Arazide yeni moda

Güncelleme Tarihi:

Arazide yeni moda
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 02, 2006 00:00

Tüm dünyada otomobilseverler tarafından merakla beklenen Audi’nin ilk SUV modeli Q7, daha piyasaya çıkmadan Avrupa’da 13 bin sipariş almış, hatta sadece resmine bakarak 180 Türk bile sipariş vermişti. Mayıs ayında 94 bin 796 Euro’dan piyasaya çıkan ve arazi araçları içinde son dönemin modası olan Q7’lerden birisi test konuğum oldu.

4.2 litrelik motor hacmine sahip test konuğumun fiyatı 168 bin Euro olunca, aklımdan ’aracı verip iki villa almak’ geçmedi desem yalan olmaz.

Audi’nin ilk olarak geçtiğimiz yıl düzenlenen Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı SUV (Sport Utilty Vehicle) sınıfındaki ilk temsilcisi Q7, bildiğiniz gibi tüm Avrupa’da büyük bir beklenti ve merak uyandırmıştı. Daha piyasaya sunulmadan sadece resmine bakarak Avrupa’da 13 bin kişi Q7 siparişi verirken, 2006 yılı sonunda tüm dünyada 50 bin adet Q7 satılması planlanmıştı. Avrupa’daki ilgiye paralel olarak Türkiye’de de Mayıs ayında piyasaya çıkan araç için 180 Türk aylar öncesinden sipariş vererek, Q7’nin moda olacağının sinyallerini vermişti.

MİSAFİR TEST DANIŞMANI

İlk olarak Münih’te kullandığım aracı Türkiye’de teste almak için sabırlananlar arasındaydım. Aracı aldığımda hemen test danışmanlarımla (eşim ve kızım) birlikte yola koyulduk. Rotamız Silivri, hedef yeni yapılan bir villa projesini yerinde incelemekti. Araçta bir de misafir danışmanız vardı. (3 yaşındaki Toprak Aygen) Kızım ve arkadaşı olan misafir danışmanım aracın üçüncü sırasında yer alan koltuklara oturarak, DVD’den film seyrediyor, eşim ikinci sıranın keyfini yaşıyor ben de onların şoförlüğünü yapıyordum.

Aracın kullanımı konforlu ve rahat olduğundan şoförlükten hiç gocunmadım. Sonuçta, rahat bir yolculuktan sonra hedef yerine varmıştık. Böyle bir araçla geldiğimiz için otomatik olarak villaların potansiyel alıcısı oluyorduk. Tek tek projeleri incelerken, fiyatları hakkında konuşmaya başladık. İkiz villalardan tekinin fiyatının 169 bin YTL olduğunu duyunca satıcıya, ’Buyrun Q7’nin anahtarını, alalım iki villayı’ dememek için kendimi zor tuttum. Sonuçta villaları gezdikten sonra ’Umarım ileride bir Q7 alacak paramız olur’ diyerek oradan ayrıldık.

Q7 asfalt ve arazi sürüşü özelliklerini birleştiren, sınıfında bir çok yeni standartlar oluşturan bir araç. Uzunluğu 5 bin 86 milimetre ve dingil mesafesi 3 bin milimetre olan Q7’nin 1983 milimetrelik genişliği ve 1737 milimetrelik yüksekliği ise yolcuları için geniş bir iç mekan sunuyor. Bagajda gizli duran üçüncü koltuk sırası ile araç içindeki yolcu sayısı yediye ulaşabiliyor. Q7’nin 5 koltuklu oturma düzeninde 775 litrelik bir hacim sunarken, ikinci ve üçüncü koltuk sıraları yatırıldığında bu hacim 2 bin 35 litreye ulaşabiliyor.

GERİ GÖRÜŞ KAMERASI

Audi A6 ile hemen hemen aynı diyebileceğimiz bir iç mekana sahip olan Q7, kullanılan kaliteli malzemeler ve başarılı işçilik ile dikkat çekiyor. Dört kollu sportif bir direksiyon simidine de sahip olan aracın ön konsolunda bulunan renkli ekrandan sürüş hakkında birçok bilgiye ulaşmak mümkün. Q7’deki tüm sistemler A6 ve A8 modellerinde de karşımıza çıkan MMI işletim konsepti ile yönetiliyor. Ön konsol sade gibi görünse de burada olması gereken birçok düğme MMI işletim sistemi kumandaları olarak orta konsola taşınmış. Kullanımı basit de olsa bu sisteme alışmak biraz zaman alıyor. Ön konsoldaki renkli ekrandan geri görüş kamerasından gelen görüntüleri izlemek de mümkün. Oldukça uzun dingil mesafesi sayesinde üçüncü koltuk sırasını da sunan araç geniş bir iç mekana sahip.

Audi’nin kendi geliştirdiği ve Q7 modelinde kullandığı sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor. Sistemin temelinde bulunan Torsen merkezi diferansiyeli, ister asfaltta ister arazide, tüm tekerleklere motor gücünü dağıtarak, optimum sürüş dinamikleri ile güvenliğin ön koşulu olan maksimum çekiş ve stabiliteyi temin ediyor. Aynı zamanda Audi Q7, gelişmiş bir ESP sisteminin yanı sıra Tepe İniş Desteği gibi yeni nesil aktif sürüş sistemleriyle de donatılmış. Q7, opsiyonel olarak sunulan uyarlanabilir havalı süspansiyon ile 180 milimetreden başlayıp 240 milimetreye kadar yükselebiliyor.

KOL DAYAMAK ÇOK ZOR

DHA Genel Müdürü Uğur Cebeci de Q7’yi teste aldığım zaman kısa bir deneme yaptı. Yorumu ilginçti; "Böyle bir araç yapmışlar ama sol kolu dayayacak bir yer yok. Kol dayama yeri çok aşağıda kalmış." Cebeci’nin bu yorumundan sonra dikkat ettim, evet çok haklıydı.

2240 kilo ama 0’dan 100’e 7.4 saniyede çıkıyor

Audi Q7, biri benzinli biri dizel olmak üzere iki motor seçeneğine sahip. 4.2 litre silindir hacimli 350 beygir güç üreten benzinli motorun yanı sıra 3.0 litre silindir hacmine sahip 233 beygir güç üreten TDI dizel motor da Q7’nin seçenekleri arasında. Bu haftaki test otomobilimizde bulunan 4.2 litre silindir hacmine sahip motor, Audi’nin amiral gemisi olan A8’de de kullanılan bir ünite. 350 beygir gücündeki 8 silindirli motor ile 2 bin 240 kilogram ağırlığındaki Q7, 0-100 km/s hızlanmasını 7.4 saniyede gerçekleştirirken maksimum 248 km/s hıza ulaşabiliyor. Bu motor şehir içinde 19.5 litre yakıt tüketirken bu değer şehir dışında 10.2 litreye düşüyor. Q7’nin her iki motor seçeneğinde de üretilen güç 6 ileri vitesli Tiptronic şanzımanla tekerleklere dağıtılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!