Muğla'da 112'ye yapılan ihbarların yüzde 95'i asılsız

Güncelleme Tarihi:

Muğlada 112ye yapılan ihbarların yüzde 95i asılsız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2014 13:55

yılda yaklaşık 1 milyon 300 bin çağrının cevaplandığı 112 Acil Komuta Merkezine gelen gereksiz aramalar, görevi hayat kurtarmak olan sağlık ekiplerini meşgul ediyor.

Haberin Devamı

Türkiye'de ilk kez Muğla'da düzenlenen 112 Acil Sağlık Hizmetleri Haftası etkinlikleri kapsamında, sağlık çalışanları taşıdıkları "112" yazılı balonlarla kent merkezinde yürüyüş yaptı. Kız Meslek Lisesi önünde başlayan yürüyüş, Kurşunlu Meydanı'nda sona erdi. Burada 112 Acil Servis ekipleri tarafından açılan stantlarda vatandaşlara ilk yardım konusunda bilgi verildi, kullanılan cihazların tanıtımı yapıldı.

İl Sağlık Müdürü Cihan Tekin, Türkiye'de 112 Acil Sağlık Hizmetleri ve Ulusal Medikal Kurtarma Ekipleri'nin ülke genelinde halka tanıtılması için çalışma yürüttüklerini söyledi. Tekin, 1 Aralık tarihinin "1.12" şeklindeki tarihsel yazılımının 112 acil çağrı numarasına işaret etmesi nedeniyle aralık ayının ilk haftasının 112 Acil Sağlık Hizmetleri Haftası olarak kutlandığını anlatarak, bakanlık ile yaptıkları görüşmelerde 112 Acil Sağlık Hizmetleri Haftası etkinliklerinin pilot olarak Muğla'da başlaması konusunda mutabakata varıldığını belirtti.

Etkinliklerdeki özellikle aile sağlık hizmetlerinde çalışan personelin vatandaşla bütünleşmesi ve kaynaşmasının sağlamayı amaçladıklarını vurgulayan Tekin, şöyle devam etti: "112 Acil Sağlık hizmetlerinin çalışma şeklinin halka tanıtılması en önemli hedefimiz. Vatandaşımızın hizmete erişim noktasında bir farkındalık yaratmak istedik. Kurduğumuz stantlarda çağın gereklerine uygun teknolojik araç, gereç ve tıbbi cihazlarımızı tanıtıyoruz. Bunun dışında vatandaşlarımıza hangi durumlarda aramaları gerektiğini ve 112'ye en hızlı nasıl ulaşacakları bilgilerini veriyoruz."

ASILSIZ İHBARLAR PERFORMANSI AZALTIYOR

Haberin Devamı

Muğla'da 73 kara, 2 motosiklet ambulansı, 2 scotoer, 2 ATV ve zodiak bot ile 517 personelin vatandaşlara acil sağlık hizmeti verdiğine işaret eden Tekin, şunları kaydetti:

"Muğla 112 Acil Komuta Merkezine yılda 1 milyon 300 bin civarında çağrı geliyor. Yaptığımız istatistiklere göre asılsız çağrı oranı yüzde 95. Aramaların sadece yüzde 5'inin gerçekten ambulans ihtiyacı için yapıldığı görülüyor. Çoğunlukla sadece argo sözleri söylemek veya 112'yi oyalamak için arıyorlar. 'Çocuğumun maması bitti', 'Arabamın benzini bitti', 'Cep telefonumun sim kilidi kapandı', 'Canım sıkılıyor sohbet edebilir miyiz' gibi ilgisiz konular aktarılıyor. Bu tür aramalar performansımızı azaltıyor."

Bazı cep telefonu bayilerinin tamirat sonrası 'Cep telefonunun sesi geliyor mu' diye aradığını bildiren Tekin, 112'yi gereksiz yere meşgul eden kişilere yönelik cezaların yasayla düzenlendiğini hatırlattı.

Kabahatler Kanunu'na göre ilin en yüksek mercisinin bu kişilere 250 lira ceza kesme yetkisi bulunduğuna dikkati çeken Tekin, vatandaşlardan daha duyarlı davranmalarını istedi. Hattı meşgul edenlerin bir gün sağlık hizmetine ihtiyaç duyabileceğinin altını çizen Tekin, "Vatandaşlarımızı duyarlılığa davet ediyoruz. Vatandaşımızın meşgul ettiği telefon sırasında yakınlarına ait sağlık ihbarı da olabilir, bunun bilincinde hareket etmelerini istiyoruz" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!