Uçağın içinden ilk görüntü

Güncelleme Tarihi:

Uçağın içinden ilk görüntü
Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2009 11:17

Hollandalı bir okuyucu Hurriyet DailyNews.com’a uçağın içinden çekilmiş ilk fotoğrafları gönderdi. Görüntü yaşanan dehşetin büyüklüğünü bir kez daha gözler önüne sererken, Hava-İş Sendikası Genel Başkanı Atilay Ayçin çarpıcı açıklamalarda bulundu.

Sorumluları istifaya davet eden Atilay Ayçin'in iddialarında çarpıcı satır başları şöyle:

YARALI YOLCULAR TÜRKİYE'DE - FOTO GALERİ

MUCİZE KURTULUŞUN FOTOĞRAFLARI

Haberin Devamı

HAFİF KIRIM: UÇAK ÜÇE BÖLÜNDÜ

- Sizin de gördüğünüz gibi uçağın neden ve nasıl düştüğü konusunda açıklayıcı bir bilgi olmadan, içgüdüsel bir savunma mekanizmasıyla kaderci bir mantıkla, ölüm olmadığını hafif yaralanmalarla atlatılmış bir kaza olduğunu, ölmüş bir kaptanla canlı telefon bağlantısı yapmış gibi, kaptanımızın üstün yeteneğiyle hafif kırımla atlatmışız denecek bir açıklama yapmıştır.

- Hafif kırım dediği kaza uçak üçe bölünmüş, çamura gömülmüş, 9 kişi ölmüş bu nasıl bir hafif bir kazadır. Biz bu kazanın oluş biçimine bir sebep sonuç ilişkisinden bakıyoruz. Kazayla ilgili bilgisi olan olmayan açıklamalar gerçekten üzücüdür. Esef verici açıklamalardır. Hiçbirinin temeli yoktur.

http://dosyalar.hurriyet.com.tr/haber_resim/kara.jpgBU BİR İŞ CİNAYETİDİR

- Elbette bu kazanın oluşması ve nedeniyle ilgili teknik anlamda verilen açığa kavuşmadan, kim ne söylerse söylesin ancak yorum olarak değerlendirilebilir. Bu seferki kazanın farkı THY’nin, bir başka ülkenin sınırları içinde yeni bir kaza yapmış olmasıdır. Atlas Jet kaza mahalli ile bu kaza mahalli arasındaki farka tüm kamuoyumuz şahit olmuştur.

Haberin Devamı

- THY yönetimine biz biliriz biz yaparız mantığı yerleştiren, krizi bile yönetmekten aciz yapılanma derhal istifa etmelidir yada görevden alınmalıdırlar.

- Şu anda tüm dünya medyasına yerleşen bu kaza görüntüsü tüm sivil havacılığın saygınlığını düşürmüştür. Bu kaza aynı zamanda bir iş kazasıdır. Bir iş cinayetidir. Bunun sorumlularını sorgulamaya devam edeceğiz.

- Bilimsel gerçekler uluslar arası tecrübeler ışığında hava yönetimi zaaflarını acımasızca eleştirmeye devam edeceğiz. Asıl vatan hainliğinin gerçekler üzerine tül örtmek olduğunu bilerek.

ÜSTÜ KAPALI TEHDİT

- Tüm sivil havacılık sektörü, sıfır kaza için göreve adlı bir panele davet ediyor, sivil havacılık genel müdürlüğü buraya temsilci bile göndermiyor. 2006 Nisan ayında THY neden mutsuz adlı basın açıklaması yapıyoruz, medyada yer almıyor.  Önce uçuş emniyeti başlıklı yarım sayfa gazete ilanı veriyoruz, THY ve Atlas Jet bizi dava ediyor. Cumhuriyet Savcılığına, THY yönetimini şikayet ediyoruz, savcılık takipsizlik kararı vermeden önce, suç duyurusunda bulunan başkanı çağırıp, neden suç duyurusunda bulunuyorsunuz deniyor, üstü kapalı tehdit ediliyor.

Haberin Devamı

- İşte ülkemizdeki bu yasaklayıcı zihniyet sürdükçe bu kazaların oluşma riski artacaktır. Sıfır kaza riskini sağlamak her zaman mümkün olmamaktadır. THY yönetimi çağ dışı bir insan kaynakları politikasıyla en önemli çalışanlarını işten çıkarırsa, sindirirse, motivasyonlarını yok ederse personel ne yapabilir?

http://dosyalar.hurriyet.com.tr/haber_resim/sah1.jpgHUKUK ÖNÜNDE HESAPLAŞMAYA HAZIRIZ

- THY havayolu yönetimi bırakmış çalışanların sendikal haklarını yok etmeye başlamıştır. Uçak kazasında hayatını kaybetmiş pilotlarımızın mirasçıları bile yargılanıyor.

