32 milyon Euro’luk yeni temel atıyoruz

Güncelleme Tarihi:

32 milyon Euro’luk yeni temel atıyoruz
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 24, 2005 00:00

Alman perakende devi Metro Group’un Ãœmraniye’de 32 milyon Euro’luk Real Hiparmarket’in temeli eylül ayında atılacak. Metro Real Hipermarketler Zinciri Türkiye CEO’su Ulf Groth, ‘Türkiye’ye güzel ilgi var. Bu ilgi, pazarın deÄŸerini gösterir’ dedi.TÃœRKÄ°YE’de Metro Cash&Carry, Real Hipermarket ve Praktiker Yapı Market’leriyle faaliyet gösteren Alman perakende devi Metro Group’un Ãœmraniye’de açmayı planladığı Real Hipermarket’in temelini CEO Hans-Joachim Körber atacak. BaÅŸbakan Recep Tayyip ErdoÄŸan baÅŸkanlığında 29 Nisan’da ikincisi yapılacak Yatırım Danışma Konseyi’ne de (CEO’lar Zirvesi) katılacak olan Körber, 32 milyon Euro’ya inÅŸa edilecek Ãœmraniye Metro Real’e ilk harcı koymak için eylül ayında da Ä°stanbul’a gelecek. 4 YENÄ° REAL AÇILACAK: Ãœmraniye kompleksi için uluslararası bir mimari yarışması açıldığını belirten Metro Real Hipermarketler Zinciri Türkiye CEO’su Ulf Groth, finale kalan 10 projeden birisinin seçilerek inÅŸaata baÅŸlanacağını söyledi. Groth, alışveriÅŸ merkezi türü bir konseptle tasarlanacak olan Real’in Ãœmraniye binasında giyim maÄŸazaları, çocuk parkı, eÄŸlence ve dinlenme yerleri ile Ä°sveçli mobilya üreticisi Ikea’nın maÄŸazası bulunacağını belirtti. Metro Group’un 2006 sonuna kadar 4 yeni Real açacağını vurgulayan Groth, maÄŸazalardan üçünün Ä°stanbul’da, birinin Ankara’da olacağını bildirdi.TÃœRKÄ°YE’YE Ä°LGÄ° GÃœZEL: Dünyanın tanınmış süpermarket zincirlerinin Türkiye ilgisinin devam ettiÄŸini de vurgulayan Groth, ‘iyi bir ÅŸey’ dediÄŸi bu ilgiyi şöyle deÄŸerlendirdi: ‘Herkesin Türkiye ile ilgilenmesi Türkiye pazarının deÄŸerini gösterir. Türkiye perakende piyasası süpermarket zincirleriyle büyüyecek ve piyasaya standart gelecek. Süpermarketler geliÅŸecek, bu kaçınılmaz ve iyi bir ÅŸey. Türkiye perakende piyasasına yeni markaların girmesi rekabeti arttıracak. ’TASARI HIZIMIZI ETKÄ°LÄ°YOR: Hipermarketlerin ÅŸehir merkezlerinde gösterdiÄŸi faaliyetleri düzenleyen yeni bir yasanın çıkarılmaya çalışıldığını hatırlatan Groth, yeni yasa tasarısındaki belirsizliklerin kendilerini olumsuz yönde etkilediÄŸini de dile getirdi. Yasa tasarısı hazırlanırken kendilerinin görüşlerine baÅŸvurulduÄŸunu, bunun da olumlu bir davranış olduÄŸunu vurgulayan Groth, sözlerine şöyle devam etti: ‘Yeni hipermarket yasasına iliÅŸkin görüşlerimizi Meclis Komisyonu’na ilettik. Son halini bekliyoruz. Mecliste bekleyen yasa, verilmiÅŸ yatırım kararlarımızın uygulama hızını etkiliyor.’BÃœROKRASÄ° DAHA OLUMLU: Türkiye’de bürokrasi ile geçmiÅŸe göre daha olumlu iliÅŸkilerinin bulunduÄŸunu belirten Groth ‘Bürokrasi ile iliÅŸkimizin geliÅŸmesi son derece doÄŸaldır, biz gerçek yatırımcıyız, gerçek yatırımcıya zorluk çıkartılmamalı’ dedi. Gıdaya taksit olmazMETRO Real Hipermarketler Zinciri Türkiye CEO’su Ulf Groth, kredi kartlarındaki taksit uygulamalarını da deÄŸerlendirerek, Bankacılık Denetleme ve Düzenleme Kurulu’nun (BDDK) kredi kartlarının düzenlenmesine iliÅŸkin çabalarını olumlu bulduÄŸunu söyledi. Kredi kartlarının kullanımının denetim altına alınmasını desteklediÄŸini belirten Groth, gıda alışveriÅŸinde taksit uygulamasına da karşı olduÄŸunu söyledi. Çok tasitli alışveriÅŸ uygulamasının perakende sektörünü geçici bir süre canlandırdığına dikkat çeken Groth, ‘Bilinçsiz yapılan taksitli alışveriÅŸ harcamayı yapanı güç durumda bırakır. Zaten ilk olumsuz sonuçlar alınmaya baÅŸlandı bir çok tüketici kredi kartlarını ödemekte zorlanıyor’ dedi. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!