Arçelik Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, yıl sonunda 3 milyar euroyu bulacak cirolarıyla, geçen yıl ilk 5'e girdikleri Avrupa'da, bu yıl sonunda ilk 4'te yer alacaklarını düşündüklerini bildirdi.Türkiye'de, beyaz eşya sektöründe bu yıl yüzde 5 büyüme gerçekleşmesini tahmin ettiklerini dile getiren Özdemir, “ Büyümemiz devam ediyor” dedi. Özdemir, yurtdışı satışlarının yüzde 70'ini Batı Avrupa'ya yaptıklarına işaret ederken, şöyle konuştu: “Beyaz eşya sektörü, son yıllarda Batı Avrupa'da çok düşük bir performans gösteriyor. Biz de diğer şirketler gibi bundan etkileniyoruz ama sektör performansımızın, sonuçlar açıklanmadığı için rakiplerimizden daha iyi olduğunu tahmin ediyorum. Sadece Avrupa'da değil, Çin ve Hindistan başta olmak üzere Amerikan pazarlarında da faaliyet gösteriyoruz. Teknolojik olarak zaafımız yok. Ancak orada kullanılan ürünlerin özellikleri farklı olduğu için, belirli adedi yakaladığımız zaman, oraya özel ürünleri burada üretebiliriz.” ARÇELİK HALI KONUSUNDA ÇALIŞIYORBu arada Arçelik bayilerinin önemli bir bölümünün mobilya işiyle de uğraştığını anlatan Özdemir, beyaz eşyada yarattıkları kaynağın mobilya işinde bayilerine avantaj sağlaması ve bayilerin isteği üzerine, bu yıl başında “Arstil” markasıyla mobilya sektörüne girdiklerini belirtti. Özdemir, tüketiciye daha yakın olmak istediklerini ifade ederek, ”Ana hedefimiz, evin içindeki her şey. Ev hayatını kolaylaştıracak her şey bizim faaliyet alanımıza girer. Halı konusunda da bir çalışmamız var ama, şu anda mobilyaya yoğunlaştık. Mobilya üretimi konusunda yerli ve yabancı firmalarla işbirliği yaptığımız Arstil'i, tamamıyla iç pazara yönelik oluşturduk” diye konuştu.
button