6 serisinde gelenek gelecekle buluÅŸuyor

Güncelleme Tarihi:

6 serisinde gelenek gelecekle buluÅŸuyor
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 02, 2004 00:00

BMW 6 serisi 14 yıl aradan sonra yeniden yollara çıktı. 1989 yılından beri üretilmeyen 6 serisi coupe yeni haliyle, geçmiÅŸin mirasını günümüze taşıyor. Borusan Otomotiv tarafından ithal edilen 6.45ci, Türkiye'de satışa sunuldu. BMW 6.45ci'nin standart donanımlı fiyatı 147 bin 565 Euro.6 serisinin BMW modelleri içinde farklı bir tarzı var. BMW tarihinde bir gelenek ve bir kilometre taşı olarak görülen 6 serisi dendiÄŸinde, sıradan bir BMW deÄŸil, tarzıyla, prestijiyle farklı bir BMW akıllarda canlanıyor.Lüks coupe sınıfının ender örneklerinden olan 6 serisi tıpkı selefleri gibi teknik ve teknolojik olarak ileri seviyede bulunuyor. Eski 6 serileri hatırlandığında tasarımlarıyla, güçlü motorlarıyla ve sedanları aratmayan konforlarıyla ne kadar farklı ve özel oldukları akıllara gelir. Yeni BMW 6 serisi de bu kriterlerden ödün vermeden, az sayıda ama diÅŸli rakiplerine göz dağı, sahibine ise keyif vermek için yaratılmış.6 serisinin performansını tahmin etmek için tasarımına göz atmak yeterli. Tasarımı, köklerini yansıttığı kadar performansını da belli ediyor. Chris Bangle'ın ve ekibinin BMW'ye getirdiÄŸi yeni tasarım anlayışı tartışıla dursun, bu anlayışı yansıtan yeni ÅŸekilli farlar, otomobilin karakteriyle uyum içerisinde. Çift optik farlar ve hemen üzerlerindeki sinyaller tak bir camın altında. Farların bombeli alt kısımlarıyla köşeli uçları ilginç bir harmoni ve agresif bir bakış saÄŸlıyor. Gelenksel BMW böbreÄŸi her zamanki yerinde ve oldukça büyük tasarlanmış. Tampondaki geniÅŸ hava ızgarası hem V8 motoru soÄŸutan radyatöre yardımcı oluyor, hem de BMW 6 serisinin agresifliÄŸini arttırıyor. Kaputun çıkıntılı olması da içeride büyük bir motorun yattığının göstergesi. Bu çıkıntının çizgileri ön camın alt köşelerinden böbrek ÅŸeklindeki ızgaraya kadar geliyor. GeniÅŸ çamurluklar da sportif karakteri destekliyor. 6 serisine yandan bakıldığında burun kısmının verdiÄŸi mesajın içeriÄŸi daha iyi anlaşılıyor. Uzun ve bombeli kaput, ince uzun yan camlar, kısa ve kalkık bagaj klasik silüetini oluÅŸturuyor. Ön çamurluktaki krom destekli ve yan sinyalleri de içeren hava giriÅŸi hoÅŸ bir detay. Arka çamurlukların geriye doÄŸru geniÅŸledikleri yandan bakıldığında bile kolayca anlaşılabiliyor. Stop lambalarının yandaki kıvrımları ve önde 18 inç, arkada 19 inçlik 7 kollu jantlar otomobilin sportif havasını olması gerektiÄŸi gibi desteklerken, çıkıntılı bagaj kapağının yandan görüntüsü yoruma açık... 6 serisine arkadan bakıldığında ledli ve sportif tasarımlı stop lambaları, geniÅŸ arka çamurluklar, sıradışı tasarımlı bagaj kapağı ve kromajlı çift egzoz çıkışları dikkat çekiyor.Test aracımızın iç mekanı, siyah olan dış rengiyle paket olarak sunulan ‘Dakota’ isimli bordo deri döşemeyle kaplıydı. siyah renkli kokpit ve iç eelmanlarla uyumlu olan bordo renkli koltuk ve kapı içi döşemeleri farklı bir görünüme sahip. Klasik BMW tasarımına aykırı olan tek ve en büyük unsur orta konsol. Büyük bilgi ekranının altında sırasıyla havalandırma ızgaraları, klima kontrol elemanları ve CD-DVD giriÅŸleri bulunuyor. Farklı bir tasarıma sahip olan orta konsoldaki bilgi ekranına sürücünü saÄŸ tarafındaki i-drive butonuyla kumanda ediliyor. Ön koltuklar sportif kullanıma uygun. Arka koltuklar ise uzun boylu olanlara göre deÄŸil. İç mekana V8 motorun hoÅŸ sesi dışında hiçbir ses girmiyor. Aracın dinamik ve yol bilgilerini ön cama yansıtan head-up display ise opsiyonel donanımda bulunuyor. 