Bir ‘dezavantajla’ iki kuş vurulacak

Güncelleme Tarihi:

Bir ‘dezavantajla’ iki kuş vurulacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 02, 2011 00:00

Dezavantajlı bölgelerde puanlama sistemiyle yüksek tutulan maaşların deneyimli öğretmenlere yetmediğine karar veren Milli Eğitim Bakanlığı, yeni bir uygulamaya geçiyor.

Haberin Devamı

Deneyimli öğretmenleri taşrada tutmak için “ekstra ücret” ödenecek. Böylece bu bölgelerdeki öğrencilerin eğitim kalitesi de yükseltilecek.

MİLLİ Eğitim Bakanlığı, dezavantajlı bölgelerdeki çocukların eğitim kalitesini yükseltmek için proje hazırlıyor. Deneyimli öğretmenleri taşrada tutmak için “ekstra ücret” ödenecek. Puanlama sistemiyle bu bölgelerde zaten yüksek tutulan maaş ödemelerinin yetmediğine karar verildi. Projeyi anlatan Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu, şunları söyledi:

“Uzun yıllardır dile getirilen bir sorunun çözümü için önemli bir adımdır. Dezavantajlı bölgelerde görev alan öğretmenler çok genç ve tecrübesiz oluyorlar. Kadro aldıktan belli bir süre sonra buralardan ayrılıyorlar. Bu da eğitimin kalitesi konusunda sakınca yaratıyor. Teknolojinin gelişmesine rağmen, kabul etmek gerekir ki, eğitimin temel unsuru halen öğretmendir. Farklı ücret ödeyerek, buraları, deneyimli öğretmenler için cazip hale getirmek istiyoruz. Zaten puanlama sistemiyle diğer bölgelerden daha fazla ücret alıyorlar ama bir takım desteklerle bunu daha da cazip hale getirmek istiyoruz. Tecrübeli ve deneyimli öğretmenleri bu bölgelerde tutmak için farklılaştırılmış ücret modeli uygulayacağız.”

Haberin Devamı

Öğretmene interaktif eğitim

BAKAN Nimet Çubukçu, öğretmenlerin kendini geliştirmesi için uygulamaya koydukları diğer proje hakkında da bilgi verdi. Hizmetiçi eğitimin yılda iki kez öğretmenleri belli merkezlere toplayarak yapma anlayışından vazgeçeceklerini anlatan Çubukçu, şöyle dedi: “FATİH (Fırsatları Artırma Teknolojiyi İyileştirme Hareketi) Projesi kapsamında, öğretmen yeterlilik sistemi kuruyoruz. 630 bin öğretmene interaktif olarak ulaşılacak ve 110 merkezden sanal hizmetiçi eğitim verilecek. İnteraktif olarak sürekli yeterliliklerini ölçeceğiz. Öğretmenler, eğitim teknolojileri ve yeni uygulamalar konusunda kendilerini geliştirecek.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!