- Biz THY yönetiminin bu yanlış politikalar ile şirketi yanlış yönettiğini iddia ediyoruz. Onlarla hukuk önünde de hesaplaşmaya hazırız. Baskı tehdit ile susturulan personel gerçekleri bize elbette fısıldıyor. Belge bilgi ve tecrübelerimizle her yetkili makamı uyardık.

Haberin Devamı

- Olayın daha başından az ölümlü bir kırım, buna da şükür gibi kaderci bir yaklaşım bile, bu ülkede kazalardan hiç ders alınmadığını göstermektedir. Buna kulak tıkamaya devam edilirse yaşanacaklar için kahin olmaya gerek yoktur. Sadece uçak al yeni hatlar aç seferleri artır, zihniyeti sakat bir zihniyettir.

BU İŞ GERİLLA YÖNTEMİYLE ÖĞRENİLMEZ

- Bu kez bu kaza dolayısıyla artık hiçbir zihniyet değişikliği yaparak, olaya yaklaşılması, politikaların değiştirilmesini temenni ediyoruz.

- Bu iş gerilla yöntemiyle öğrenilmez dedik. Ölümler üzerinden kazalar üzerinden yaralanmalar üzerinden sadece bir geçmiş olsun ve başsağlığı dilekleriyle sahte gözyaşı dökülerek öğrenilmez dedik. Biz iktidarız her şeyi biliriz mantığıyla bu konuda uzmanlaşmış kişilerin söylediklerini kulak arkasına atmadık.

Haberin Devamı

- Daha henüz yaş itibari ile bu şirkete uzun yıllar hizmet edecek teknisyenini hostesini tüm arkadaşlarımızı, giden birinin yerine kendi adamlarından birini alalım diye kapıya koyduklarında, uyarıcı görevimizi yaptık.

- Burası hasan ağa’nın teneke fabrikası değil, hasan ağanın teneke fabrikasında bir tenekenin ağzını yanlış lehimlersin bir teneke peyniri çürütürsün.

PAS GEÇEN PİLOT ODALARDA SORGULANIYOR

- Siz hiç biliyor usunuz ki ama hava koşulları nedeniyle, ama teknik bir arıza nedeniyle, pas geçecek bir kaptanın nasıl bir sorgu suale tabi tutulduğunu bileniniz var mı?

- Grev oylamasında hayır çıkması için nasıl baskı altında kaldığını biliyor musunuz. Olmazsa olmaz faktörü insan olan bir kaptanın kabindeki görevlinin, hatasız kusursuz iş yapmasını bekleyebilir misiniz?

Haberin Devamı

45 YAŞINDA ÇALIŞANLARA EMEKLİLİK

- Emeklilik insanlara yasaların verdiği bir haktır. Emeklilik yaşını 70’e çıkaran iktidarlar değil miydi? Bu yasanın zorunlu bir yasa olduğunu söylemediler mi?

- Bu şirkete, mesleki bilgisiyle daha uzun yıllar hizmet yapacak insanları 45 yaşında emekli olursan ol, olmadıkları için işten atan siz değil misiniz?

- Teknisyenlerin lisans almalarının önündeki engellemeleri kaldırmanız gerekirken, siz bu insanları kapının önüne koyduktan sonra, 55 yaşındaki adamları getirip bunları yetiştireceksiniz diyen siz değil misiniz?

- Uçma yeteneği olmayan insana, uçuş belgesi ver diye zorladığınız, buna hayrı dediği için öğretmenlik görevinden alınan markalaşmış insanları görevden alanlar siz değil misiniz?

İSTİFA

- Bütün bunlardan sonra neyin nedenlerinden bahsediyorsunuz siz? Bu şirket bu mantıkla yönetilmez. Bu mantık yönetse yönetse İstanbul Büyükşehir belediye’sinin İkitelli Halk Ekmek fabrikasını yönetir.

 Eğer bu şirketi seviyorlarsa, bu ülkeyi seviyorlarsa, bu kazaların bir daha yaşanmasını istemiyorlarsa, başta ulaştırma bakanı, sivil havacılık genel müdürü, THY başkanı ve yönetim istifa etmelidir.

BİR HOSTESİN BACAĞI KESİLDİ

Atilla Ayçin basın toplantısında, 3 kaptan yaşamını yitirdiği öğrendiklerini belirtti.

Ayçin, hosteslerden Figen Eren'in tek bacağı kesildiğini, Perihan Özden'in ise vücudunda çok sayıda kırık olduğu ifade etti.

Ayçin, hosteslerden Yasemin Vural ise kazayı hafif yaralı olarak atlattığını öğrendiklerini açıkladı. Atilay Ayçin, kabin görevlisi Ulvi Eskin'in akıbetinin belirsiz olduğunu kaydetti

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!