450 litre hacminde.4.4 litre hacmindeki, 32 subaplı V8 motor 333 beygir gücünde. Motor deÄŸiÅŸken uzunlukta emme manifoldu kontrolüne sahip. Valvetronic isimli bu sistem sayesinde gaz kelebeÄŸine ihtiyaç duyulmuyor. Emme manifoldunun açılma mesafesi gaz pedalının konumuna göre otomatik olarak deÄŸiÅŸiyor. Bu sayede motor, sportif kullanımda çok daha elastik hale geliyor. Motorun maksimum torku 3700 d/d'da 450 Nm. 6 ileri manuel veya yine 6 ileri SMG ÅŸanzıman ile 0-100 km hızlanması 5.6 saniyede gerçekleÅŸiyor. Ä°stenirse tam otomatik bir 6 ileri ÅŸanzıman seçeneÄŸi de mevcut. Sürüş esnasında önünüzdeki araca yaklaÅŸtığınızda aracı otomatik olarak yavaÅŸlatan aktif cruise control, direksiyonun hassaslığını ve ağırlığını otomatik olarak ayarlayan aktif direksiyon sistemi, güçlü motorun tehlike yaratmaması için çekiÅŸi kontrol eden Dinamik Denge Kontrol Sistemi DSC ve isteÄŸe baÄŸlı sunulan sıralı manuel ÅŸanzıman SMG gibi sistemler, araçtan alınan keyfi arttırıyor. DSC sistemi istendiÄŸinde devre dışı bırakılabiliyor. Fakat bu durumda otomobil tehlikeli ÅŸekilde arkadan kayma eÄŸilimine giriyor. 6 hava yastığından oluÅŸan pasif güvenlik sistemi ve etkili fren sistemi, 6 serisinin güvenli bir araç olmasını saÄŸlıyor.14 yıl sonra geri döndüBMW yeni rüya otomobili 6 serisi Coupe, efsanevi 6 serisinin mirasını devam ettiriyor. 1989 yılından beri üretilmeyen 6 serisi Coupe, geçen yıl Uluslararası Frankfurt Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkarak, otomobilseverlerin beÄŸenisine sunulmuÅŸtu. 14 yıl aradan sonra yeniden üretimine baÅŸlanan 6 serisi Coupe 2004 yılının başından itibaren dünyada piyasaya çıktı.BMW 6 serisi, tasarımı, geliÅŸtirilmiÅŸ motoru, sportif özellikleri ve geniÅŸ iç hacmiyle, lüks spor coupe sınıfında yeni bir standart yaratıyor. 6 serisi coupe modeline daha sonra 2+2 cabrio modeli de eklenecek.147 BÄ°N EUROBMW 6 serisinde ABS, ISOFIX çocuk koltuÄŸu baÄŸlantısı, DSC, DBC, DTC, sürücü-yolcu-yan hava yastıkları, 6 ileri manuel ÅŸanzıman, spor süspansiyon, cruise control, otomatik kararan iç dikiz aynası, ısıtmalı sürücü ve yolcu koltukları, far yıkama sistemi, otomatik klima, Cd çalarlı müzik seti, yol bilgisayarı, uzaktan kumandayla açılan bagaj kapağı, xenon farlar, elektrikli ve hafızalı sürücü koltuÄŸu standart donanımda. Ä°steÄŸe baÄŸlı aksesuar listesi ise oldukça uzun. Dönülecek yönü önceden aydınlatan adaptif farlar, alarm, park mesafe kontrolü, SMG veya otomatik ÅŸanzıman, aydınlatma paketi, head-up display, kayak çantası, sürücü koltuÄŸunda elektrik ayarlı bel desteÄŸi, navigasyon sistemi, CD deÄŸiÅŸtirici, araç telefonu, elektrikli katlanan ve otomatik kararan yan dikiz aynaları 19 inç arka jantlar ve metalik boya bu listenin bir kısmını oluÅŸturuyor. BMW 6.45ci'nin standart donanımlı fiyatı 147 bin 565 Euro.Teknik verilerSilindir sayısı : V8Silindir hacmi : 4398 ccMaksimum güç : 333 bg/ 6100 d/dMaksimum tork :450 Nm/ 3700 d/dÅžanzıman : 6 ileri otomatikBoÅŸ ağırlık : 1690 kgBagaj hacmi : 450 litreYakıt tüketimi ÅŸehir içi : 17.2 lt/ 100 kmHızlanma : 0-100 km 5.6snMaksimum hız : 250 km/sLastik ebadı : 245/45 R18Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!