ABD’li postacının kapısını Türkler çaldı

Güncelleme Tarihi:

ABD’li postacının kapısını Türkler çaldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 14, 2002 14:39

ABD Posta İdaresi (USPS), 5.5 milyon müşterisine daha iyi hizmet vermek için bir Türk şirket ile anlaşma yaptı. Yalnızca iki yıl önce kurulan pazarlama danışmanlığı şirketi directCom Posta İdaresi'nin 600 milyon dolarlık bütçesini yönlendiren şirketlerden biri oldu. directCom Posta İdaresi'nin müşterilerini bölümlere ayıracak, özel projeler üretecek, memnuniyetlerinin artmasını sağlayacak. directCom bu projede daha önce de iş ortaklığı yaptığı dünyanın en büyük pazarlama şirketlerinden Peppers & Rogers ile çalışıyor.

Veritabanına dayalı pazarlama ve analitik müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) Türkiye için yeni bir kavram. CRM ile şirketlerin ellerindeki verilere dayanarak pazarlama ve müşteri ilişkileri stratejileri oluşturuluyor.

Türkiye'de çok az şirket CRM yönteminden yararlanıyor. ABD'de ise şirketler yıllık bütçelerinin yüzde 20'sini CRM projelerine ayırıyor.

Veritabanına dayalı pazarlama ve analitik CRM alanında Türkiye’de faaliyete geçen ilk pazarlama danışmanlığı şirketlerinden biri 2000’de kurulan directCom oldu.

Şirket Analitik CRM'in Türkiye'de bilinmemesi nedeniyle ilk yılında hiç müşteri bulamamış. Konunun önemini kavrayan şirketlerin çoğalmasıyla müşteri sayısı 10'a ulaşmış. Bunlar arasında Borusan, Yapı Kredi, Brisa, Advantage, Banvit gibi farklı sektörlerden büyük firmalar var.

directCom, genç bir şirket olmasına rağmen önemli bir başarıya imza attı. Geçtiğimiz günlerde ABD Posta Hizmetleri'nin (USPS) CRM projesine dahil olarak yurtdışına hızlı bir giriş yaptı.

directCom, yaptığı analitik pazarlama çalışmaları ile USPS'in farklı açılardan pazarlama, satış ve müşteri hizmetlerinde verimlilik elde etmesini sağlayacak.

YENİDEN YAPILANMA

Proje kapsamında USPS'in 5.5 milyon müşterisi gruplara ayrılacak ve bu grupların ihtiyaçlarına dönük pazarlama projeleri oluşturulacak. directCom, bu proje ile şirketin yıllık 600 milyon dolar olan pazarlama bütçesinin önemli bölümünü 'nasıl ve ne yönde' harcaması gerektiğini belirleyecek.

directCom Yönetici Ortağı Orkun Oğuz, USPS'in ürün yönetiminden müşteri yönetimine doğru bir yeniden yapılanma gerçekleştirdiğini söylüyor: ‘‘Biz müşteri ihtiyaçlarına dönük ürünleri bulacağız, şirkete önereceğiz, buna yönelik pazarlama faaliyetlerini yürüteceğiz.‘‘

directCom Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, CRM'in en çok geliştiği ülke olan ABD’de CRM'e en çok ihtiyaç duyan kurumlardan biriyle çalışmanın çok önemli olduğunu söylüyor.

directCom, USPS Projesi'ne, dünyanın en büyük CRM şirketlerinden Peppers & Rogers ile yaptığı iş ortaklığı ile girme şansı yakalamış. Daha önce birlikte projeler yapmaları nedeniyle bu projede de ortak hareket etme imkanı bulmuşlar.

Pura, Analitik CRM'i Türkiye dışında da yapabileceklerini göstermek için USPS Projesi'nin önemli olduğunu söylüyor:

‘‘Sektördeki ilk şirket olarak hem sektörü kurmaya hem de sektörün etik değerlerini oluşturmaya çalışıyoruz. Veritabanına dayalı pazarlamada şirketlerden elde ettiğimiz bilgiler ışığında müşterilerin davranışlarını analiz ediyoruz ve onlara uygun stratejiler belirliyoruz. Yeni bir sektör olarak yeni iş olanakları yaratıyoruz. Böyle bir sektörün gelişimi matematik, istatistik ve endüstri mühendisliği bölümü mezunlarına yeni iş alanı açılması anlamına geliyor.‘‘

2001 cirosu 600 bin dolar olan directCom'un, 2003 ciro hedefi bir buçuk milyon dolar. Şu anda 14 olan çalışan sayısının gelecek yıl 30'a çıkarılması planlanıyor.

ABD Posta İdaresi'ne verilen hizmetler


Müşterilerin gruplara ayrılması, analizi, ihtiyaç tahmini gibi analitik çalışmaların yürütülmesi.

Sürekli yapılan pazarlama kampanyalarında hedef kitle belirlenmesi ve müşteri grubu bazında iletişim taktiklerinin belirlenmesine yönelik analizlerin yürütülmesi.

Müşterilerin farklı amaçlar için analizine yönelik raporlama ve altyapının oluşturulması.

Doğru müşteri ilişkileri yönetimi stratejilerinin hayata geçirilmesi için yönlendirme yapılması.


BİR DÜNYA DEVİ: USPS


2001 cirosu 68 milyar dolar Çalışan sayısı 800 bin 40 bin noktada postanesi var Günlük gönderim sayısı 630 milyon Dünya posta hacminin yüzde 41'ini gerçekleştiriyor
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!