Köprülere Japon imzası

Güncelleme Tarihi:

Köprülere Japon imzası
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2006 00:00

Boğaz ve Haliç köprüleri ile viyadükler, olası bir depreme karşı Japonlar tarafından güçlendirilecek. Sismik takviyeye ilişkin yapım sözleşmesi Bayındırlık Bakanı Özak’ın da katıldığı törenle imzalandı. Takviye çalışmaları 34 ay sürecek.

İSTANBUL’daki büyük açıklıklı köprülerin sismik takviyesine ilişkin yapım sözleşmesi, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Nafiz Özak’ın da katıldığı törenle dün imzalandı.

Özak, 17 Bölge Müdürlüğü’nün Ortaköy’deki sosyal tesisindeki imza töreninde yaptığı konuşmada, Japon teknik heyetinin Boğaz köprüleri ve Haliç Köprüsü’nde yapılan incelemelerde, Marmara depremine bağlı herhangi bir hasar oluşmadığının ortaya çıktığını belirtti, "Ancak Marmara Denizi ve İstanbul merkezli olası şiddetli bir depremde oluşabilecek hasarlara karşı önlem alınması gerektiğinin tespit edilmişti. Bu çalışmalar da bu çerçevede yapılıyor" dedi.
34 AYDA TAMAMLANACAK

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan da İstanbul çevre yolları ve bağlantı yolları üzerindeki 36 adet köprü ve viyadük ile 1 adet tünelin Japon Altyapı Geliştirme Enstitüsü’nce incelendiğini belirterek, şunları söyledi:

"Yapılan inceleme sonucunda 1. derecede önemli ve öncelikli olduğu tespit edilen; Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, eski Haliç Köprüsü, yeni Haliç Köprüsü (Batı yakası), Yeni Haliç Köprüsü (Doğu yakası), Boğaziçi Köprüsü Asya tarafı yaklaşım viyadüğü, Boğaziçi Köprüsü Avrupa tarafı yaklaşık viyadüğü, eski Haliç Köprüsü yaklaşım viyadüğü, yeni Haliç Köprüsü yaklaşım viyadüğü ve Ortaköy viyadüklerinin (V408 ve V409) depreme karşı güçlendirilmelerine karar verildi."

Japonya Hükümeti ile 5 Temmuz 2002 tarihinde imzalanan kredi anlaşmasıyla, 12 milyar 22 milyon Japon Yeni tutarında özel kredi ile finanse edilecek sismik takviye işinin, 34 ayda tamamlanmasının öngörülüyor. Sismik takviye işinin müşavirlik hizmetlerinin 22 Ağustos 2002 tarihinde 1 milyar 304 milyon 308 bin 500 Japon Yeni bedelle Japan Bridge and Structure Institute (JBSI) firmasına ihale edilmişti. Yapım ve onarım işleri için ise 5 Ekim 2004 tarihinde yapılan ihale sonrasında tüm teknik değerlendirme ve müzakere aşamaları tamamlandı ve kredi kuruluşu tarafından iş 6 milyar 998 milyon Japon Yeni’ne, Ishikawajima Harima Heavy Ind. CO (IHI) firmasına verildi. Sözleşme dün IHI Genel Müdürü Yusi Yoshiawa ile Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan tarafından, Türk ve Japon bayraklarının asılı olduğu salonda imzalandı. Bu arada, dış kredi ile gerçekleştirilecek sismik takviye projesi dışında, milli bütçeden finanse edilmek suretiyle İstanbul’daki otoyollar üzerindeki 11 adet köprü ve viyadüğün sismik güçlendirme işleri de tamamlandı. Çamlıca-Gümüşova arasındaki otoyol ve bu kesime ait bağlantı yollarındaki 157 adet köprü, viyadük ve tünelin incelenerek güçlendirme projeleri hazırlan, yapım ihaleleri de yapıldı.

Trafik çilesi olmaz

BAYINDIRLIK ve İskan Bakanı Faruk Özak, güçlendirmelerin 34 ay süreceğini, bunu daha da aşağıya çekmeye çalıştıklarını belirtti. Gazetecilerin ’İstanbullu güçlendirmeler sırasında trafik çilesi çekecek mi?’ sorusuna, Özak, "Hayır çekmeyecek. Çalışmalarımız ayaklar ve direkler üzerinde olacak" yanıtını verdi. Bakan Özak, köprü gişelerinin kaldırılması ile ilgili soru üzerine "Karayolları olarak görüşümüz, gişelerin tamamen kalkmasının İstanbul içi trafiğine çok önemli bir rahatlama getirmeyeceği yönünde. Görüşlerimizi yarınki (bugün) İstanbul Ulaşım zirvesinde açıklayacağız. Gişelerin ötelenmesini de konuşacağız. İstanbul’u rahatlatacak her türlü tedbire hazırız" dedi. "Köprü gelirleri büyükşehir belediyesine devredilecek mi?" sorusunu da Bayındırlık Bakanı "Hayır. Köprü gelirlerini eskiden biz alıyorduk. Şimdi Maliye Bakanlığı’na tek havuza gidiyor" diye yanıtladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!