BaÅŸbakan’a mahcup olmayalım diye 24 saat çalışıyoruz

Güncelleme Tarihi:

Başbakan’a mahcup olmayalım diye 24 saat çalışıyoruz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2005 00:00

TAV, BaÅŸbakan Tayyip ErdoÄŸan’ın temel atarken inÅŸaat süresini üç yıldan iki yıla düşürdüğü EsenboÄŸa Hava Limanı’nda mahcup olmamak için 24 saat mesai yapıyor. TAV Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hamdi Akın, ‘Mahcup olmayacağız; gelecek yıl 29 Ekim’de terminali hizmete açacağız’ dedi.BAÅžBAKAN Recep Tayyip ErdoÄŸan’ın pazarlıkla yapım süresini üç yıldan iki yıla çektiÄŸi Ankara EsenboÄŸa Havalimanı terminal binasının inÅŸaatı tam hızla sürüyor. Ä°stanbul Atatürk Havalimanı’ndan sonra EsenboÄŸa Havalimanı’nı da iÅŸletecek olan TAV’ın Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hamdi Akın, kimseye mahcup olmadan terminali gelecek yıl 29 Ekim’de hizmete açacaklarını söyledi. Hürriyet Ankara Temsilci Yardımcısı Şükrü KüçükÅŸahin ve Foto muhabiri Selçuk Åženyüz’le birlikte terminal inÅŸaatı üzerinde helikopter turu atan Akın, Ankara’nın havalimanı bakımından makus talihini yenme ÅŸansının kendilerine kalmasından büyük mutluluk duyduÄŸunu belirtti. Akın, hem bu proje, hem de TAV’la ilgili ÅŸu deÄŸerlendirmeleri yaptı: MAHCUP OLMAYACAÄžIZ: Sayın BaÅŸbakan’a söz verdik, iÅŸi iki yılda bitireceÄŸiz. Bu nedenle 24 saat çalışıyoruz. Ä°yi bir ekiple bu iÅŸin üstesinden geliyoruz. Ne mahcup olacağız ne de kimseyi mahcup edeceÄŸiz. Bu projede bizim için en önemli yön, 12 yılla, Cumhuriyet tarihinin en uzun vadeli proje finansmanını kullanıyor olmamızdır. Terminalin 188 milyon Euro’ya çıkacağını hesaplıyoruz. Finansmanın yüzde yüzü Alman HVB bankasınca yapıldı. Bu finansman olanağı doÄŸmasaydı Yap-Ä°ÅŸlet-Devret de olamazdı. Çünkü Ankara’nın yolcu trafiÄŸi son derece düşük, yıllık 1 milyon.DÃœNYA FÄ°RMASI OLDUK: Ä°ÅŸletmeyi 16 yıl üstleniyoruz. VerdiÄŸimiz söz gereÄŸi üç yıl yerine iki yılda terminali hizmete sokmaya çalıştığımız için bunun getirdiÄŸi ek bir maliyet var. Buna raÄŸmen gelecek yılın 29 Ekim’inde açılışı yapacağımızı rahatlıkla söyleyebilirim. TAV artık bir dünya firması olmuÅŸtur. Avrupa’da sektörün en önde gelen firmalarındanız, dünyada ise sektörde bizi tanımayan yok. Bunun altında 5 yıllık emek var. Atatürk Hava Limanı ÅŸartnamesinde o liman tarif ediliyor. Tabi limanı da ÅŸu anda biz iÅŸletiyoruz. Öyle olunca sanki ÅŸartname bizi tarif ediyor. Ama TAV’ın yerinde bir Fransız firma olsaydı, onu, bir Türk firması olsaydı onu tarif ederdi de denebilirdi. TAV’IN V’SÄ°: Cumhuriyet tarihinin bütün ihaleler böyle olmuÅŸtur. Benzer iÅŸi yapan firmalar çaÄŸrılır. Bakın çok büyük bara, yol ihalelerine biz de kabul edilmiyoruz. Yeterli görülmediÄŸimiz için belge verilmiyor, bize de. TAV adının V’si nereden geliyor. 1997 yılında Ä°stanbul için ihaleye girerken bizim yeterliliÄŸimiz olmadığı için Avusturya Vien’i ortak aldık. Åžartname gereÄŸi böyleydi. Onlar iÅŸi biliyordu, tecrübelerini aldık. Normali bu. Bugün de ihaleye benzer iÅŸi yapan yabancı ortak alan herhangi bir Türk firması da katılabilir. Bunun önünde hiçbir engel yok.DAHA DA BÃœYÃœYECEĞİZ: Atatürk’e ilaveten EsenboÄŸa Hava limanını da alarak sektördeki iddiamızı ortaya koydu. Bu sektörden ayrılmayacağımızı, daha da büyüyeceÄŸimizi gösterdik. Yurtiçindeki tüm ihalelere katılacağız; ama yurt dışında da önemli ihalelere teklif veriyoruz. Halen Hindistan’da Bombay ve Yeni Delhi, Katar’da Doha, Yemen’de Sana, Tunus’ta Enfida ve Ukrayna’da Kiev havalimanları için teklifler verdik, iddialıyız da.Ä°stanbul hızın, Ankara dinginliÄŸin sembolü ESENBOÄžA Havalimanı inÅŸaatı Proje Müdürlüğünü yürüten 1988 Ä°TÃœ Mimarlık Fakültesi mezunu Nuray Demirer, Ä°stanbul Havalimanı’nın hızı, EsenboÄŸa’nın ise dinginliÄŸi ve doÄŸayı sembolize edeceÄŸini belirtti. Betonarme iÅŸinin sürmesi nedeniyle ÅŸu anda 850 işçi ile çalıştıklarını belirten Demirer, ÅŸunları söyledi: HAYATI ÅžANTÄ°YEDE: Ancak ince işçiliÄŸe geçiÅŸle birlikte sayı giderek artacak ve sonunda 2 bin 500’e ulaÅŸacak. Tüm personel gibi ben de 24 saatimi ÅŸantiyede geçiriyorum. Loga tamamlar gibi binanın yükselmesinden büyük mutluluk alıyoruz. Güzel bir sanat eseri ortaya çıkaracağımıza inanıyoruz. Terminalin iç ve dış hat giriÅŸleri simetrik; ama iç kısımlarının çok farklı olacak.SEMBOLLER: Ä°stanbul Havalimanı’na girdiÄŸinizde hızın sembollerini hissedersiniz. Ama burada, dinginliÄŸi hissedeceksiniz. DoÄŸadan kopmayan, içeri girildiÄŸinde yeÅŸillikler görülen, dışarı bakıldığında doÄŸa ile iç içelik hissedilen bir konsept olacak. Miramızı Ercan Çoban’ın ifadeleriyle de, EsenboÄŸa vadisinin binanın içinden de en iyi ÅŸekilde hissedecek; içeri giren de dışarı bakan da doÄŸayı görecek. Terminalin özellikleriEsenboÄŸa Havalimanı inÅŸaatı tamamlandığında ortaya, 183 bin metrekaresi terminal, 110 bin metrekaresi otoparkı, 20 bin metrekaresi de baÄŸlantı yolları olmak üzere 313 bin metrekare büyüklüğünde 830 metre uzunluÄŸunda bir bina çıkacak.367 bin metreküp beton kullanılacak olan inÅŸaatta her gün için 2 bin metreküp beton dökülecek. 127 bin metrekare granit de kullanılacak olan yeni terminal için 225 bin metrekarelik apron yapılacak.18 bin 758 ton demir kullanılacak olan 18 körüklü terminalle ilgili diÄŸer bazı rakamlar da şöyle: 267 bin 200 metreküp beton, 8 bin 126 ton çelik imalat, bin 666 ton vadi çatı, 1125 ton döşeme.Ä°stanbul bizim için referans olduHAMDÄ° Akın, Ä°stanbul’da maddi olarak çok bir ÅŸey kazanmadıklarını belirterek, şöyle konuÅŸtu: ‘Ama bize kazandırdığı referans büyük oldu. Birçok ülkede iÅŸi geliÅŸtirme olanağını bu sayede bulduk. Çok büyük kadrolar kurduk. Bugün dünyanın herhangi bir ülkesinden bize teklif gelse, iki gün içinde en az üç teknik elemanı oraya gönderebilecek düzeye geldik; kadroları yetiÅŸtirdik daha da geliÅŸtiriyoruz. Bu nedenle her gün çalışmak zorunda olmayan ciddi sayıda bir eleman istihdamı da yapıyoruz.’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!