Atatürk Havalimanı'nda bagaj bantlarında arıza

Güncelleme Tarihi:

Atatürk Havalimanında bagaj bantlarında arıza
OluÅŸturulma Tarihi: AÄŸustos 15, 2009 12:05

Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'ndeki bagaj taşıyıcı bantlarda meydana gelen arıza nedeniyle uzun yolcu kuyrukları oluşurken, bagajlar görevliler tarafından elle taşındı.

Haberin Devamı

ARIZA NEDENÄ°YLE YOÄžUNLUK

 

Dış Hatlar Terminali bugün olağanüstü bir yoğunluk yaşadı. Yolcular bagajlarıyla uzun kuyruklar oluşturdu. Yurt dışına gidecek olan yolcular sabah erken saatlerde havalimanına gelmeye başladı. Ancak gelen bütün yolcular bagajlarını verip bilet işlemlerinin yapılamadığını öğrenince büyük bir şok yaşadı.

 

Dış hatlar gidiş katında bulunan yolcu bagajlarını uçağa aktaran sistem sabah saat 06.50 itibariyle devre dışı kaldı. Sistemin çalışmaması üzerine havalimanı içinde yolcu bagajları check-in kontuarlarında yığıldı.Çoluk çocuk bekleyen yolcular, terminal içinde ilginç görüntüler oluşturdu. Sistemin bozulması üzerine görevliler, bagajları el arabaları ile ‘şut altı’ olarak adlandırılan, bagajların uçaklara yüklendiği bölgeye taşımaya çalıştı. Havalimanındaki bagaj aktarma sistemin bozulmasından yolcular haricinde uçuş ekipleri ve uçaklarda etkilendi.Yolcuların uçağa gelmesi beklenince rötarlarda yaşandı.

 

İLK KEZ BÖYLE BİR ARIZA YAŞANIYOR

 

Terminal işletmecisi TAV Havalimanları Holding yetkililerinden yapılan açıklamada Atatürk havalimanında uygulanan sistemin dünyada en gelişmiş sistem olduğu, saatte 12 bin bagaj ayrım kapasitesine sahip sistemde ilk kez böyle bir arızanın yaşandığını söylediler. Arızanın Carousel 1’de adı verilen sistemde oluşan 1 saatlik arıza nedeniyle diğer sistemlere aşırı yüklenildiği için ayrımın geciktiği belirtildi. Seyahat ya da iş için havalimanına gelip saatlerce kuyrukta bekleyen yolcular, kendilerine hiçbir açıklama yapılmamasına kızdılar.Saatlerdir bir parça bagaj için beklediklerini söyleyerek tepki gösteren Türk ve yabancı yolcular, ilk önce gecikmenin Türk Hava Yollarından olduğunu zannettiklerini, ama sonradan arızanın işletmeci firma TAV’dan kaynaklandığını öğrendiklerini anlattılar.Bu arada havayolu görevlileri ve yolcular arasında beklemekten dolayı gergin dakikalar yaşandı.

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!