Aralık’ta 51 bin Euro’ya geliyor 6 yıllık satışı 1 yıla sığdıracak

Güncelleme Tarihi:

Aralık’ta 51 bin Euro’ya geliyor 6 yıllık satışı 1 yıla sığdıracak
Oluşturulma Tarihi: Haziran 28, 2006 00:00

Alman otomobil üreticisi Audi tarafından ilk kez 1998 yılında piyasaya sunulan TT modeli, aradan yaklaşık 8 yıl geçmesine rağmen tasarımı ve teknolojisiyle formunu korumayı başardı. Audi tarafından tamamen yeni bir otomobil olarak tanımlanan TT modelinin ikinci nesli ise artık resmen yollara çıkıyor.

Türkiye’de satışa sunulduğu 2000 yılından bu yana 109 adet satılan Audi TT Coupe’nin ilk neslinin başarısını ciddi biçimde aşmayı planlayan Doğuş Otomotiv-Audi, 2006 yılının son ayında satışa sunacağı yeni TT Coupe’den ilk etapta 15 adet satabilmeyi hedefliyor. Doğuş Otomotiv-Audi, 2007 yılında ise yine 100 adet yeni TT Coupe’yi Türk müşterilerle buluşturmayı amaçlıyor.

Türkiye’de 51 bin Euro ile 87 bin Euro arasında değişecek fiyat aralığında satışa sunulması planlan yeni Audi TT Coupe’nin önden çekişli ve 200 beygirlik 2.0 TFSI motorlu donatılmış versiyonları hem manuel hem ’S Tronic’ şanzıman seçenekleriyle ithal edilecek. 250 beygir güç üreten 3.2 litre hacimli V6 motorlu TT Coupe modeli ise hem manuel hem ’S Tronic’ şanzımanla satın alınabilecek ve ’quattro’ sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi standart olacak biçimde Türk müşterilere sunulacak. Audi AG de 1998 yılının sonbahar aylarında tüm dünyada satışa sunulduğundan bu yana 2005 yılı sonuna kadar olan süreçte toplam 188 bin 207 adetlik bir satış grafiğine sahip olan TT Coupe’nin yeni nesliyle satışlarını daha da artırmayı hedefliyor.

BOĞAYA BENZER DURUŞ

Yeni Audi TT Coupe, dünyaca ünlü Avusturyalı besteci Wolfgang Amadeus Mozart’ın doğduğu Salzburg kentinde gerçekleştirilen bir lansmanla otomotiv basınına tanıtıldı. Avusturya’nın yeşil bir örtüyle kaplı dağlık bölgelerinde test ettiğimiz yeni TT Coupe’nin yapısı, tam anlamıyla spor bir otomobilin stilini, dengesini ve gücünü temsil ediyor. Gövdenin boğaya benzer bir duruşa sahip yapısı, dar hatlara sahip üst bölümü ile birlikte adeta yalın, gösterişten uzak bir heykeli anımsatıyor. Audi tasarım ekibi önceki modelin daireler ve bombelerden oluşan bir temaya sahip görsel kodunu benimsemiş ve bu kodu daha da güçlendirmiş. Yeni TT’nin gergin hatlara sahip panelleri, dinamik hareket etkisini pekiştiriyor. Aracın uzunluğu önceki modele göre 137 milimetre artarak 4178 milimetreye ulaşırken, genişliği ise 78 milimetrelik artışla 1842 milimetreyi bulmuş.

Audi tarafından geliştirilen ASF Uzay Kafesi tasarımı üzerine yapılandırılan gövde, alüminyum ile çelikten meydana geliyor. İlk kez bu modelde birbirinden farklı malzemeler bir arada kullanılmış. Üstyapısının yüzde 69’u alüminyumdan üretilmiş. Geriye kalan yüzde 31’lik bölümdeki çelik bileşenler aks yükü dağıtımını dengeli bir şekilde yapabilmek adına arka bölümde kullanılmış. Otomobilin zemine daha iyi basmasını sağlamak için oluşturulan rüzgar kesici, araç saatte 120 kilometrelik hıza ulaştığında bagaj kapısının üzerindeki yerinden açılıyor.

700 LİTRELİK BAGAJ HACMİ

Bir coupe olarak 2+2 şeklinde oturma pozisyonuna sahip olan yeni TT’nin geniş formatlı bagaj ağzı sayesinde kolaylıkla erişilebilen bagajı 290 litrelik bir yükleme alanı sunuyor. Bu kapasite arka koltuk sırtları katlanmasıyla ise 700 litreye kadar arttırılabiliyor. Otomobilin iç mekanındaki spor koltuklar sürücü ve yolcuya önemli bir şekilde yan koruma sağlıyor.

5.7 saniyede 100 km’ye ulaşıyor

Yeni Audi TT’de iki adet güçlü benzinli motor görev yapıyor. 2.0 litre silindir hacimli ve turbo beslemeli, doğrudan püskürtme sistemine sahip TFSI motor 200 beygir güç üretiyor. Altı ileri manuel şanzımanın standart olarak sunulduğu bu motor versiyonuyla donatılmış olan yeni Audi TT, 6.4 saniyede 100 km/s hıza ulaşıyor. Aracın maksimum hızı ise saatte 240 kilometre. Etkileyici bir sese sahip olan ve atmosferik beslemeli 3.2 litre silindir hacimli V6 motor ise ürettiği 250 beygir güç ile yeni nesil TT’nin 0-100 km/s hızlanmasını sadece 5.7 saniyede tamamlamasını sağlıyor. Otomobilin azami hızı ise elektronik olarak 250 km/s ile sınırlandırılmış. Her iki motor versiyonunda da standart olarak altı ileri manuel şanzıman sunuluyor. Çift kavramalı dinamik ’S Tronic’ şanzımanı ise isteğe bağlı olarak satın alınabiliyor. Dört silindirli 2.0 litre motorlu TT modeli önden çekişli olarak pazara sunulurken, V6 motorlu versiyonlar ise ’quattro’ sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatılmış olarak satılacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!