Avrupa’nın geleceğini onlar belirleyecek

Güncelleme Tarihi:

Avrupa’nın geleceğini onlar belirleyecek
Oluşturulma Tarihi: Haziran 04, 2004 00:00

İstanbul’dan 15 öğrenci, Avrupa Komisyonu Çevre Direktörlüğü’ne sunulmak üzere hazırlanacak uluslararası çevre projesi için biraraya geldi. 10 ülkeden 2 bin 500 öğrencinin yer aldığı Avrupa Gençlik Çevre Parlamentosu Projesi olarak adlandırılan çalışma, Türkiye’de ÇEVKO Vakfı’nın önderliğinde sürdürülüyor.İstanbul’dan 15 lise öğrencisi Türkiye’yi, 10 ülkeden 2 bin 500 gencin katıldığı Avrupa Gençlik Çevre Parlamentosu Projesi’nde temsil ediyor. Türkiye’de Çevre Koruma ve Ambalaj Atıkları Değerlendirme Vakfı (ÇEVKO)’nun önderliğinde yürütülen projede öğrenciler, “Atık”, “Su”, “Enerji”, “Gıda” ve “Hava” başlıklarını taşıyan konularda çalışma gruplarına ayrıldılar. Öğrencilerimizin yaptığı çalışma, projeye katılan diğer Avrupa ülkelerinden öğrenci arkadaşlarıyla birlikte Eylül ayında Avrupa Komisyonu Çevre Direktörlüğü’ne sunulacak. Gençlerin çevreye odaklanması, demokrasi deneyimi kazanması ve yurttaşlık bilincinin geliştirilmesi amaçlarını taşıyan Avrupa Gençlik Çevre Parlamentosu Projesi’nde gençler; hem kendi ülkelerinin hem de diğer ülkelerin çevre sorunlarını irdeleyerek, çözüme yönelik projeler hazırlıyorlar. ÇEVKO Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Okyar Yayalar, projenin Türkiye açısından önemine işaret ederken, gençlerin Türkiye’den önce Avrupa Birliği bünyesinde çalışmalara başladığını vurguladı. Projenin çevresel, toplumsal, ekonomik ve kültürel boyutları bulunduğunu ifade eden Yayalar, sürdürülebilir kalkınma için çevre eğitimini bünyesinde barındıran projenin; değerler, sorumluluk, yapıcılık, katılım, metodoloji, saha çalışması, takım çalışması, yaratıcılık ve tartışma başlıklarını taşıyan ilkeleri bulunduğunu kaydetti. Öğrencilerin proje çerçevesinde bir parlamento işleyişi gibi, ele aldıkları konuyu tüm yönleriyle tartışacaklarını ve çözüme yönelik sonuçlar çıkaracağını kaydeden Yayalar, “ÇEVKO olarak Türkiye’de böyle bir projenin önderliğini yaptığımız için onurluyuz” dedi.Projeye katılan; Özel Şişli Terakki Lisesi, Özel Ayazağa Işık Okulları, İstanbul Amerikan Robert Lisesi, Özel Üsküdar Amerikan Lisesi, Enka Okulları ve Darüşşafaka Okulları’ndan toplam 15 öğrenci kendi aralarında Atık, Su, Enerji, Gıda ve Hava adlı gruplara ayrılarak proje için çalışmaya başladılar. Öğrenciler, internet üzerinden Avrupalı yaşıtlarıyla yazışarak, çevre sorunlarını karşılıklı olarak değerlendiriyorlar. Karşılıklı fikir alışverişinde bulunan öğrenciler, ortak sorunlara yönelik çözüm önerilerini de paylaşıyorlar. Türkiye’de çeşitli çevre kuruluşları içinde de daha önce benzer çalışmalar yürüten öğrenciler, her geçen gün artan çevre sorunları karşısında çözüme yönelik uluslararası bir projede birlikte olmaktan dolayı memnuniyet duyduklarını söylediler. Öğrenciler, bu çalışma içinde Türkiye’yi en iyi biçimde temsil etmeyi amaçladıklarının da altını çizdiler. Projeye katılan öğrencilerin isimleri ve okulları şöyle:Darüşşafaka Okulları: Özge ÖZİŞ, Yıldız KARADENİZ, Beytullah KOKOÇ. Enka Okulları: Ece KIZILKAYA, Kaan PEKİN, Özel Ayazağa Işık Okulları: Kıvanç HEDİLİ, Günçe SAYGI,Terakki Vakfı Okulları: Burcu BAYRAK, Çelik Kaan METİN. Üsküdar Amerikan Lisesi: Ferhan ŞENSOY, Ezgi KÖKSAL, Aysu ALİEFENDİOĞLU. İstanbul Amerikan Robert Lisesi: Levent KESER, Berk ÖZTÜRK, Arda KARA.Proje kapsamıında öğrencilerimize yol gösteren öğretmenlerimiz ve okulları ise şöyle:Darüşşafaka Okulları – Meltem Ceylan, Terakki Vakfı Okulları – Bahar Kalkanoğlu, Elvan Sever,İstanbul Amerikan Robert Lisesi – Necla Sönmezay, Enka Okulları – İlknur Azdiken, Özel Ayazağa Işık Okulları – Nihal Öktem, Üsküdar Amerikan Lisesi – Hülya Mate
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!