GeriGündem 500 milyon dolarlık etiket ’alışverişin kilidi’ gibi
Paylaş
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

500 milyon dolarlık etiket ’alışverişin kilidi’ gibi

500 milyon dolarlık etiket ’alışverişin kilidi’ gibi
refid:7437051 ilişkili resim dosyası

Etiket Sanayicileri Derneği sektöre kalifiye eleman kazandırmak için İstanbul’daki iki Matbaa Meslek Lisesi’nde etiket tasarım yarışması düzenleyecek.

’Temiz İstanbul’ konulu olan ve Matbaa Meslek Lisesi öğrencilerinin katılacağı bu yarışma aralık ayında sonuçlanacak. Etiket Sanayicileri Derneği Başkanı Aydın Okay, "Sektörümüzün gelişimi için kalifiye eleman gerekiyor. Yarışma ile matbaa okuyan öğrencileri etiket sektörüne kazandırmayı amaçlıyoruz" dedi.

5 YILDIR YARIŞMA YAPILIYOR: Etiket sektörünün ivme kazanması için çeşitli ulusal ve uluslararası alanda pek çok çalışma yaptıklarını dile getiren Aydın Okay, 1998 yılında kurulan derneğin 5 yıldır üyeleri arasında etiket baskı yarışması gerçekleştirdiğini söyledi. Okay, "1998 yılında ’sektörün bir derneği olmalı’ diyerek yola çıktık. Ardından sektördeki çalışmaları biraraya getirmek ve yenilikler katmak amacıyla üyelerimiz arasında bir yarışma düzenleme kararı aldık. Böylece 5 yıl önce ilk kez etiket baskı yarışmasına başladık" dedi.

SEKTÖRE ELEMAN KAZANDIRACAK: Bu yıl 6’nıcısını düzenleyecekleri etiket baskı yarışmasına etiket tasarım yarışmasını eklediklerini anlatan Okay, konuya ilişkin şunları söyledi: " Sektörümüz genellikle alaylı. Ancak okullu, mürekkep yalamış çalışanlar kazandırmak istiyoruz. Ayrıca etiket sektörünü yeni nesile anlatmak öğretmek istiyoruz. Bu nedenle İstanbul’da bulunan Oktay Duran Matbaa Meslek Lisesi ve Eminönü Matbaa Meslek Lisesi öğrencilerini bu konuda yarıştıracağız. Bu yarışma aracılığı ile matbaa okuyan öğrencileri etiket sektörüne kazandırmayı amaçlıyoruz."

ETİKET KİLİT SEKTÖR: Sektörün toplam büyüklüğü yaklaşık 500 milyon doların üzerinde söyleyen Aydın Okay, "Sektörümüz henüz çok küçük. Ancak kilit sektör durumundayız. Çünkü bir ürünü raftan almak için tüketicinin karar süresi 3 saniye. Bu süre de en önemli kriter ise ürünün üzerindeki etiket" dedi.

Uluslararası yarışmalarda Türkiye’ye birincilik

ULUSLARARASI
yarışmalarda da Türk etiket sektörünün boy gösterdiğini anlatan Aydın Okay, "Uluslararası Etiketçiler Birliği’nin (FİNAT) düzenlediği uluslararası yarışmada İzmir’den İrfan Etiket, ardından İstanbul’dan Doğa Etiket ve Etisan gibi firmalar birincilik ödülü aldı. Bu yıl kendi şirketimiz Can Hassas Kağıt Sanayi (Canpaş) ’Camel Kahve’ etiketi ile gıda kategorisinde birincilik kazandı. Pariste verilecek bu ödülü 2008 yılı Haziran ayında alacağız" dedi. FİNAT, LATMA Avusturalya Etiketçiler Birliği, TLMI Amerika Etiketçiler Birliği, JFLP Jopan Etiketçiler Birliği ve SALMA Yeni Zellanda Etiketçiler Birliği’nin biraraya gelerek düzenledği dünya şampiyonasında ise Doğa Etiket giydirme etiket kategorisinde dünya birincisi olurken, bu yıl gıda kategorisinde Canpaş dünya birincisi oldu. Okay bu kazanımların Türk şirketlerinin dünya ile yarışabildiğini gösteriyor dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle