34 otomobili test ettik Türkiye'de bir ilke imza attık

Güncelleme Tarihi:

34 otomobili test ettik Türkiyede bir ilke imza attık
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 13, 2004 00:00

Hürriyet OtoyaÅŸam Gazetesi tarafından düzenlenen, Türkiye'nin en beÄŸenilen otomobillerini seçmek için düzenlenen 'OtoBil' yarışmasında finale kalan otomobiller, özel jüri tarafından deÄŸerlendirildi.Kanal D Genel Yayın Yönetmeni ve Hürriyet Gazetesi Yazarı Fatih Altaylı, Türkiye Ralli Åžampiyonu Volkan Işık, Türkiye Pist Grup Åžampiyonu Ethem Genim, Hürriyet OtoyaÅŸam Yayın Koordinatörü Ufuk Sandık, Auto Show Yayın Yönetmeni Sümer Demirciler, OtoyaÅŸam Yazarı Didem Çoksayar ve Hürriyet Gazetesi Reklam Satış ve Pazarlama Koordinatörü AltuÄŸ Acar'dan oluÅŸan özel jüri, Autodrom'da aday otomobilleri test ederek puanlarını verdi. Yılın en beÄŸenilen otomobili olmak için yarışan 34 finalist arasından her segmentin birincisi, otomobilseverlerin oyları ve özel jürinin puanlaması sonucunda belirlenecek.OtoyaÅŸam'ın bu yıl ilk kez düzenlediÄŸi OtoBil yarışmasında jüri tarafından verilen puanlar, halk oylarını katsayı olarak etkileyecek. Ancak, birincilerin seçilmesinde, halk oylamasının ağırlığı olması nedeniyle, jürinin puanlaması nihai belirleyici olmayacak. Böylece, 11 segmentte yılın en beÄŸenilen otomobili belirlenecek. Otomobilseverler 29 Kasım tarihine kadar finalde yarışan otomobiller için oy kullanabilecekler. 8 Aralık'ta ise her segmentin birincisini OtoyaÅŸam'da açıklanacak. SÃœRPRÄ°Z HEDÄ°YELERFinalistleri belirleyen birinci tur oylama ve ikinci tur oylamaya katılanlar arasında yapılacak çekiliÅŸ sonucunda; 10 kiÅŸi birer takım Pirelli lastik, 10 kiÅŸi Blaupunkt C73 oto radyo-teyp, 20 kiÅŸi Ziebart Ultra Boya Koruma Sistemi, 15 kiÅŸi Sansui Receiver, 20 kiÅŸi Petrol Ofisi'nden 75 milyon liralık akaryakıt çeki kazanacak.Halk oyu nasıl kullanılacakHÃœRRÄ°YET OtoyaÅŸam Gazetesi'nin düzenlediÄŸi, Türkiye'nin en beÄŸenilen otomobilleri yarışmasında ikinci tur oylama 29 Kasım 2004 tarihine kadar devam edecek. 11 segmentte 34 aday otomobilin yer aldığı ve Petrol Ofisi, Pirelli, Tag Heguer'in desteÄŸiyle düzenlenen yarışmada oy kullanmak için www.hurriyetim.com.tr internet adresinden OtoBil logosuna tıkladıktan sonra, ad, soyad, adres bilgilerini doldurmak gerekiyor. Daha önce oy kullandıysanız ve kullanıcı adınız var ise bu adı yazmanız oy kullanabilmek için yeterli. Bu iÅŸlemlerin ardından, her segmentte favoriniz olan otomobil için oy kullanabiliyorsunuz.Bu kadar otomobili beklemiyordumFatih Altaylı: ‘Öncelikle, Türkiye'de bir ilk olmasına raÄŸmen bu kadar otomobilin test için burada bulunmasını beklemiyordum. Test sürüşleri sonrasında bazı otomobiller hakkındaki önyargılarımız deÄŸiÅŸti. Hiç beklemediÄŸimiz araçlar çok iyi performans gösterdi. Otomobilleri deÄŸerlendirirken, benim için yol tutuÅŸ, performans ve frenaj en önemli kriterler arasında yer aldı. Araçları test etmeye düşük performaslı olanlardan baÅŸladım. Farklı segmentlerden bu kadar çok otomobili birarada test etmek bizler için büyük avantaj saÄŸladı. Aynı yol ve hava koÅŸullarında otomobilerin yol tutuÅŸ ve performans gibi özelliklerini deÄŸerlendirmemiz kolay oldu.’ Böyle yarışmalar devam etmeliVolkan Işık: ‘Araçlar her yıl daha geliÅŸmiÅŸ donanımlar ve teknoloji ile yenileniyor. O yüzden, bu tip yarışmaların ve testlerin tüketiciye yol göstermesi açısından önemli olduÄŸunu düşünüyorum. Böyle yarışmaların devamının gelmesini isterim. Otomobileri deÄŸerlendirirken yol tutuÅŸ, performans, fren kabiliyeti ve ergonomi gibi özellikler benim için öncelikler arasında yer aldı. Ayrıca, dizayn ve işçilik kalitesi dikkat ettiÄŸim unsurlar oldu. Bu kadar çok otomobili ard arda test etmek daha iyi kıyaslama imkanı sundu.’OtoBil’in sektöre katkısı büyükEthem Genim: ‘OtoBil gibi organizasyonların, son 15 yılda büyük bir geliÅŸme gösteren otomotiv sektörüne önemli katkılar saÄŸlayacağını düşünüyorum. Bu kadar çok otomobili burada görmek çok büyük bir zevk. Test şürüşünde performans, yol tutuÅŸ, viraj kabiliyeti ve frenaj gibi özellikler benim için ön planda yer aldı. Bunlara ek olarak otomobilin sürüş keyfi vermesi, sunduÄŸu konfor ve tasarımı beni etkileyen diÄŸer özellikler oldu. Ãœst sınıflara çıkıldıkça otomobilerin saÄŸladıkları konfor aÅŸağı yukarı benziyor. Bu kadar çok aracı birarada test etmek saÄŸlıklı bir deÄŸerlendirme yapabilmemizi saÄŸladı. Aynı virajda farklı otomobilerin gösterdiÄŸi farklı performansları deÄŸerlendirmemiz kolay oldu.’Kadın gözüyle deÄŸerlendirdimDidem Çoksayar: ‘Otomobileri diÄŸer jüri üyelerinden farklı olarak kadın gözüyle deÄŸerlendirdim. YaÅŸamsal olduÄŸu için frenaj ve yol tutuÅŸ benim için en önemli özellikler oldu. DeÄŸerlendirmelerimi yaparken sürüş rahatlığı ve ergonomiye de önem verdim. Bu kadar çok otomobili segmentler halinde deÄŸerlendirmek avantajlı oldu. Böylece, gerek teknoloji gerek konfor açısından segmentler arasındaki farklar çok net görülebildi.’ VatandaÅŸ olarak jüride yer aldımAltuÄŸ Acar: ‘Otomobil konusunda bir uzman olarak deÄŸil, bir vatandaÅŸ olarak jüride yer aldım. Önce, ergonomi, iç mekan tasarımı, sonra da yol tutuÅŸ ve frenaj gibi özellikler karar vermemde etkili oldu. Tabii ki bu kadar otomobili birarada test etmek jüri üyelerinin daha kolay kıyaslama yapılmesine olanak verdi.’Rakipleri karşılaÅŸtırdıkUfuk Sandık: ‘Otomobilleri, yol tutuÅŸu, performans, iç ve dış tasarım ile ergonomi özelliklerine göre deÄŸerlendirdik. Bütün jüri üyeleri yapılan test sürüşü ile otomobilleri daha yakından tanıma ve rakipleri birbirleriyle karşılaÅŸtırma fırsatı buldular.’Bu kadar büyüğü yokSümer Demirciler: ‘Türkiye'de bu çapta bu kadar otomobilin yer aldığı baÅŸka bir organizasyon bulunmuyor. Burada bulunan otomobilerin birçoÄŸunu tanıyoruz. Otomobilleri arda arda test etmek ve sınıfların olması büyük avantaj saÄŸladı.’ MPV SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°FORD FOCUS C-MAXFord Focus ailesinin son üyesi Ford Focus C-MAX'in diÄŸer Focus modellerinden bir farkı var. O da platformu. Güncel Focus ailesinin bir üyesi olmasına raÄŸmen, 2005 yılında piyasaya çıkacak olan yeni Focus ailesinin platformuna sahip olan Ford Focus C-MAX, özellikle yürür aksam bakımından ileri bir teknolojiye sahip. Zaten Ford Focus ailesinin en bilinen özelliÄŸi de yol tutuÅŸ baÅŸarısı. Ford Focus C-MAX de, ailenin diÄŸer üyelerine göre biraz daha yüksek olmasına raÄŸmen en az onlar kadar baÅŸarılı yol tutuÅŸ özellikleri sergiliyor. Focus C-MAX, sportif ve şık tasarımıyla da dikkat çekiyor. Araçta yer alan çok kollu alaşım jantlar, kavisli tavan çizgisi ve 'new edge' ismi verilen, köşeli hatlar ile oval çizgileri buluÅŸturan genel Ford Focus tasarımı gibi sportif öğeler, bu sınıfta sık rastlanan özelliklerden. Türkiye'de iki farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunulan Ford Focus C-MAX, kullanıcılarına hem dizel hem de benzinli motor alternatifi sunuyor. Her ikisi de 1.6 litre hacmindeki bu motorlardan benzinli olanı 100 beygir, turbo beslemeli olan dizel motor ise 109 beygir gücünde. Dizel motor, yüksek tork deÄŸerinin saÄŸladığı baÅŸarılı performansla dikkat çekiyor. Ford Focus C-MAX'de otomatik ÅŸanzıman seçeneÄŸi de bulunuyor. Ford Focus C-MAX, binek Ford Focus'tan 10 cm daha geniÅŸ ve 16 cm daha uzun. Böylece bagaj hacmi 1700 litreye yaklaşıyor.TOYOTA COROLLA VERSOToyota Corolla Verso: Toyota Corolla Verso, Corolla ailesinin son üyesi. Kendisine özgü yepyeni bir platforma sahip olan Toyota Corolla Verso'nun Türkiye için çok farklı bir önemi var. Toyota Corolla Verso, dünyada sadece Adapazarı'ndaki Toyota fabrikasında üretilerek, tüm Avrupa'ya ihraç ediliyor. Bu sayede Türkiye için önemli bir ihraç ürünü haline gelen Toyota Corolla Verso, 5 veya arkadaki ekstra koltuk sırasının monte edilmesiyle 7 kiÅŸilik olarak kullanılabiliyor. Bu koltuklar istendiÄŸinde tek hareketle yatırılabiliyor veya tamamen sökülerek bagaj alanı yaratılabiliyor. Koltukların bir baÅŸka özelliÄŸi ise çok hafif olmaları. Bu sınıftaki diÄŸer rakipleri gibi, kompakt araçlardan biraz daha iri cüsseli olan Toyota Corolla Verso, sportif çizgileriyle bu cüssesini belli etmiyor. Ön kısımdaki geniÅŸ hava giriÅŸleri, alaşımlı sportif jantlar, yuvarlak sis farları, arkaya doÄŸru yükselen yan cam çizgileri ve camların ÅŸekilleri, ters L biçimli stop lambaları gibi tasarım detayları, Toyota Corolla Verso'nun, sınıfındaki diÄŸer otomobillerden daha farklı ve daha sportif görünmesini saÄŸlıyor. Toyota Corolla Verso'nun iki farklı motor seçeneÄŸi bulunuyor. Bu seçenekler 1.6 ve 1.8 litrelik benzinli motor alternatiflerinden oluÅŸuyor. 1.6 litrelik motor 110 beygir, 1.8 litrelik motor ise 129 beygir güç üretirlerken, 1.8 litrelik motora sahip modelin konfor ve güvenlik donanımının daha zengin olması dikkat çekiyor.VOLKSWAGEN TOURANTouran'ı spor ve eÄŸlence için geniÅŸ taşıma kapasitesine gerek duyan, otomobilde iÅŸlevsellik ve esneklik arayan ailelerle, özel veya iÅŸ amaçlarıyla kullanan serbest meslek sahipleri tercih ediyor. Touran, iÅŸlevselliÄŸi, koltukların esnekliÄŸi, konfor ve iç mekanın ferahlığıyla dikkat çekiyor. Touran'ın 5 koltuklu versiyonunun bagaj kapasitesi 695 litre. Koltukların yatırılmasıyla toplam kapasite 1898 litreye çıkabiliyor. Ä°kinci sırada bulunan koltuklar ileri, geri hareket edebiliyor. Ortadan bulunan koltuk ise yatırılarak küçük bir masaya dönüşüyor. Böylelikle Touran'ın iç mekanı adeta bir karavana dönüşüyor. Ayrıca, özellikle çok çocuklu aileler, 5 koltuklu bu otomobile, isteÄŸe baÄŸlı olarak sunulan bir sıra koltuk daha ekleyerek 7 koltuklu hale getirebiliyorlar. Bu açıdan Volkswagen Touran, iç mekanında farklı ve pratik çözümler ile dikkat çekiyor. Touran'da küçük eÅŸyaları koymak için sayıları 39'u bulan çekmece ve gözler bulunuyor. Volkswagen Touran, 1.6 litre 102 beygir, 1.6 litre 115 beygir FSI (Direkt enjeksiyonlu) benzinli ve 1.9 litre 100 beygir, 2.0 litre 136 beygir olmak üzere iki turbo-dizel motor seçenekleriyle satışa sunuluyor. Touran'da sınıfında ilk kez 6 ileri düz ÅŸanzıman standart olarak bulunuyor. Volkswagen tarafından geliÅŸtirilen FSI motor, yüksek torku sayesinde sürücüsüne tatminkar bir performans sunuyor. FSI motor ve 6 vitesli düz ÅŸanzıman sayesinde motor sessiz çalışıyor, yakıt tüketimi düşüyor ve servis giderleri azalıyor.COUPE CABRIO SINIFININ FÄ°NALÄ°STLERÄ°AUDI TTÄ°lk olarak 2000 yılında piyasaya çıkan Audi TT, markanın geleneksel ve muhafazakar çizgilerden oluÅŸan tasarım anlayışına aykırı olan, oldukça sportif çizgileriyle dikkatleri üzerine çekmiÅŸti. Yuvarlak hatlarıyla köşeli camlar, stop lambaları ve krom kaplı parçalar gibi detay tasarımlarının güçlü ve agresif bir görüntü kazandırdığı iki kiÅŸilik Audi TT'nin iç mekanı da en az dış tasarımı kadar sportif. Küçük ve basık olan iç mekanda sportif tasarımlara yer verilmiÅŸ. Audi TT, coupe ve roadster olmak üzere iki farklı karoser seçeneÄŸine sahip. Yurt dışında bir çok farklı motor alternatifine sahip olan Audi TT, Türkiye'de sadece iki farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. Her ikisi de 1.8 litre hacimli ve turbo beslemeli olan bu benzinli motorlardan ilki 180 beygir güç üretirken, farklı modifikasyonlara sahip diÄŸer 1.8 litrelik motor ise 225 beygir gücünde. Audi TT, tiptronic ÅŸanzıman ile de satın alınabiliyor. Tiptronic ÅŸanzımanda vites deÄŸiÅŸimleri otomatik olarak yapılabildiÄŸi gibi, vites kolundan verilen komutlar sayesinde sürücü atrafından manuel olarak da yapılabiliyor. Audi'nin quattro isimli patentli dört tekerlekten çekiÅŸ sistemi, Audi TT'de de kullanılıyor.BMW Z4Ä°ki kiÅŸilik BMW Z4, kendisinden önceki nesil roadster modeli olan BMW Z3'ten daha uzun ve daha geniÅŸ. Fakat BMW Z4, tasarım özellikleriyle Z3'ten daha sportif çizgilere sahip. Kendine has ÅŸekillere sahip farlarından geniÅŸ BMW böbreÄŸine, dodikli çamurluklarından stop lambalarının ÅŸekillerine, iç mekanından motor seçeneklerine kadar, Z3'ten çok daha sportif bir otomobil olan BMW Z4, elektrikli açılır tavanı sayesinde dört mevsimlik bir otomobil. İç mekanda iki kiÅŸi için yeterli hacim sunan BMW Z4, özellikle spor otomobil kavramı ile örtüşen sportif tasarımlı kokpiti ile dikkat çekiyor. BMW Z4, Türkiye'de üç farklı motor seçeneÄŸiyle satışa sunuluyor. Tamamı benzinli ve sıralı 6 silindirli motorlardan oluÅŸan bu yelpazede yer alan güç ünitelerinden 2.2 litre hacimli olanı 170 beygir, 2.5 litre hacimli olanı 192 beygir ve 3 litre hacimli olanı 231 beygir güce sahipler. Bu motor seçenekleri manuel veya steptronic isimli otomatik ÅŸanzımanlarla donatılıyor. Steptronic ÅŸanzıman, vites deÄŸiÅŸimlerini manuel komutlarla da gerçekleÅŸtirebiliyor. BMW Z4'ün birçok karoser ve döşeme rengi ve çeÅŸitli ebat ve tasarımlarda jant ve karoser kitleri seçenekleri bulunuyor. Böylece BMW Z4, kiÅŸiye özel olarak ÅŸekillendirilebiliyor. BMW Z4'ün konfor ve güvenlik donanımı da zenginliÄŸiyle dikkat çekiyor. Bu donanım seviyesi, oldukça uzun olan ekstra donanım listesindeki aksesuvarlarla daha da yükseltilebiliyor.MERCEDES SLKYenilenen Mercedes SLK, eski SLK serisinden çok daha farklı ve sportif bir görünümle piyasaya çıktı. Spor otomobil sınıfına uygun, çok daha sportif bir görünüme kavuÅŸturulan Mercedes SLK, tasarım detaylarında aile büyükleri olan abileri SL ve SLR serilerinden izler taşıyor. Kaput tasarımında, çamurluklar, farlar, ön tampon, dikiz aynalarında yer alan sinyaller ve yeni biçimli stop lambalarında farkedilen bu izler, yeni Mercedes SLK'nın çok daha sportif ve agresif görünmesini saÄŸlıyor. Ä°ki kiÅŸilik bir roadster olan yeni Mercedes SLK'nın iç mekanı da, eski SLK'nın sedan Mercedes modellerinden alınan klasik tasarımlı kokpitinden çok daha sportif bir tasarıma sahip. Mercedes SLK, sadece görüntüde deÄŸil, sürüş sırasında da sportif olduÄŸunu, sert süspansiyonu ile belli ediyor. Bu özellik, SLK'ya diÄŸer Mercedes'lerden daha farklı bir kimlik kazandırıyor. Otomobilde yer alan air-scarf isimli sistem, otomobilin üstü açıkken boyun bölgesine hava üfleyerek, bu bölgede olabilecek rahatsızlıkları önlüyor. Mercedes SLK, Türkiye'de SLK 200 Kompressor ve SLK 350 olmak üzere iki farklı motora sahip model opsiyonuyla satılıyor. 163 ve 272 beygir gücündeki bu motorların gücü tekerleklere otomatik ÅŸanzımanlarla aktarılıyor. Özellikle, SLK 350'de görev yapan 7 G-Tronic isimli, ileri teknoloji ürünü 7 ileri vitesli otomatik ÅŸanzıman sunduÄŸu hem konforlu hem de performanslı sürüş ile dikkat çekiyor.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!