerinde de satılıyor.

Diğer ürünler yanında bebek ürünleri satan birçok internet sitesi var. Yalnızca bebek ürünleri üzerinde uzmanlaşan e-ticaret platformları da bulunuyor. Bebek.com'un e-ticaret platformu e-bebek.com, bunların başında geliyor. Anne baba adayları ve üç yaşına kadar çocuğu olan ebeveynler sitenin hedef kitlesi. Bebek.com üzerinden içerik hizmeti sağlayan site, e-bebek.com üzerinden e-ticaret yapıyor. Bünyesinde eczane ürünlerinden çocuk kitaplarına, oyuncaktan bebek giyimine kadar çeşitli kategorilerde 25 mağazayı barındırıyor.

Altyapısı Digilane tarafından kurulan bebek.com, 2000 yılının Temmuz ayında faaliyete geçmiş. Nisan 2001'de e-ticaret platformuna dönüştürülmüş. Digilane'in iş danışmanlığı hizmetleriyle hayata geçirilen e-bebek.com'un aylık cirosu bir yıl içinde 30 milyar TL'ye ulaşmış. Ayda 465 parçalık işlem hacmi gerçekleştiren sitenin hedefi bu hacmi gelecek yıl dört katına çıkarmak. Şu anda 15 bin üyesi bulunan siteye, Türkiye'nin her yerinden sipariş alınabiliyor.

KRİZİN YARARI OLDU

Bebek.com'u start-up internet sitesi olarak kuran Halil Erdoğmuş, kuruldukları tarihten itibaren hep krizlerle mücadele ettikleri söylüyor. Site üzerinden elektronik ticaret yapmaya karar verdiklerinde ürünlerini internet üzerinde satma konusunda firmaları ikna edemediklerini ifade ediyor:

‘‘Kriz bu konuda etkili oldu. Bizi bir alternatif olarak görmeye başladılar. Bir oyuncak firmasını bize ürün vermeye ikna etmek için beş ay uğraştık. Ama artık onların ciddi bir alıcısı konumuna geldik. Ürün bulabilmemiz açısından krizin bize yararı oldu.’

E-bebek.com'un kısa sürede ivme kazanmasında üyelerine sunduğu avantajlar etkili olmuş. Çeşitli ürünler için kampanyalar düzenleniyor ve taksitli satış olanakları veriliyor.

Türk tüketicisinin e-ticarete alışamadığını kaydeden Erdoğmuş, yaptıkları e-ticareti desteklemek için sinerji projeleri geliştirdiklerini dile getiriyor. E-bebek.com'da satılan ürünlerin kataloğunu çıkartmayı planlıyorlar.

Erdoğmuş, siparişlerin genelde büyük şehirlerden gelmesi nedeniyle yüzde 60'ını bir gün içinde teslim ettiklerini belirtiyor.

UZMAN KATKISI

E-bebek.com'un başarıya ulaşmasında Digilane'in sağladığı e-iş danışmanlığının rolü olmuş. Digilane Genel Müdürü Serap Güngör, sadece e-ticaret altyapısını kuran bir firma olmadıklarını belirterek, e-iş danışmanlığı verdiklerini ve e-bebek.com projesinin gelişmesinde birebir rol oynadıklarını kaydediyor.

Güngör, e-ticaretin çok büyük yatırımlar gerektirmediğini önemli noktanın doğru altyapıyı kurmak ve doğru şirketlerden danışmanlık almak olduğunu ifade ediyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!